ArKos Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Jeżeli sprężyna utopiła Ci się w podgnitej podłużnicy i auto usiadło z jednej strony, to niezbędna jest naprawa blacharska. Z racji tego, że usługi są koszmarnie drogie, to poniżej step-by-step co należy wykonać. Potrzebne narzędzia: - spawarka - najlepiej migomat, elektroda się nie nadaje, palnik rozhartuje blachę i będą za rok-dwa problemy z korozją - szlifierka kątowa - tarcza do cięcia metalu - tarcza do szlifowania metalu Materiały: - blacha ok. 1-2mm - podkład - najlepiej na bazie żywic epoksydowych, może być w spraju - środek do konserwacji podwozia (tzw. "baranek") - środek do konserwacji profili zamkniętych (np. fluidol) - kompresor z osprzętem - jeśli nie mamy wymienionych materiałów w sprajach tylko w puszkach Po kolei... Samochody, których może dotknąć ten problem: Corsa A, Corsa B, Astra F, Astra G, Vectra A, Calibra, Kadett, Ascona, Omega A, Omega B. Te samochody mają sprężyny tylne usadowione w gnieździe zamocowanym na podłużnicy - taki "cycek", na który przychodzi sprężyna. Co należy zrobić: - co najmniej zdjąć sprężyny tylne, ale zalecam zrzucić całe tylne zawieszenie, ponieważ jeśli w tym jednym miejscu jest dziurawo, to warto sprawdzić całą podłużnicę i poprawić wszystko, skoro już się babramy. - odczyścić porządnie aby zobaczyć rozmiar problemu - oddzielić gniazdo sprężyny od podłużnicy - wyciąć nadżarte fragmenty podłużnicy - w miarę możliwości oczyścić wnętrze podłużnicy (jakaś szczotka na wiertarce czy coś) - wstawić zdrową blachę i dokładnie obspawać - wykonać nową miskę sprężyny lub jesli stara jest zdrowa to wstawić i zaspawać - zapodkładować - zakonserwować z zewnątrz i wewnątrz Fotostory: Gniazdo sprężyny po oddzieleniu od podłużnicy - stan kiepski. Sama podłużnica, stan nie najlepszy, ale boki zdrowe. Po odczyszczeniu wewnątrz, z zewnątrz naspawana łatka z blachy 1,5mm ocynkowanej. Pierwsza część gniazda sprężyny, czyli "cycek", wykonany z kawałka rury 1 cal z naspawaną "zaślepką" z blachy. Talerzyk do miski - "dystans" z poloneza, fiata 125p, to jest to coś, co jest zamocowane między tarczą a felgą. Grubość ok. 5mm więc pancerne można powiedzieć. Całośc do kupy na podłużnicy. Po zapodkładowaniu i zakonserwowaniu: Tak wykonana naprawa praktycznie wcale nie kosztuje, a gwarantuje kolejnych kilka lat świętego spokoju. Blacharz zapewne kilkaset złotych by sobie zażyczył, ale jeżeli masz kogoś znajomego, kto potrafi spawać i ma np migomat, to we własnym zakresie jesteś w stanie to zrobić i zaoszczędzić kasę.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/47-nadwozie-naprawa-tylnych-pod%C5%82u%C5%BCnic/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi