Gość Lekter Opublikowano 23 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Witam, Jako to mój pierwszy post opisze co dolega mojej Miśce którą kocham choć sam się zastanawiam za co jak nie chce być naprawiona...Od razu piszę nie jestem mechanikiem mam w miarę dobre wyposażony garaż (kompresor mig, narzędzia reczne stanley/yato/ facom)gdy potrzebuje żurawia lub kanału, podnośnika jade do kumpla. Jakiś czas temu wpadło w moje ręce Eclipse 2 generacji 96r przedlift z silnikiem 4g63 wersja GS fwd. Jako że nie była w najgorszym stanie tak ją sam remontuję jednakże napotkałem się na dosyć poważny problem który może się okazać gwoździem do trumny silnika o jeżeli tego nie zrobie na czas. Do oleju przedostaje sie paliwo( olej jest żadki i wyczuwalna jest zapach benzyny wrecz wodnity zmieniłem go na nowy żeby zatrzeć silnik lecz problem pozostaje , silnik po odpaleniu leci na 1,5 tyś po chwili na 2-2,5 tyś wyczuwalne paliwo , świece okopcone na czarno czasem po przekreceniu zapłonu zapala i gaśnie CE duze spalanie okopcony zderzak czarnym osadem . Wymienione zostało : -Silniczek krokowy stary owszem był winien lekko falowały obroty po wymianie tego problemu już nie ma - Był zamontowany stożek siatkowy wywaliłem i wstawiłem OEM puszke z filtrem - Wyczyszczona przepustnica ( nie zwróciłem uwagi czy nie zamyka się przepustnica do końca) -Swiece -Przepływomierz -czujnik temp cieczy Do sprawdzenia: Czy zagrzeje się może to wina termostatu ?(dziennie wykonuje 5km 8h stoji pod pracą i 5km do domu) Znaleść jaki warsztat co podłączy się pod ecu -Sprawdzenie oddymy -czujnik położenia przepustnicy -czy przepustnica zamyka się do końca Najgorszy scenariusz pierścienie tłoków... Moim zdaniem to problem mieszanki a waszym ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 1. sprawdzenie kompresji + próba olejowa 2. niedogrzany silnik = bogata mieszanka = okopcone świece i wydech = niezdrowe dla silnika 3. przepustnica powinna być praktycznie całkiem zamknięta - silnik krokowy utrzyma bieg jałowy   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lekter Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Dziś spawdziłem błedy i okazało się że nie ma żadnych błędów.. Sprawdzona : -Sonda -Czujnik temp cieczy -czujnik zasysanego powietrza -przepływka Zapalające CE problem został rozwiązany-> uszkodzony immobilizer Dzięki ArKos 1. Ok 2. I paliwo w oleju ? jak rozwiązać problem nagrzewać silnik ok 10min przed jazdą temp silnika może dochodzić do ok połowy wskaźnika . Wymienie termostat 3. Obroty były ok gdy miałem jeszcze filtr "stożkowy" po zmianie na oem dolot takie zjawisko się dziej   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 I paliwo w oleju ? Tak. Zimny silnik ma bogatą mieszankę, a to że nie nagrzewa się do temperatury roboczej powoduje nie odparowywanie beny z oleju. Albo pierścienie są już słabe, albo silnik ma spory przelot skoro aż tak mocno odczuwalne zjawisko ma miejsce.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lekter Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Dziś zauważyłem że silnik po przejechaniu równych 5km nagrzewa się do ponad 1/4 wskaźnika Nawiew jest lekko ciepły . Podczas jazdy temp spada. Czyli termostat został w pozycji otwartej   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Na to wygląda.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lekter Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Chciałem się dowiedzieć czy wymiana termostatu to ciężki/skomplikowany zabieg ? Będę wymieniał sam wkład gdyż cała nowa obudowa termostatu jest nie osiągalna lub kosztuje majątek , a co zwrócić uwagę . Druga sprawa moge użyć masy uszczelniającej szarej do 300C jak to się w praktyce?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się