Skocz do zawartości

Prośba zabezpieczenie Odcięcie/ zabezpieczenie pompy paliwa


Gość olo1300

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy jestem "świeżym" użytkownikiem Xsary Picasso (benzyna)chciałbym zamontować mało inwazyjne odcięcie pompy paliwa (przeciwkradzieżowe,ponieważ nie chcę grzebać w jednostce sterującej). Tu moje pytanie; czy wpięcie zwykłego przełącznika ON/OFF w przewód prądowy pompy paliwa może powodować jakieś problemy? Chodzi mi o ewentualne błędy zapamiętywane w sterowniku o przerwanym obwodzie zasilania pompy paliwa. Chyba ,że ktoś z was ma inny pomysł na zabezpieczenie przed kradzieżą.Pytanie 2 :Ponoć samochód ma fabryczny alarm ale problem z alarmem polega na tym, że po zamknięciu drzwi centralnym z pilota zaczyna migać taka czerwona dioda przy włączniku awaryjnych.Odczekałem chwilę (ok 1 minuty) dając czas na uzbrojenie się ewentualnego alarmu i otworzyłem drzwi normalnie kluczykiem w tradycyjny sposób.Niestety nic się nie działo, alarm nie wył.Bardzo proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wpięcie zwykłego przełącznika ON/OFF w przewód prądowy pompy paliwa może powodować jakieś problemy?

Absolutnie nie - żaden problem. Najwygodniej jest dostać się pod okablowanie skrzynki bezpieczników i tam przewód biegnący do bezpiecznika pompy paliwa ciachnąć.

Jak wyłącznik może robić przekaźnik sterowany np zapalniczką: zapalniczka wciśnięta = auto odpala, zapalniczka nie wciśnięta = brak możliwości odpalenia.

Wykorzystaj do tego element standardowego wyposażenia - nigdy żadnemu złodziejowi nie podpadnie.

 

Niestety nic się nie działo, alarm nie wył.

Może jest uszkodzony. Kup na allegro jakiś tani za stówkę i zamontuj. I tak jak będą chcieli zawinąć auto to i tak zawiną, ale zabezpieczysz się przynajmniej przed gnojem mającym ochotę na lans nie swoją furą po mieście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tam przewód biegnący do bezpiecznika pompy paliwa ciachnąć.

Jak wyłącznik może robić przekaźnik sterowany np zapalniczką:

Operowanie na przewodzie zasilającym pompę jest nie uzasadnione. Tak samo jak dokładanie nowego przekaźnika.

Już w tej chwili jest tam przekaźnik pompy i jeśli cokolwiek działać w tej sprawie to w gałęzi sterowania tym przekaźnikiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operowanie na przewodzie zasilającym pompę jest nie uzasadnione.

Owszem, jest.

Instalacje elektryczne poszczególnych samochodów są oparte o takie same rozwiązania.

KAŻDE standardowe zabezpieczenie jest łatwe do przejścia ponieważ wiadomo gdzie szukać i jak to powinno wyglądać. Każda ingerencja w będące na wierzchu okablowanie sugeruje, że tam coś było robione. Ułatwiasz zadanie złodziejowi.

 

Cóż z tego, że jest przekaźnik? Mam opanowane Ople i tylko tyle ci powiem, że widząc przekaźnik pompy paliwa wiem, że ma być przewód niebieski z czerwonym paskiem 2.5mm2, czerwony 2.5mm2 + 2 sterujące przekaźnikiem i COKOLWIEK znajdujące się tam dodatkowo to jakiegoś rodzaju zabezpieczenie. Podpinam więc bezpośrednio z klemy + przewodem napięcie na niebieski z czerwonym paskiem i już pompa leci.

Odcięcie bezpiecznika w skrzynce zgodnie z podanym przeze mnie sposobem spowoduje, że jako złodziej nadal będę w d*pie bo pompa ani zipnie - zabezpieczenie będzie działać.

Kumasz do czego zmierzam?

Dowcip polega na tym, aby przekaźnik mieć w na tyle łatwo dostępnym miejscu, by na wypadek jego awarii móc zmostkować 2 przewody które on obsługuje.

Samoróbki wykonane w niestandardowy sposób mają praktycznie 100% skuteczność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znam złodziei na tyle dobrze, że połaszczą się na wszystko.

Mojemu znajomkowi zawinęli 21 letnią calibrę. Ładnie utrzymana seria bez żadnej wsi. Niby auto za 2 tysiaki a wsiąkło i ślad zaginął. Nie wiadomo czy ktoś nie będzie chciał na części 8 letniej francy, bo ceny części nie są zbyt przyjazne.

Na zimne dmuchać i tyle. Wiek auta nie jest wyznacznikiem czegokolwiek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo koledzy za pomoc, rozjaśniliście mi moje wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie.

 

[ Dodano: 2012-12-16, 16:03 ]

Kurdę teraz tak myślę; co w przypadku gdy włączę zapłon i zapomnę wyłączyć odcięcia? Czy wtedy też nie będzie zapamiętany błąd? W końcu w przypadku przepalonego bezpiecznika zasilanie też nie będzie szło na pompę.Teraz tylko pytanie czy powoduje to zapamiętanie błędów czy nie?

 

[ Dodano: 2012-12-18, 23:07 ]

Dziękuję bardzo koledzy za pomoc, rozjaśniliście mi moje wątpliwości. Pozdrawiam serdecznie.

 

[ Dodano: 2012-12-16, 16:03 ]

Kurdę teraz tak myślę; co w przypadku gdy włączę zapłon i zapomnę wyłączyć odcięcia? Czy wtedy też nie będzie zapamiętany błąd? W końcu w przypadku przepalonego bezpiecznika zasilanie też nie będzie szło na pompę.Teraz tylko pytanie czy powoduje to zapamiętanie błędów czy nie?

 

 

Może ktoś ma jakiś pomysł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania