Skocz do zawartości

Problemy z odpaleniem Astra G


Gość deck4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czasami moja asterka nie chce odpalić i jak to najczęściej się zdarza - w najmniej oczekiwanych momentach często przysparzając wiele problemów. W związku z tym mam kilka pytań, mam nadzieję że mi pomożecie. Najpierw opiszę sytuację.

 

Ogólnie, jeśli auto odpali, to odpali od strzała. Jeżdżę z kobietą po mieście, odpalam i gaszę x razy, jest super i nagle coś się popierdzieli i auto nie chce odpalić. Czasem wystarczy poczekać 10 minut i odpali, a czasem nie odpali nawet przez 3 dni. Nie ma znaczenia czy jest ciepło, zimno, wilgotno czy sucho, nieodpalenie to czysty przypadek. Podczas próby odpalenia rozrusznik kręci, po kilku nieudanych próbach odpalenia śmierdzi benzyną więc mniemam że pompka jest okej, tylko nie ma iskry.Świece nowe NGK/NTK. Moje podejrzenie pada na immo i tutaj mam kilka pytań:

 

- auto 2000 rok, prawda to że nie ma w niej kontrolki 'auta z kluczykiem'? U mnie bynajmniej po przekręceniu kluczyka w pozycję ll nie zapala się

- czy w aucie rocznikowo takim jak moje, błąd immo sygnalizuje mrugająca kontrolka 'recyrkulacji spalin' czyli popularny 'helikopter' ?

- jeśli immo nie rozpozna klucza i jeśli to helikopter sygnalizuje ten błąd, to kiedy powinna ta kontrolka mrugać? Gdy kluczyk jest w pozycji ll czy przy kręceniu rozrusznikiem, próbie odpalenia?

 

Ostatnie pytanie zadaję, ponieważ u mnie mruga mniej więcej w takcie 1 mrugnięcie na sekundę gdy kręce rozrusznikiem a auto nie odpala. Dodam że czasem po 2-3 dłuuugim kręceniu auto załapie, ale rzadko. Ostatnio miałem sytuację gdy auto przez 3 dni mi nie odpalało, a na 4 dzień odpaliłem od strzała i jeżdżę już 4 dzień, często gasząc i odpalając bez problemu.

 

Na koniec dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie kicha, nie prycha, obroty nie falują i nie trzęsie budą, swoją moc ma. Jednym słowem - gdy odpali to auto marzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deck4, Miałem identyczny problem w astrze mojej narzeczonej :-) w moim przypadku była to wina stacyjki którą wymieniłem i od tamtej pory jest spokój a było identycznie jak u ciebie... Co do immo to czytałem na forum astry i z tego co pamiętam to jak jest uszkodzone to świeci się kontrolka (silnik) check engine przynajmniej w tych z 1998 nie wiem czy późniejszych było to samo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka silnika świeci w pozycji kluczyka ll, gaśnie kilka sekund po odpaleniu jeśli jest wszystko okej. Natomiast gdy kręcę rozrusznikiem i nie chce odpalic, to check mruga, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy tak astra mówi mi że immo nie dogadał się z kluczykiem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deck4, To chyba masz coś z immo bo właśnie pamiętam że, mówili coś o świecącej czy mrugającej kontrolce przy próbie odpalenia :-/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobekas85 Taki czyli mrugała kontrolka przy próbie odpalenia ?

 

grzes997 EGR miałem wymieniany na oryginał 2 miesiące temu, ponieważ auto szarpało na jałowym i w zakresie obrotów 1500-2000 przy stałej prędkości. Problem jak ręką odjął, więc można chyba wykluczyć... Chociaż.. Sprawdzę.

 

Stacyjkę też przeczyszczę, posprawdzam połączenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

Dokładnie tak. Kontrolka autko z kluczykiem(żołta) przy probie odpalania zaczyna mrugac.

Odczyt błędów dotyczy immo (bład sygnału transpondera,zablokowany immo itp). Przyczyna- rozleciał sie kluczyk włascicielowi to go poskładał nie zwracajac uwagi ze wypadła blaszka z kodem. Potem serwis, nowy kluczyk, kodowanie sparawa załatwiona.

Ale przyczyn moze byc wiecej np. obluzowana antena na stacyjce. Jesli masz drugi kluczyk mozna sprawdzic czy tez sie to dzieje i cos juz wykluczyc.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bobekas85,

 

Chyba nie zrozumieliśmy się do końca. Domyślam się że chodzi Ci o kontrolkę która wygląda tak jak ta zaznaczona na czerwono (wybaczcie za jakość fotki, znalazłem ją w google, ale chyba wszyscy dostrzegą co trzeba):

kontrolki2lt3.jpg

 

Pisałem w pierwszym poście że gdzieś czytałem, iż ta kontrolka została wprowadzona w oplach po 2000r. Nie wiem na ile to jest prawdą, aczkolwiek u mnie gdy przekręce kluczyk do pozycji ll, nie zapala się ona.

 

Gdy przekręcę kluczyk na ll pozycję zapalają się kontrolki te co na fotce oprócz auta z kluczem.

 

Mruga natomiast ta kontrolka, gdy kręcę rozrusznikiem a astra nie chce odpalić:

d14b6374a6c6b6bf.jpg

 

W pozycji kluczyka ll, kontrolka ta świeci ciągle.

 

Na drugim kluczyku jest niestety tak samo, albo odpala na obu, albo nie odpala też na obu..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że, w rocznikach 1998 kontrolka (silnika) jeśli mrugała to było immo w twoim przypadku nie wiem jak jest, sprawdź na początek stacyjkę i te piny w tej kostce z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania