Skocz do zawartości

Gaśnie przełączając na gaz - tylko pierwszy raz


Gość jarek65w

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz było ustawione na 30-35C i było źle - przy 20 ma być lepiej ?

Określ się co piszesz....

Zimny silnik rozumiem zaraz po odpaleniu i przejechaniu 1km.

5 stopni na reduktorze , gaz -5. i wtedy były spadki do 0,39 nawet.

 

skoro ustawione na 30*C to jakim prawem przełączył się przy 5*C

 

Coś ja nie kumam :-|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Raz miałem ustawione na 30 , potem była zmiana na 35 - ale poprawy nie było.

 

Nie przełączył się na gaz przy 5 stopniach , podałem jakie odczyty reduktora były przy zimnym silniku zasilanym benzyną.

Przy próbie przełączenia (otwarcie zaworu na butli) skok był do 1,15 ale jazdy na gazie i tak nie było .Restart silnika konieczny.

 

Pewnie trochę błądzę - ale lekki desparados już jestem jak jadę 7 km na 3 restarty :-x .

Pomocy więc szukam ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jedziesz na PB to na reduktorze nie powinno być spadków ciśnień bo wtryski powinny trzymać i zawory na LPG trzymają i nie powinno do 1atm. wzrastać. Myślę, że coś masz z wtryskami nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiem coś więcej , ale dalej nie wiem co autu dolega :-( .

 

Kufa gazownika trza szukać byle nie takiego jak ostatni :-| .

 

p.s.

po podniesieniu wczoraj ciśnienia na 1,2 - dziś do pracy zajechałem bez przystanków.

Niestety powrót - raz zgasł.

Zszedłem z lapkiem dziś i skorygowałem ciśnienie bo wzrosło na gorąco do prawie 1,3.

Obniżyłem na 1,15 i po autokalibracji o dziwo dysze weszły w pole - poprawne (było za duże) a mnożnik t.wtrysku gazu do beny oscyluje około 1,2 (było 1.05).

 

Niestety jest różnica w czasach wtrysku benzyny , na niej samej i gazie :-? .

Tu by trzeba trochę z mapą powalczyć , tylko nie znalazłem jeszcze przystępnego opisu.

 

[ Dodano: 2013-01-27, 15:25 ]

No dobra to opiszę o postępach - cały czas wzmacniałem się lekturą "uncle google".

 

Wyszło że Matrixy zabrudzone przymarzają trochę.

Nie ma pogody (garażu brak) na wyciąganie więc druciarstwo trochę - płukanie denaturatem.

Zalać , poczekać trochę puścić gaz i ponownie x-razy - robiłem na ciepłej listwie i jest lepiej.

Jak tylko pogoda pozwoli zostaną wyczyszczone jak należy.

 

Kolejna sprawa to ustawienie stabilnego 1,2 na Alasce i autokalibracja.

W związku z tym że ElpigazN nie ma przycisku kasowania mapy gazu doczytałem że na zgaszonym silniku należy wybrać inne wtryski , zatwierdzić i ponownie wybrać właściwe.

 

Dla wtajemniczonych proste , beginer (jak ja) bez tego zabiegu katuje bezustannie tą samą mapę używając jedynie przycisku - autokalibracja w/w programie.

 

Po tych zabiegach dysze weszły całkowicie w zakres poprawne , czy będzie lepiej - czas pokaże ;-) .Za kilka dni napiszę .

 

[ Dodano: 2013-06-23, 21:15 ]

Dopiszę dla potomnych zakończenie tematu.

Matrixy 344HD to dobre szybkie wtryski jednak wrażliwe trochę na "klejenie" jak trochę się przybrudzą i najlepiej pracują w pionie.

A u mnie leżały i były przysyfione troszkę , teraz przemyte wszystko w denaturacie i przeczyszczone na drobniutkim papierku.

Ustawione do pionu no i zmienione dysze na mniejsze - 1,9 zamiast 2,7.

Dokształciłem się także troszkę w temacie LPG , więc ciśnienie na reduktorze ustawione tak by przy przełączaniu PB/LPG praktycznie nie było różnicy w czasach wtrysków PB.

Po tych zabiegach reset mapki i autokalibracja (to tylko podstawy bo powinny być jeszcze korekty mapy dynamicznie - ale na to nie mam drugiego drivera).

 

Jednak nawet po tych podstawach autko śmiga pięknie , przełącza się płynnie i jedzie aż miło.

Nie sypie żadnymi błędami (wypadanie zapłonów czy mieszanka) , spalanie w mieście głównie trasy 7,5km i powrót (bez korków) 8,5 gazu.

Jestem zadowolony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania