Gość sadan25 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 witam wszystkich mam problem z silnikiem w ford mondeo mk1 1.8 16v automatyczna skrz.bieg. od jakiegos czasu silnik nierowno pracuje, a obroty spadaja do 500-600 D sytuacja ta dotyczy rozgrzanego silnika i na niskich obrotach. jak jest zimny to pracuje rowno. Po odlaczeniu przeplywomierza silnik pracuje rowno ale skolei jak jest zimny to gasnie .NIewiem od czego zaczac , w arsztacie nie poradzili sobie z podlaczeniem pod komputer jedynie sprawdzili sonde co mnie kosztowalo 40. Mam wrazenie ze jest to jakis czujnik poniewaz spalanie tez wzroslo o d tamtej pory. Ma ktos moze jakies pomysly?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Sonda, przepływomierz lub czujnik temperatury do ECU.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Skoro mówisz że po odpięciu przepływki zauważasz różnicę to zacząłbym od tego Poniżej na zdjęciu masz opisane jak ją sprawdzić i ile ohm powinna pokazywać   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadan25 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 byc moze to czujnik temperatury ecu poniewaz zauwazylem ze wentylatory nie chca sie zalaczac po nagrzaniu silnika, wtedy komputer moze wariowac. Czy to jest ten czujni w termostacie od dolu?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Czujnik o którym piszesz to zapewne czujnik temp albo ECU albo temp która pokazuje wskaźnik w aucie ( chyba, że w twoim aucie jeden czujnik spełnia obie te funkcje ) co do czujnika wentylatora to na 95% jest on wkręcony w chłodnicę i on odpowiada tylko i wyłącznie za załączenie i wyłączenie wentylatora. Co do tego czujnika temp ECU, można go sprawdzić mierząc rezystancję podczas nagrzewania się silnika opór powinien rosnąć. Poszukaj w necie powinny być dokładne wartości podane na poszczególnych temp. Co to tego, że to przepływka nie byłbym taki pewien, skoro po odpięciu jej jest zmiana to normalny objaw ( powinien łapać muła, że tak powiem ), bardziej stawiam na czujnik temp ECU. Taka moja opinia jak cos nie tak napisałem to proszę o sprostowanie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadan25 Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 no ok gdzie zatem znajduje sie czujnik ecu w mondku czy to ten gorny na termostacie, czyli podpinajac sie w piny od czujnika mozna sprawdzic jak zmienia sie opor wraz ze wzrostem temperatury? ...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 mniej więcej tak, nie wiem ilu pinowy jest ten czujnik o którym mówisz. Co do tego gdzie go znaleźć hee tego dokładnie nie wiem, ale jeżeli poszukasz w okół silnika ( idąc po układzie chłodzenia ) i nie znajdziesz innego czujnika to może to oznaczać, że ten czujnik w termostacie jest odp za temp na wskaźniku oraz za podanie temp do ECU   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26956 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Czujnik temperatury na ECU powinien być po prawej stronie głowicy... Poniżej masz tabelkę jakie oporności powinien mieć przy jakiej temperaturze... - odpinasz od niego wtyczkę i przykładasz omomierz to dwóch pinów   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4770-mondeo-mk1-18-16v-problem-z-obrotami-silnika/#findComment-26964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się