Skocz do zawartości

Tryb awaryjny OPEL ZAFIRA


Gość cita35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mama taki problem od kilku dni w mojej Zafirce 2.0DTI że w czasie jazdy zapala mi się kontrolka z samochodzikiem i autko traci na mocy , jednak po chwili gaśnie i jest ok ,ale problem powraca po chwili i czasami jest tak że jak się zapali kontrolka i straci na mocy musze go zgasić żeby problem znikł .Proszę o szybką pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak kolega proponuje odczytać błędy gdyż kontrolka wskazuje że silnik złapał jakiś błąd i przechodzi w tryb awaryjny, a jest sensowne odczytanie błędów by nie wymieniać połowy elementów silnika a tylko uszkodzony element, i w twoim wypadku stawiam na zawór EGR który jest częstym elementem psującym się w tych silnikach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u brata była to pompa vacum tak więc możesz albo po kolei niepotrzebnie wymieniać części albo jechać na diagnostykę. Jak masz trochę pojęcia o diagnozowaniu to polecam interfejs z allegro. można dostać od ok 35zł zamiast płacić 100zł lub więcej w serwisie (w ASO chyba 250zł).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pojechałem na kompa wyskoczył błąd P0400 /Układ recyrkulacji spalin i poprosiłem również o sprawdzenie doładowania gdyż czuje że do około 1700-1800 obr .bardzo jest zamulony turbina dopiero reaguje powyżej 1700obr. i po sprawdzeniu wyszło że do 1800 obr. słabo doładowuje ,od 1800 do 2500 obr jest ok a powyżej przeładowuje proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli chodzi o y20dth to tam siedzi elektroniczny EGR. Wyjac wyczyscic, przy okazji kolektor ssacy - jak nie pomoze to szykowac sie do wymiany. A to droga czesc.

 

Co do doladowania to na niskich obrotach pracuje EGR, pozniej sie zamyka na stale wiec jego glupawki moga powodowac male doladowanie na niskich predkosciach obrotowych. Przeładowanie oznacza ze WG nie upuszcza spalin w pore (do sprawdzenia vacupompa, gruszka na turbinie i zaworek sterujacy gruszka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór mam elektroniczny ,jak patrzałem to zawór egr pracuje nawet ściągnołem plastikową osłonke i wyczyściłem i posmarowałem ,pompe wacum przekładałem z innego i jest to samo jeszcze nie sprawdzałem gruszki koło turbiny i zaworka który steuje nią ale posprawdzam i mam pytanie czy nic się nie stanie jak pojade tak w trase a i jeszcze dodam że zauważyłem że chamulce są są jakieś słabe tak jakby serwo dobrze nie działało

 

[ Dodano: 2012-12-19, 23:52 ]

dodam tylko jeszcze że 3 miesiące temu czyściłem cały dolot

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Czy mozliwa trasa.... jesli chcesz jechac w trybie awaryjnym z ryzykiem ze w pewnym momencie sie cos wysra w koncu to jedz. Moze sie nic nie stanie, moze sie rozkraczy na drugim koncu polski.

 

Serwo dziala na podcisnienie, jesli wspomaganie hamulca jest słabe to nie ma bata, vakupompa, spora nieszczelnosc lub samo serwo do niczego.

 

Pompe przekladales, wezyki pewnie sprawdzone (głównie złaczki), na wezyku serwa powinien byc zaworek jednokierunkowy - go tez trzeba sprawdzic.

 

Co do EGR to jest prosty test.

Wywala błąd - zjezdzasz na pobocze, zdejmujesz oslonke plastikowa i recznie próbujesz go ruszyc - jesli czuc ze jest zacięty to mozesz szukac innego.

Rozruszasz go na chwile i po jakims czasie znow sie gówno zatnie i wywali blad, tryb awaryjny i jazda do 2500obr/min

 

Zaworek i gruszke turbiny tez sprawdz oraz szczelnosc calego ukladu podcisnien (wszystkie 3 gruszki i zaworki)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworek na przewodzie do serwa wymieniłem bo puszczał w obie strony już jest założony sprawny co do testu EGR to jeszcze nie testowałem , ale powiem że jak jechałem dzisiaj 100km to tylko raz miałem taki problem przez około 3 sekundy był tryb awaryjny i znikł i potem już było ok .przewody i wszystkie kolanka są ok nie wiem jak serwo sprawdzić ale coś pokombinuje i gruszki też posprawdzam tylko może ktoś powie jak je sprawdzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
wiem jak serwo sprawdzić ale coś pokombinuje

 

Najlepiej pompa próżniową ze wskanikiem. Serwo musi byc szczelne nic poza tym.

 

gruszki też posprawdzam tylko może ktoś powie jak je sprawdzić

 

Wystarczy pominąć zaworek sterujacy na wolnych obrotach. Jesli gruszka ruszy sie w calym zakresie to jest dobra. Zaworek w stanie spoczynku ma byc szczelnie zamkniety. Po podaniu napiecia ma byc przelotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania