Gość pawwel258 Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Witam wszystkich mam na imię Paweł, chodzę z zamiarem kupna "nowego" samochodu i szukam fachowej porady i opinii na temat modelu który sobie "upatrzyłem" Mianowicie interesuje mnie Audi A4 B6 [Typ 8E] (2000 – 2004). Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego modelu, jego wadach i zaletach i czy w ogóle warto inwestować w ten model. Do rzeczy: samochód mam zamiar kopić dopiero na przełomie lata/jesieni, więc jeszcze mam sporo czasu ale już teraz chcę się dobrze zorientować. Kwota jaką mam zamiar przeznaczyć na zakup to ok 17-20 tyś. zł. Myślę o sprowadzeniu uszkodzonego autka z zagranicy i wyremontowaniu go w Polsce. Interesuje mnie benzyna gdyż chcę i tak założyć instalacje gazową. I tu pojawia się szereg pytań ? Czy warto kupować właśnie ten model ? a może w tej cenie lepiej kupić coś innego ? jechać po uszkodzonego za granicę ? a może kupić już sprowadzonego, wyremontowanego w Polsce ? zakładać LPG ? Jak to autko tak ogólnie się sprawuje: zawieszenie, układ jezdny, silnik, czy jest wadliwe ? Prawdę powiedziawszy wybrałem ten samochód gdyż bardzo podoba mi się jego bryła (mówię o sedanie) oraz jego wnętrze i ergonomia. Bardzo proszę o porady i wskazówki na moje pytania. Szczerze nie znam się za bardzo na samochodach a chciałbym dokonać "dobrego" zakupu. Liczę na to że odezwą się szczęśliwi posiadacze tego modelu i powiedzą mi co nie co o nim. Z góry bardzo dziękuję wszystkim odwiedzającym mój post którzy poświęcili swój czas na jego przeczytanie i pomogą rozwiać moje wątpliwości i pytania.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego modelu Co człowiek to inna opinia... najprościej poczytać na sieci ale nie na forach Audi, żeby nie był to zafałszowany obraz. Mam A6 C5. Powiem krótko: Audi nie jest autem dla biedaka. Może i jest za*** ojejciujejciu! ***iste, ale utrzymanie nie jest tanie - 3-krotnie taniej wychodzi Opel, połowę taniej inne marki (wliczając w to Mercki np w210 czy c-klasę). jego wadach Wielowahaczowe zawieszenie z przodu. Genialne prowadzenie i komfort ale koszmar na naszych drogach. Dobre zamienniki to ok. 1200zł za komplet + robocizna za wymianę i geometrię przodu. Wytrzyma na tych dziurach ze 40-60 kkm i znowu... Koła dwumasowe nawet w silnikach benzynowych - 1600-1800 za samo koło dwumasowe np Valeo, do tego docisk 450-700 zaleznie od producenta i tarcza 450-600 zależnie od producenta. Plus robocizna kilka stówek (przeciętnie za sprzęgło biorą 700-900 za robotę). Dziękuję postoję. 3 razy w Oplu wymienisz za te pieniądze. Drogie części używane oryginalne. Do A6 C5 używka reflektor przód to okolice 200... ze 4 używki ori kupi sie do Opla czy innego mniej "prestiżowego". Popularne wśród złodziejaszków. Autocasco obowiązkowo. Ogólnie jako posiadacz jestem na nie - nie podoba mi się sytuacja, gdy trzeba pracować na auto. To już nie te Audiki co za czasów nieśmiertelnej i idiotoodpornej Audicy 80 B4, gdzie kretyn próbował zamordować auto przez 10 lat i nie udawało mu sie. zaletach Na pewno ma wiele. Prestiż, poważanie, trzyma wartość, jest ładne, dobrze wykonane, z bogatym wyposażeniem w standardzie... Genialne diesle 1.9tdi. chciałbym dokonać "dobrego" zakupu. Więc najpierw musisz określić się, czy będzie cię stać utrzymać takie auto, czy masz inne zobowiązania finansowe czy po prostu jesteś wolnym strzelcem i możesz sobie pozwolić wydawać niemałą kasę na utrzymanie takiego auta. Jeśli tak, kupuj. Jeśli niewiele zarabiasz lub masz rodzinę na utrzymaniu, to daj na luz, bo to auto przysporzy ci sporo przeciągów w portfelu. Rzekłbym że to nie jest auto dla biedaka. Ma sporo swoich "chorób" i niektóre są dość kosztowne.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawwel258 Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Dziękuję za bardzo wyczerpującą i konkretna odpowiedź. Chciał bym jeszcze zapytać, czy taki samochód lepiej kupić już tutaj w Polsce czy może lepiej jechać po niego za granicę i kupic go "lekko" uszkodzonego ??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Definicja "lekko" jest różnie pojmowana... Lekko uszkodzony a koszt naprawy kosmos. Do mojego A6 C5 maska używana to 1000-1200zł (bo aluminiowa a tego się nie naprawia tylko wymienia) i proponuję nie pytać o koszt nowej... to taki jeden z przykładów   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawwel258 Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Dziękuję za porady, aczkolwiek powiem Wam szczerze że przestraszyłem się tych kosztów utrzymania tego samochodu, piszą ludzie że nawet części zamienne to spory koszt (np te przednie wahacze to 1000-1200 zł + montaż) obawiam się czy dam rade kasowo z takim samochodem. Może zapytam inaczej...czy kupując ten model w miarę sprawny...choć wiem że to bardzo trudne kopić mało wadliwy samochód...to czy często się tam coś psuje ? pojeżdżę długo np 2-3 lata bez większego wkładu finansowego ? Szczerze to między innymi tym się kierowałem wybierając ten model tą markę...w końcu to Audi i chyba nie powinno sie w nim nic tak bardzo psuć ? Powiedzcie jakie mogą być relatywne koszty utrzymania tego samochodu. Jeśli chodzi o paliwo to jestem zdecydowany na benzynę+LPG, chodzi mi o w miarę oszczędną jazdę. Ale na pewno gaz założę sam. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 pojeżdżę długo np 2-3 lata bez większego wkładu finansowego ? Obawiam się, że na naszych drogach może być problem. Wielowahacz sprawdza się wspaniale na równym asfalcie, ale nie na serze szwajcarskim - sypie się błyskawicznie. w końcu to Audi Taaaaaaaaaa. Ostatnie dobre Audi produkowano w chwili schodzenia z taśmy fabrycznej Audi 80 B4. Teraz audi rdzewieje jak każde inne, psuje się jak każde inne, a kosztuje sporo więcej jak każde inne. Mam i wiem, że więcej Audi nie kupię. Za*** ojejciujejciu! ***iste auto ale za drogie jak na to, co sobą reprezentuje. Kupiłem Astrę G kombi z 2-litrową benzyną 16v i już to auto prawie kocham pomimo, że mam je 2 tygodnie. Powiedzcie jakie mogą być relatywne koszty utrzymania tego samochodu. Ale czytasz co się pisze? Podałem ceny np zawieszenia... komplet nowych hamulców (tarcze Bosch + klocki Ferodo Premier) na przód i tył 690zł. Do Opla Astry G, Zafiry czy Omegi taki sam komplet kosztuje ok. 500-550zł. Wejdź sobie na allegro i poprzeglądaj oferty części nowych i używanych. Sam sobie odpowiesz jakie będą koszty.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się