Gość punciak Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 Witam mam opla vectrę b 98r climatronik auto jakieś 3mc temu było u mechanika na wymianie kolektora wydechu po tej wymianie zobaczyłem że klimatyzacja nie chłodzi już tak jak wcześniej zadzwoniłem do serwisu gość wykręcił się że jest zimno wiec nie odczuje tego... no i ok do dziś bo rozmawiałem z kolega i u niego podczas wymiany kolektora coś uszkodzili ale się przyznali... czy u siebie mogę jakoś to sprawdzić np opel scannerem (Opel Scanner w wersji 1.0.1.65 ) sprawdzić czy np sprężarka się załącza (bo jak wezmę nawiew na 17* nie czuć spadku napięcia, albo nei słyszę) lub czy jest czynnik ? nie będę zimą jechał na napełnienie bo chce zrobić to latem   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fifek Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 raczej małe prawdopodobieństwo że sprężarke masz uszkodzoną. Jedz do punktu gdzie napełniają klimę i niech sprawdzą Ci szczelność.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Żeby sprawdzili szczelność muszą ja nabić freonem lub innym gazem wiec koszt taki jak przy nabijaniu na lato   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Bzdura. Urządzenie do nabijania klimy wytwarza podciśnienie. Podciśnienie jest mierzone i sprawdzane jest, czy się nie zmniejsza - jeśli się zmniejsza, to układ jest nieszczelny, a jeśli nie, to "wysysa" zadaną ilość czynnika chłodzącego i tym samym napełnia układ klimatyzacji. Reasumując: niczym nie trzeba napełniać. Kontrola szczelności klimy kosztuj u mnie na wsi 30zł.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 No może nie będę się kłócił ale słyszałem kiedyś ze sprawdzenie szczelności polega na wpuszczeniu jakiegoś gazu założenie specjalnej maski gdzie przy nieszczelności widać gdzie gaz uchodzi...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Jak kolega napisał podciśnieniem sprawdzisz czy jest nieszczelność a gdzie jest nieszczelność to dodajesz barwnik UV do R134 lub innego gazu i obserwujesz.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bobekas85 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Ludzie : po pierwsze układy napelnia sie azotem bo jest to gaz suchy nie uszkadza układu, i jest to jedna z najlepszych metod spr klimy pod wzgl. szczelnisci 2.warunkiem działania klimy jest cisnienie w układzie a potem mozna szukac dalej elektrycznie . klimatronic o tyle jest trudniejszy w diagnozie bo posiada 3 czujniki z ktorych sterownik dostaje dane ( blad jednego z nich = nie zalaczy sprezarki) 3.no i temp zew pow. . Jesli bedzie ok 0 st klima sie nie zalaczy Najlepiej sprawdzic to maszyną jak pisał moj poprzednik ale nie szczelnosc podcisnieniowo tylko ilosc gazu w ukł i jake sa cisnienia . na 100 aut 90 to nie szczelnosci we vectrze Wiem to z doswiadczenia a robie te auta juz 10 lat Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się