Gość patad Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Witam, Posiadam w Astrze silnik C16NZ, który już jest trochę słaby i ma wycieki. Znalazłem takie informacje: X16SZR jest jednostką 8-zaworową, której wcześniejsza odmiana była oznaczana C16NZ (silnik ten Opel Astra miał montowany od września 1991 roku do sierpnia 1994 roku). C16NZ nie jest wyposażony w czujnik spalania stukowego. X16SZR jest wyposażony w jednopunktowy wtrysk paliwa Multec.F oraz czujnik spalania stukowego i zapłon bezpośredni. X16SZR nie ma rozdzielacza zapłonu a napięcie do świec zapłonowych dostarczane jest prosto z dwóch cewek zapłonowych, które są sterowane przez moduł zapłonowy Czy ewentualny podmiana na silnik X16SZR będzie "bezproblemowa" tzn czy kable, komputer itp można wykorzystać ze "starego" C16NZ ? Czy są jakieś niespodzianki i pułapki? Bo mocowanie silnika jest takie same. Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 To samo. Różni się ekologicznymi pierdlami. Można zrobić taką przekładkę.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Malutki Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Same silniki są praktycznie takie same, różnią się prawie całym osprzętem. Ja robiłem operację odwrotną. Zamontowałem blok silnika z tłokami i wałem od c16nz, do głowicy i osprzętu x16sz, który siedział u mnie w vectrze. Nie obyło się bez niespodzianek. Ty masz dwie drogi. Pierwsza, to kupujesz goły słupek x16szr i wkładasz go do auta ze swoim osprzętem i masz nadal c16nz. Druga opcja, to kupić silnik x16szr z osprzętem, komputerem i wiązką i przełożyć komplet. W jednym i drugim przypadku roboty jest huk, aczkolwiek prościej będzie pozostać przy c16nz (pozostawiasz całą elektrykę bez zmian).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Różnice tak na szybko: 1. egr - x16szr ma elektroniczny 2. dis - x16szr go ma, c16nz ma rozdzielacz mechaniczny 3. zaślepka w obudowie wałka - x16szr ma oring z zaślepką bo brak rozdzielacza zapłonu 4. inne sterowniki silnika 5. inne wiązki silnika (choćby ze względu na egr) 6. x16szr NA PEWNO ma immobiliser Goły słupek, czyli blok, wał, korby, tłoki, głowica, kolektory są takie same. Wtryskiwacz, lambda, pompa paliwa, mapsensor też.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Malutki Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 x16szr NA PEWNO ma immobiliser zgadza się (mam w astrze) nie posiada go silnik x16sz (71 KM), który mam w vectrze W x16sz/x16szr jest czujnik spalania stukowego, przykręcony z tyłu silnika do bloku (w c16nz jest gwint w odpowiednim miejscu, ale o innym rozmiarze i ja np. przykręciłem ten czujnik nieco niżej - jak na razie nic się nie dzieje). Do pompy olejowej c16nz nie można zamontować czujnika położenia wału, który występuje w x16sz/x16szr (musiałem założyć pompę od x16sz - doszły dodatkowe uszczelki i zimering). Więcej różnic nie pamiętam Reasumując, jeśli nie chcesz bawić się w rzeźbę, tylko naprawić auto, kup jakiś goły 1,6, zamontuj swój osprzęt i używaj ile wlezie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patad Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Dzięki, za rzeczowe odpowiedzi Malutki: czyli najprościej będzie kupić tzw słupek (goły silnik) bez osprzętu i zamontować. Zresztą większość ofert jest właśnie jako gołe silniki bez osprzętu. Nie mam zamiaru wymieniać kabli, kompa itd więc pójdę tą drogą. Dzięki ArKos: jak napisałeś są różnice w wyposażeniu a ja nie mam zamiaru zmieniać kabli itd. Dzięki Ps czyli jak będe miał blok+głowica+rozdzielacz to dam sobie rady z małą pomocą ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Malutki Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 czyli jak będe miał blok+głowica+rozdzielacz to dam sobie rady z małą pomocą ? Zależy jakie masz doświadczenie. Zawsze pojawiają się jakieś problemy. Ja np. wyciągając silnik miałem problem z oddzieleniem go od skrzyni. Wszystkie śruby były odkręcone, a wałek sprzęgłowy nie chciał wyjść ze sprzęgła. Po kilku próbach się udało. Potem nie mogłem drugiego silnika zespolić ze skrzynią przez ten nieszczęsny wałek, więc musiałem odkręcić kapę skrzyni, zdjąć pierścień zabezpieczający i wybić wałek, a to cała celebra, ubytek oleju w skrzyni, itd. No i bez dobrego bloczka do podwieszenia silnika nie masz co podchodzić. W sumie to niespodzianek miałem jeszcze kilka, ale wszystko wychodzi w praniu.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość patad Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Malutki: Od czasu do czasu wymieniam części w mojej astrze oraz w autach rodziny, a do tego mam bloczek, dobry zestaw różnych kluczy, garaż z kanałem oraz znajomego który pracuje w serwisie samochodowym - więc mógłbym uzyskać pewne wskazówki lub pomoc. Zaintrygowało mnie twoje info: 1. czujnik spalania stukowego - czy w przypadku wymiany całego silnika będę musiał go jakoś podłączyć do istniejącej instalacji czy nie ? 2. czujnik położenia wału - ten sam "problem" ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 czy w przypadku wymiany całego silnika będę musiał go jakoś podłączyć do istniejącej instalacji czy nie ? W x16sz/x16szr jest czujnik spalania stukowego ja nie mam zamiaru zmieniać kabli goły słupek x16szr i wkładasz go do auta ze swoim osprzętem i masz nadal c16nz Logika już udzieliła odpowiedzi. czujnik położenia wału - ten sam "problem" ? goły 1.6, zamontuj swój osprzęt i używaj ile wlezie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Malutki Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 No to szukaj silnika. U mnie 8-zaworowe 1,6 chodzą w cenie do 600 zł (za 600 był całkiem młody silnik z anglika z niedużym przebiegiem), oczywiście kompletne z kolektorami, przepustnicą, rozrusznikiem, czasem z alternatorem, ja chciałem sam blok i szukałem jak najtaniej, kupiłem za 400, choć też nieźle się uśmiałem, jak zadzwoniłem do jednego kolesia, który zaśpiewał 1600 zł za silnik . Jak zrobisz przekładkę, to oprócz płynów, zmień jeszcze rozrząd, a będziesz miał spokój na długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się