Skocz do zawartości

Jak odroznic NE od Seh-a


Rekomendowane odpowiedzi

głowice są takie same, kolektory są takie same, wtrysski takie same, przepustnice takie same

różnice pomiędzy seh-em a ne:

1. seh ma inne tłoki - mniejsze wgłębienie co powoduje większy stopień spreżania

2. seh ma ostrzejszy wałek rozrządu

3. seh ma inny przepływomierz

4. seh ma innego kompa silnika

5. seh ma 129kM a ne 115kM

6. najczęściej seh miał gładki dekiel zaworów, ale dużo ludzi w ne zmieniało na dekiel z seh-a albo z omegi a c18seh bo są zamienne

 

generalnie po numerze sprawdzasz - jest wybity pod otworem pierwszej świecy po prawej stroinie, na takiej półeczce na bloku silnika

ma być tam albo 20SEH..................... albo C20SEH........................

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArKos, Dzieki za wyczerpujaca informacje ale mniej wiecej roznice parametrow znam :P chodzi mi glownie o to czy sprzedawca nie klamie i nie chce mi wcisnac NE. Mialem na mysli jakies charakterystyczne elementy ktore widac bez rozbierania silnika. Dekiel mozna zamienic. A czy wybite SEH nie powinno byc na glowicy bo chyba NE i SEH maja takie same doly silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I SEH jest bez sondy.

nie masz racji

 

Nie ma chyba czegos takiego jak C20SEH

 

20SEH

bez katalizatora i bez sondy

 

C20SEH

z katalizatorem i z sondą

 

te pierwsze występowały w początkowej fazie produkcji kadetta, w asconie i bodajże w vectrze a GT na początku produkcji

 

asconaengine.jpg

 

vectraaengine.jpg

 

a tu masz dokładne dane silnika

 

20SEH

 

Układ cylindrów: R4

Typ rozrządu: OHC

Liczba zaworów: 8

Średnica tłoka (mm): 86,0

Skok tłoka (mm): 86,0

Pojemność (cm3): 1998

Moc (kW przy min-1): 95 / 5600

Moment obrotowy (Nm przy min-1): 180 / 4600

Stopień sprężania: 10,0 : 1

Układ sterujący silnika: Bosch Motronic ML 4.1, od MJ90 Bosch Motronic M 1.5

Typ rozrządu: Pasek

 

 

C20SEH w Vectrze a wyszło tylko 700szt

 

nie wiem ile ich wypuścili w innych modelach, ale najpopularniejszy był w kadecie i było tego duzo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość carhartt gm

A może po numerze sterownika Ecu dojdziesz :idea:

 

Vectra - 2 litres (C20NE) 89 Bosch Motronic ML4 :arrow: 0 261 200 131

 

0 261 200 132

0 986 261 026 FT

Vectra - 2 litres (C20SEH) 88 - 90 Bosch Motronic ML4 :arrow: 0 261 200 133

0 261 200 134 FU

Vectra - 2 litres (C20NE) 90 - 94 Bosch Motronic 1.5 :arrow: 0 261 200 376

0 261 200 377

0 986 261 031 GE

EG -

Latinas

EE -

Japan 92-

Vectra - 2 litres (20SEH) 90 - 94 Bosch Motronic 1.5 :arrow: 0 261 200 378

0 261 200 379

0 986 261 032 GF

Vectra - 2 litres 16V (C20XE) 89 - 91 Bosch Motronic 2.5 0 261 200 191

0 261 200 192 FX

Vectra - 2 litres 16V Cat (C20XE) 91 - 93 Bosch Motronic 2.5 0 261 200 479

0 261 200 480 GX

Vectra - 2 litres 16V (C20XE) 93 - 95 Bosch Motronic 2.8 0 261 203 019

0 261 203 020

ps.jezeli potrzeba to wkleję wszystkie numery sterowników Gm.może komus sie przyda :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość carhartt gm
mamy dostęp do wszystkich oznaczeń sterowników ;)

baaaaaaa

nawet dostep do map zapłonu mamy czyli do epromów :D

jakbyś potrzebował daj znać :mrgreen:

Super ,być może będę potrzebował map,generalnie kiedyś bawiłem sie mapami paliwa i zapłonu.wlutowywałem podstawki pod eprom dla znajomych z podlasia etc. :-P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrzECHO

Ten C20SEH to istna enigma. Nie ma o nim wzmianki ani w e-techu, ani w Autodacie.

Nie wiem jak w katalogach z częściami ale poszukam i tam przy najbliższej okazji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c20seh to to samo mechanicznie co 20seh

elektrycznie różnica polega na tym, że 20seh nie mając lambdy miał bodajże pin 20 ecu zwarty do masy, a c20seh mając lambdę pobierał na niego dane z sondy

to wszystkie różnice

nie wiem jak mapy, ale myślę że za wyjątkiem lambdy nie różnią się wcale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania