Gość deck4 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Witam wszystkich. Czasami moja asterka nie chce odpalić i jak to najczęściej się zdarza - w najmniej oczekiwanych momentach często przysparzając wiele problemów. W związku z tym mam kilka pytań, mam nadzieję że mi pomożecie. Najpierw opiszę sytuację. Ogólnie, jeśli auto odpali, to odpali od strzała. Jeżdżę z kobietą po mieście, odpalam i gaszę x razy, jest super i nagle coś się popierdzieli i auto nie chce odpalić. Czasem wystarczy poczekać 10 minut i odpali, a czasem nie odpali nawet przez 3 dni. Nie ma znaczenia czy jest ciepło, zimno, wilgotno czy sucho, nieodpalenie to czysty przypadek. Podczas próby odpalenia rozrusznik kręci, po kilku nieudanych próbach odpalenia śmierdzi benzyną więc mniemam że pompka jest okej, tylko nie ma iskry.Świece nowe NGK/NTK. Moje podejrzenie pada na immo i tutaj mam kilka pytań: - auto 2000 rok, prawda to że nie ma w niej kontrolki 'auta z kluczykiem'? U mnie bynajmniej po przekręceniu kluczyka w pozycję ll nie zapala się - czy w aucie rocznikowo takim jak moje, błąd immo sygnalizuje mrugająca kontrolka 'recyrkulacji spalin' czyli popularny 'helikopter' ? - jeśli immo nie rozpozna klucza i jeśli to helikopter sygnalizuje ten błąd, to kiedy powinna ta kontrolka mrugać? Gdy kluczyk jest w pozycji ll czy przy kręceniu rozrusznikiem, próbie odpalenia? Ostatnie pytanie zadaję, ponieważ u mnie mruga mniej więcej w takcie 1 mrugnięcie na sekundę gdy kręce rozrusznikiem a auto nie odpala. Dodam że czasem po 2-3 dłuuugim kręceniu auto załapie, ale rzadko. Ostatnio miałem sytuację gdy auto przez 3 dni mi nie odpalało, a na 4 dzień odpaliłem od strzała i jeżdżę już 4 dzień, często gasząc i odpalając bez problemu. Na koniec dodam że auto jeździ bezproblemowo, nic nie kicha, nie prycha, obroty nie falują i nie trzęsie budą, swoją moc ma. Jednym słowem - gdy odpali to auto marzenie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pax1990 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 deck4, Miałem identyczny problem w astrze mojej narzeczonej w moim przypadku była to wina stacyjki którą wymieniłem i od tamtej pory jest spokój a było identycznie jak u ciebie... Co do immo to czytałem na forum astry i z tego co pamiętam to jak jest uszkodzone to świeci się kontrolka (silnik) check engine przynajmniej w tych z 1998 nie wiem czy późniejszych było to samo   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deck4 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Kontrolka silnika świeci w pozycji kluczyka ll, gaśnie kilka sekund po odpaleniu jeśli jest wszystko okej. Natomiast gdy kręcę rozrusznikiem i nie chce odpalic, to check mruga, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy tak astra mówi mi że immo nie dogadał się z kluczykiem ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Sprawdź zawór EGR może być otwarty i nie zapalisz maszynki a jak mu się odwidzi to się zamknie i odpalasz normalnie, zdemontuj go wyczyść może zadziała.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pax1990 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 deck4, To chyba masz coś z immo bo właśnie pamiętam że, mówili coś o świecącej czy mrugającej kontrolce przy próbie odpalenia   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Dokładnie, 2 dni temu miałem taki przypadek to był immo.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deck4 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 bobekas85 Taki czyli mrugała kontrolka przy próbie odpalenia ? grzes997 EGR miałem wymieniany na oryginał 2 miesiące temu, ponieważ auto szarpało na jałowym i w zakresie obrotów 1500-2000 przy stałej prędkości. Problem jak ręką odjął, więc można chyba wykluczyć... Chociaż.. Sprawdzę. Stacyjkę też przeczyszczę, posprawdzam połączenia.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 witam ponownie Dokładnie tak. Kontrolka autko z kluczykiem(żołta) przy probie odpalania zaczyna mrugac. Odczyt błędów dotyczy immo (bład sygnału transpondera,zablokowany immo itp). Przyczyna- rozleciał sie kluczyk włascicielowi to go poskładał nie zwracajac uwagi ze wypadła blaszka z kodem. Potem serwis, nowy kluczyk, kodowanie sparawa załatwiona. Ale przyczyn moze byc wiecej np. obluzowana antena na stacyjce. Jesli masz drugi kluczyk mozna sprawdzic czy tez sie to dzieje i cos juz wykluczyc. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość deck4 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 bobekas85, Chyba nie zrozumieliśmy się do końca. Domyślam się że chodzi Ci o kontrolkę która wygląda tak jak ta zaznaczona na czerwono (wybaczcie za jakość fotki, znalazłem ją w google, ale chyba wszyscy dostrzegą co trzeba): Pisałem w pierwszym poście że gdzieś czytałem, iż ta kontrolka została wprowadzona w oplach po 2000r. Nie wiem na ile to jest prawdą, aczkolwiek u mnie gdy przekręce kluczyk do pozycji ll, nie zapala się ona. Gdy przekręcę kluczyk na ll pozycję zapalają się kontrolki te co na fotce oprócz auta z kluczem. Mruga natomiast ta kontrolka, gdy kręcę rozrusznikiem a astra nie chce odpalić: W pozycji kluczyka ll, kontrolka ta świeci ciągle. Na drugim kluczyku jest niestety tak samo, albo odpala na obu, albo nie odpala też na obu..   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pax1990 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Wiem że, w rocznikach 1998 kontrolka (silnika) jeśli mrugała to było immo w twoim przypadku nie wiem jak jest, sprawdź na początek stacyjkę i te piny w tej kostce z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się