Skocz do zawartości

wymiana przegubu wewnetrznego


Gość asterka_gsi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość asterka_gsi

Panowie w najbliższym czasie, jak w temacie czeka mnie trochę pracy...

pacjent opel astra f 1.6 16v

 

do wymiany przegub wew. od strony pasażera.....ostatnio wymieniłem zew. ale nie on okazał sie powodem terkotania :-(;-)

 

mam kilka pytań co do samego demontażu....

 

z przegubem zew. nie miałem wiekszych problemów (co nie znaczy ,ze z wew równiez tak bedzie :lol: )

 

a wiec...

 

1.czy demontując przegub wew. wystarczy tylko mocnej szarpnąć za półośkę i automatycznie przegub sam wyskoczy ze skrzyni?(czy może cos nalezy poluzowac ,odkrecic przy samej skrzyni? )

 

2. montując przegub z półosią wystarczy mocniej wcisnąć/uderzyć przez (np gumowy młotek) i przegub sam wskoczy na swoje miejsce?(jeśli nie, proszę mnie poprawić:)

 

3.jakim olejem zalać skrzynie ?

czy OLEJ MOBIL MOBILUBE 1 SHC 75W90 bedzie dobrym wyborem ????

 

z góry dzięki za pomoc

 

ps wiem ,ze dla starych wyjadaczy pytania pewnie są smieszne i błache

 

ale ja jestem amatorem , przegub wew. wymieniam pierwszy raz, a do tego czas mnie goni ;-) a na wykonanie zadania mam 1 dzień :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.czy demontując przegub wew. wystarczy tylko mocnej szarpnąć za półośkę i automatycznie przegub sam wyskoczy ze skrzyni?(czy może cos nalezy poluzowac ,odkrecic przy samej skrzyni? )

 

Łyżką montażową między przegub i skrzynia i przegub wyskakuje to samo przy montażu gumowy młotek i jazda do środka a co do oleju bardzo dobry wybór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterka_gsi

dzieki Grześ za konkret odpowiedz

 

a powiedz mi jeszcze jedną rzecz.....

bo z tego co doczytałem pomiędzy skrzynią a przegubem jest jakieś uszczelniacz/ oring czy on przy każdorazowym demontażu przegubu ulega uszkodzeniu i kwalifikuje sie do wymiany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Ja półosie zawsze "wyrywam" (szarpie za połoś) i "wpycham" kręcąc na boki zeby wielowypust wszedł na miejsce, potem lekko szarpie do siebie jesli wskoczyla to poczujesz opór.

 

Do wbijania nie radze uzywac mlotka, recznie dasz rade ja wcisnąć

 

o z tego co doczytałem pomiędzy skrzynią a przegubem jest jakieś uszczelniacz/ oring czy on przy każdorazowym demontażu przegubu ulega uszkodzeniu i kwalifikuje sie do wymiany?

 

Jest uszczelniacz, jesli do tej pory nie lecialo to zostaw to w spokoju (spocenie jest dopuszczalne).

 

Przy wyrywaniu półosi podłóż coś bo wyleci stary olej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania