Skocz do zawartości

Astra G 1.6 16v ecotec duże spalanie i spadek mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Zacznę od tego, że użyłem wyszukiwarki zarówno na tym forum jak również u wujka google (każdy pisze co innego :/ ).

 

Jak w temacie, bardzo duże spalanie tj około 13-14 litrów benzyny w cyklu mieszanym przy bardzo spokojnej jeździe, żeby tego było mało zauważyłem dość duży spadek mocy szczególnie przy rozgrzanym silniku. Dodam, że niedawno wymieniłem sondę lambda na nową oryginalną bosch'a. Przed tą wymianą nie było (lub były dużo mniej zauważalne) wyżej wymienionych objawów.

 

Pozdrawiam

Daniel 'nycer'

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm przyczyn może być wiele, zaczynając od drobnego czujnika np temp ECU po brak odpowiedniej kompresji w silniku. Na początek warto sprawdzić czy nie wyrzuca jakiś błędów. Warto tez sprawdzić czujnik temp ECU o którym mówiłem, wyjaśniałoby to takie spalanie. Co jeszcze można sprawdzić zawór EGR, świece ( ogółem układ zapłonowy - ale na niego nie stawiam, nie wiem czemu :P ), zmierzyć kompresje, zobaczyć czy nie przybywa oleju, czy się nie pieni. Czujnik temp ECU sprawdza się mierząc oporność ze ze wzrostem temp powinien rosnąć opór na czujniku, wartość dla poszczególnych temp są na forum. Awaria EGR objawia się najczęściej problemem z rozruchem ( często jest tak że bez dotknięcia pedału gazu auta nie odpalisz ), warto też zajrzeć do przepustnicy. Nie pisałem już o filtrach bo to chyba oczywiste. To na początek, jeżeli gdzieś coś źle napisałem to nich mnie ktoś poprawi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na początek, jeżeli gdzieś coś źle napisałem to nich mnie ktoś poprawi.

 

Wszystko ok dodam od siebie, jeśli nie wywali żadnych błędów a parametry czujników i elementów sterujących silnika nie odbiegają od normy może być przytkany katalizator, jeśli była wymieniana pierwsza sonda czyli na katalizatorze to jest szansa że podczas operacji odkręcania sondy mogło się posypać z katalizatora na sam dół a jak wiadomo konstrukcyjnie katalizator w tych Oplach jest wadą, miałem przypadki że posypało się i niestety był do wymiany ale to można sprawdzić odkręcając dolną rurę czy tam czegoś nie ma, jedynie należy uważać na trzy śruby które nie raz potrafią się ukręcić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt katalizator może być przyczyną, miałem coś podobnego u siebie w Tavrii xD był przytkany i na trasie z bólem uzyskiwałem prędkość 80 - 90km/h, u mnie się to skończyło tak że on pękną xD i moc wróciła ale głośno było xD wywaliłem kata i wszystko było ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria EGR objawia się najczęściej problemem z rozruchem ( często jest tak że bez dotknięcia pedału gazu auta nie odpalisz)

 

Odpala bez najmniejszego problemu, więc EGR odpada.

 

Filtra powietrza jeszcze nie wymieniłem ale dziś go obejrzałem i wygląda jak nowy więc niedawno musiał być wymieniany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to najprościej podłączyć pod kompa i sprawdzić czy nie ma błędów. Bo przyczyn jak już pisałem może być wiele. Jeżeli nie masz opcji sprawdzenia kompem to posprawdzaj czujniki o których pisałem wyżej oraz katalizator którym mówił Grześ. Mimo wszystko polecam zacząć od diagnozy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to najprościej podłączyć pod kompa i sprawdzić czy nie ma błędów.

 

A metoda "spinaczowa" nie wystarczy? czy po prostu po podpięciu pod komputer mogą wyjść błędy, których ta metoda nie wykryje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spinaczowa też może być musisz tylko wiedzieć które piny złączyć, mimo wszystko kompem będzie szybciej wg mnie, ale spinaczem też da radę ( bynajmniej powinno dać radę )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak może i da rade spinaczem ale spinacz nie pokaże czy dany czujnik jest uszkodzony czy tylko przekłamuje dane bo może być tak że czujnik nie wywali błędu al będzie podawać fałszywe parametry i jest klops przykład czujnik temperatury który będzie podawał że jest zawsze -5 stopni mimo zagrzanie silnika a ECU będzie odbierać dane i zalewać skutecznie silnik benzyną a co za tym idzie może być spadek mocy i ogromy wzrost spalania. Proponuje zainwestować w porządną diagnostykę silnika nie tylko odczyt błędów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Chyba faktycznie trzeba się szarpnąć i pojechać na diagnostykę.

 

Wielkie dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem i chęcią pomocy w jego rozwiązaniu.

 

Pozdrawiam

Daniel 'nycer'

 

[ Dodano: 2013-04-17, 00:04 ]

Niestety walki ciąg dalszy...

 

Wymieniłem wczoraj wszystkie filtry, olej Valvoline maxlife 10w40, świece NGK, czujnik temperatury ECU, jak również zrobiłem diagnostykę, która nie wykazała żadnych nieprawidłowości.

Wczoraj Astra zapier... po prostu cudownie, a dziś znów muł :/ Nie ma siły jechać jak by cały czas jechała pod baaardzo stromą górę w dodatku z przyczepą.

 

Co robić?

 

z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Daniel 'nycer'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania