Skocz do zawartości

Problemy z obrotami na benzynie


Gość Gelo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam już od długiego czasu następujący problem; w oplu kadecie 2.0 benzyna/ gaz gdy przełączę z gazu na benzynę to: nieregularne wolne obroty, czasami za niskie, przy płynnym dodaniu gazu zamulanie w okolicy 3000obr, przy gwałtownym dodaniu gazu to samochód może toczyć się prawie nie przyśpieszając a przepustnica będzie otwarta na maxa. Po dojeździe do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła często lubi zgasnąć

Jak pojeździ się tylko i wyłącznie na benzynie z 10- 20km to objawy ustają. I silnik pracuje idealnie. Wystarczy przełączyć na gaz i przejechać z 1km i przerzucić na benzynę i znowu to samo.

Jak dzieją się te rzeczy to zauważyłem że jak zacisnę powrót paliwa do zbiornika to obroty się stabilizują. Wymieniałem: pompę paliwa, komputer, centralkę lpg, emulator, czujnik położenia przepustnicy, regulator ciśnienia paliwa, wtryski. Na początku myślałem że to wina ukł paliwowego, ale to odpada. Zastanawiam się coby wiązki elektr silnika nie wymienić, bo chyba przyczyna tkwi w elektronice. Miał ktoś podobne cyrki w silniku?

Aha instalacja gazowa jest z blosem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi to wygląda na złą regulacje gazu

 

dlaczego?

 

1.

Jak pojeździ się tylko i wyłącznie na benzynie z 10- 20km to objawy ustają

to się nazywa samoadaptacja sterownika

po resecie ECU też się "uczy" warunków pracy

tu masz sytuację taką, że cały czas ma niewłaściwą mieszankę ale mieszczącą się w granicy błędu i check się nie świeci

niestety pomimo niewłaściwej mieszanki, ECU nie jest w stanie nic zrobić bo nie ma jakiegokolwiek wpływu na LPG

jak na benzyne przełączysz, to już może - albo dolać paliwa albo przykrócić

i stąd problemy pracy na benzynie

 

2.

Miał ktoś podobne cyrki w silniku?

tak

jak poszukasz na ktk to jest tam mój obszerny temat

miałem walke z omegą i ASO OPEL rozłożyło ręce

poradziłem sobie sam metodą prób i błędów i lekarstwem była właśnie regulacja LPG

 

jedź do gaziara i wydaj te 20 zeta na regulacje lub sprawdzenie podzespołów - może parownik ci sie kończy i nie daje rady podać odpowiedniej ilości gazu na wyższych obrotach

 

daj znać potem co z tego wyszło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kiedyś po założeniu blosa był regulowany i po tym było to samo. Niedługo rozbiorę blosa i przeczyszczę i pojadę na regulację. Przypomniało mi sie że poprzedni właściciel kadeta, z którego mam teraz silnik i resztę, mówił o problemach na benzynie po przejściu z gazu. Mi to wygląda na coś z wiązką. Jak dojdę co jest to napiszę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Lepiej późno niż wcale :lol:

Po regulacji blosa wariacje na benzynie praktycznie ustały, sporadycznie dostawał muła na benie w okolicy 3000 obr, wszystkie objawy ustały po założeniu emulatora lambdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania