Skocz do zawartości

Gaśnie przełączając na gaz - tylko pierwszy raz


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czarny, szary i dwa białe.

 

Dziś zauważyłem w sofcie od gazu że w przypadku zasilania benzyna na wolnych pokazuje zakres pracy sondy na zielono do 1V .

Po przełączeniu na gaz rośnie do 3 z kawałkiem i podświetla się na czerwono.

 

Tak samo bez względu jaki ustawię zakres pracy sondy - 0-1 czy 0-5.

Podniosłem temperaturę na 30 i przełączenie benzyna/gaz powrotnie na przyśpieszanie.

 

Ciepłe autko jedzie całkiem oki , nie ma problemów z odpalaniem takiego silnika.

Rano pali także od obrotu , tylko pierwsze przełączenia na gaz (właściwie 2 - 3 teraz , umożliwia normalną jazdę) masakra.

Nie ma tu za bardzo do kogo z tym jechać - niby autoryzowany monter Elpigazu mi ten reduktor wymieniał i potem poprawiał.

Ale jakbym miał tylko to auto - to każdemu odradzałbym gaz :evil: po tych doświadczeniach.

 

Czarny, szary i dwa białe.

Wepnij multimetr pomiędzy czarny przewód a masę (sonda ma być podłączona do wiązki) zapal auto i obserwuj na mierniku jakie napięcie jest i czy oscyluje 0-1 V

 

Próbowałem ale nie mam na tyle długiej i ostrej końcówki by to zmierzyć.

 

Dziś sprawdziłem ciśnienie na reduktorze - zimny silnik.

0,58 ze spadkami podczas jazdy do 0,39 . Przy otwarciu zaworu na butli skok do 1,15 , po otwarciu drugiego zaworu niestety to co zwykle czyli odcięcie.

Po restarcie drugie przełączenie po lekkim zawahaniu już jazda na gazie.

 

Względnie ciepły silnik i reduktor trzyma średnio 0,95 (0,89 do 1,2).

 

Jakieś rady ktoś udzieli , bo mi się zdaje że na zimno trochę za nisko może ?

 

Instalka Elpigaz - elisa nord + matrixy 344hd i latem zmieniony parownik przez "fachmanów" - Tomasetto.

T09 Alaska ? bo auto niezbyt wysilone 59kw.

Skasowali mnie na 500 i ustawiali wiele razy bo auto - gasło , latem przełączało się po 3km i silnie szarpało na zmianie zasilania latem.

Miałem już dosyć wizyt i do szarpania przywykłem , niestety zimą to już dopiero od 3 restartu na gazie jedzie.

 

Poczytałem trochę w necie i piszą o tym parowniku że najlepiej mu się pracuję na 1,2 - ja mam ustawione 0,95 - zmienić to ?

 

latem zmieniony parownik przez "fachmanów" - Tomasetto.

Parownik nie jest zły

Dziś sprawdziłem ciśnienie na reduktorze - zimny silnik.

0,58 ze spadkami podczas jazdy do 0,39

Co znaczy zimny silnik? ile stopni na reduktorze?

Poczytałem trochę w necie i piszą o tym parowniku że najlepiej mu się pracuję na 1,2 - ja mam ustawione 0,95 - zmienić to ?

Ustawień ciśnienia nie zmienia się ot tak dla zabawy, przy zmianie zmieniają się czasy wtrysków i to też jest zależne od wymiaru dysz.

Sprawdź to ciśnienie bo jeżeli ta temperatura na "zimnym" ma ok np.40*C i jest ciśnienie małe to może być uwalony parownik lub uszkodzony czujnik ciśnienia. najlepiej na wyjściu z parownika wstawić manometr i porównać z wartościami na programie.

 

I jeszcze jedno może reduktor zamarza jak jet zapowietrzony i też ciśnienie gazu będzie małe.

 

Zimny silnik rozumiem zaraz po odpaleniu i przejechaniu 1km.

5 stopni na reduktorze , gaz -5. i wtedy były spadki do 0,39 nawet.

 

Reduktor 68 - ciśnienie 0,98 - t.benzyny 3,22 - t.gazu 3,43 .

 

Tak było i gasł mi przełączając więc w desperacji i po doczytaniu że Alaska lepiej na 1,2 podkręciłem wyżej , dziś po zwiększeniu ciśnienia:

 

Reduktor 61 - ciśnienie 1,21 - t.benzyny 3,15 - t.gazu 3,29.

 

Nie wiem co będzie jutro z rana w drodze do pracy :cry: , manometru nie mam a powrót do tych co mi parownik wstawiali to naprawdę ostateczność :evil: .

 

Zimny silnik rozumiem zaraz po odpaleniu i przejechaniu 1km.

5 stopni na reduktorze , gaz -5. i wtedy były spadki do 0,39 nawet.

Zmienić ustawienia w programie na przełączanie na LPG przy +20*C i problem się skończy. Doszkolić się z zakresu regulacji lub zmienić mechanika bo zarżniesz wtryski i będzie płacz, że dużo pali, szarpie itd......

 

Zmienić ustawienia w programie na przełączanie na LPG przy +20*C i problem się skończy. Doszkolić się z zakresu regulacji lub zmienić mechanika bo zarżniesz wtryski i będzie płacz, że dużo pali, szarpie itd......

 

Teraz było ustawione na 30-35C i było źle - przy 20 ma być lepiej ?

 

Doszkolić się - jak najbardziej , nic nie robię ostatnio tylko przeglądam neta.

Na szybko jednak łatwo nie jest - dlatego pytam tu także :-? .

 

Magik od gazu - jakbym wiedział że nie będzie to co z "autoryzowanym" ostatnim , oczywiście.

Ale chyba na sprawnym autku tylko mnie zależy najbardziej .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania