Skocz do zawartości

Buja autem, bicie kierownicy, nadsterowność - Calibra


Gość Wasyl

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

 

Objawy:

- ~80-120 bicie kierownicy

- nadsterowność przy wpadnięciu na łuku na śnieg/śliską nawierzchnię (moja pierwsza Calibra, może to typowe)

- auto zachowuje się mniej więcej jak by miało koło wygięte w lekkie 8 lub opona miałaby dużego guza

 

Wymieniłem:

- WSZYSTKIE tuleje zawieszenia przód/tył mające jakikolwiek luz, włącznie z głównymi tulejami tylnych sanek

- obie końcówki drążków i oba sworznie

- całe mcphersony, sprężyny, amorki, tarcze hamulcowe, mocowania mcphersonów wraz z łożyskami

- skrzynię biegów (poprzednia miała luz na różnicówce i w końcu się wysrała)

- maglownicę

 

Sprawdziłem:

- wyważenie kół

- geometrię (wzorowa)

- koła, gdy auto jest na podnośniku nie mają luzów ani bicia sprawdzając rękoma

 

 

I auto dalej zachowuje się jak wyżej... Różnica była przy wymianie elementów gumowych - objawy stały się jeszcze bardziej odczuwalne :/ Auto odbudowuję ile mam kasy i sił a w dalszym ciągu nie mogę z czystym sumieniem polecieć w trasę :[

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Zmień koła, mimo ze daja sie wywazyc moga byc trafione. Moze to kwestia samych opon - to sie okaze jak zmienisz kola.

 

Calibra ma z tylu wahacze, nie ma tam mozliwosci ustawienia zbieżności? Którys hamulec nie trzyma z tylu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień koła, mimo ze daja sie wywazyc moga byc trafione.

Podmieniałem na koła z Kadetta na pewno proste i wywazone.

 

Calibra ma z tylu wahacze, nie ma tam mozliwosci ustawienia zbieżności?

Nie ma takiej możliwości, acz jak wyżej napisałem, wszystkie tuleje są już sztywne

 

Którys hamulec nie trzyma z tylu?

Ręcznego prawie niet nawet jak zaciągnięty, nożny nie trzyma - działa poprawnie

 

:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A buda jak ? ... ;-) Nie miała w swej przeszłości jakiegoś dzwona? Masz rozpórkę na kielichach ? ...

 

Moja podobnie się prowadziła... aczkolwiek jak założyłem na podmiankę inne koła to ustało... w moim przypadku winą okazały się kijowe opony... pomimo że są 4 letnie i mają jeszcze 6,5~7mm bieżnika :-?

 

A i zauważyłem że wymieniałeś magiel... a jak odcinek między maglem a kierą? ... żadnych luzów po drodze ? ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A buda jak ? ... ;-) Nie miała w swej przeszłości jakiegoś dzwona? Masz rozpórkę na kielichach ? ...

Buda git, geometria wychodzi książkowo laserowa. Rozpórki niet.

 

A i zauważyłem że wymieniałeś magiel... a jak odcinek między maglem a kierą? ... żadnych luzów po drodze ? ...

Raczej tam luzów na tym krzyżaku nie ma, ale tak czy owak to nie rzutuje :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

geometria wychodzi książkowo laserowa

To że geometria wychodzi git w miejscu, nie oznacza że jak wchodzisz w zakręt, że np. kielich nie pracuje i nie powoduje utraty przyczepności któregoś z kół przednich :( ... ja bym dołożył rozpórkę na przód... jeśli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi...

 

Amorki i sprężyny przednie jakie masz ? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki i sprężyny przednie jakie masz ? ;)

Springi czerwone gówno + amorki GM z tyłi irmscher+supersport

 

O blachę się nie boję - jest zdrowa :)

Po niedzieli biorę się za ten temat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania