Skocz do zawartości

Problem z przełączaniem na LPG


Gość Yaqm

Rekomendowane odpowiedzi

szukałem i nie bardzo mogę znaleźć

Próbowałem tak jak mówiłeś stacyjka trzymam 10s zaświeca sie dioda na stałe odpalam i... nic nie odpali.

Na pewno nie dostaje gazu tylko nie wiem co nie puszcza.

Gaz na pewno dochodzi do pierwszego elektrozaworu, co może odcinać gaz czy te obroty i czy niedziałający obrotomierz ma wpływ? jak uruchomić obrotomierz czytałem o czujniku wału, prawdo to czy nie może to powodować nie działanie obrotomierza i gazu?

 

Pytanko z inne beczki gdzie znade czujnik obrotu wału w silniku z14xe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czytałem o czujniku wału, prawdo to czy nie może to powodować nie działanie obrotomierza i gazu?

 

Z uszkodzonym czujnikiem praktycznie silnik nie powinien odpalić on podaje impulsy na ECU potem sygnał rozchodzi się na cewkę i obrotomierz.

 

Pytanko z inne beczki gdzie znade czujnik obrotu wału w silniku z14xe?1

 

W okolicach koła pasowego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie różne są zdania obczytałem się trochę na ten temat i większość ludzi z uszkodzonym czujnikiem w silniku z14xe jeździło, z tym że w trybie awaryjnym ponoć. Wypowiadali się jak to działa w praktyce. To może była by przyczyna na całe zło ... aż przywruciło mi wiarę że jeszcze może być z tym samochodem OK. Teraz tylko znaleźć gdzie znajduje się ten czujnik i wymienić go, napiszę i podzielę się wnioskami z doświadczenia.

 

Najlepiej jakieś foto gdzie ten czujnik się może znajdować

Z góry dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość ludzi z uszkodzonym czujnikiem w silniku z14xe jeździło, z tym że w trybie awaryjnym ponoć

 

W trybie awaryjnym max obroty silnika to rząd 4000-4500 a takich efektów chyba nie masz a nawet jak byś miał to ECU podaje nawet w trybie awaryjnym prawidłowe impulsy na cewkę a co za tym idzie na obrotomierz i na centralkę gazu.

 

Ten czujnik w Twoim silniku powinien być pod filtrem oleju na pograniczu składania bloku z miską olejową, przykręcony jedną śrubą czasem starczy go wyjąć wyczyścić z opiłków i śmiga dalej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie bym szukał i wykręcał jak leci i parzył czy taki sam :D

Właśnie nie wiem już sam, obrotek od czegoś umarł a ten czujnik może być przyczyną.

No nic zobaczymy po wymianie, najgorsze jest to ze cały czas lecę na benie a potrafi wchłonąć swoje nawet przy spokojnej jeździe.

A co ma się to do gazu ? Wydaje mi się że przewód do centralki idzie od obrotka a nie od cewki a jak obrotek umarł to i LPG. To takie moje wnioski:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewód do centralki idzie od obrotka a nie od cewki a jak obrotek umarł to i LPG. To takie moje wnioski:)

 

To wszystko się sumuje w ECU silnika posprawdzaj wszystko co odpowiedzialne za obrotomierz i potem będziemy dalej myśleć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału wyczyszczony i nic wymieniłem go wkońcu i też nie pomogło połaczenia sprawdzałem i niby ok co jeszcze można sprawdzić? Na kompie obroty lekko falują trochę dziwne bo po pracy silnika tego nie słychać ale oscylują miedzy 820 a 950

I co dalej z tym robić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym zrobić diagnostykę silnika, napisz jeszcze czy możesz silnikiem kręcić powyżej 5000 jeśli silnik kręci w całym zakresie to czujniki są ok, przyczyna może tkwić w samym sterowniku silnika, te modele miały bardzo awaryjne ECU lubiły się robić zimne luty, trzeba by prześledzić na schemacie jak kable rozchodzą się ze sterownika, to może być szczegół lub poważna awaria która będzie się pogłębiać. Warto sprawdzić stan połączeń między kablami a samym sterownikiem silnika czy tam nie ma jakieś śniedzi czy innego syfu, no i masz jeszcze jeden czujnik na wałkach rozrządu może tez by go trzeba sprawdzić ale to wszystko wyjdzie na diagnostyce silnika którą proponowałem na wstępie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączałem kompa błędów jako takich nie ma tylko abs i egr czasem

egr z tego zględu że został zaślepiony i emulator zastosowany.

i nic poza tym. Jak ECU to lipa. Jak zdechł obrotek pokazał się check i zgasł silnik odpaliłem go to nie zaświecił się ani razu obrotek nie żywy i zaczęły się kłopoty z przełączaniem na gaz.

Nie wiem co z tym mam robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdechł obrotek pokazał się check

 

 

Właśnie o ten błąd chodzi który zaświecił się jak obrotek zdechł, sprawdź czy nie ma zapisanych jakich błędów, skoro się oświecił musi być zarejestrowany, może by warto zainwestować w diagnostykę w ASO Opel oni potrafią sprawdzić i przetestować wszystkie urządzenia współpracujące z silnikiem, jest to chyba tańsza wersja naprawy niż kupowanie części i podmienianie, możesz jeszcze przerobić instalację LPG by włączać ja ręcznie, a obrotek olać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania