Gość Wrobel Z. Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Witam !Dotyczy silnika ABK 2,0 (benzyna) Audi 80 B4. Jaka jest norma zużycia oleju silnikowego na 1000 km? Mój silnik jest sprawny, szczelny, ma przebieg 210 000km i zużywa 0.5 litra oleju na 1000 km. Nie wiem czy to dużo, czy mieści się w normie. Bardzo proszę . informację w tym temacie. Mam książkę napraw, ale autor tego ,, dzieła" nie pokusił się o podanie tabeli ilości płynów,oraz średniego zużycia paliwa i oleju silnikowego.Bardzo proszę o informację w tej sprawie. Pozdrawiam Zosia.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Jest ok.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3lta Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 0,5l oleju na 1000km jest to książkowa niby norma ale jest to stanowczo za dużo. Mój ABK tyle jadł, jednak zaradziłem temu. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe, uszczelki nad misą olejową, pod i nad głowicą oraz simeringi wału korbowego i wałka rozrządku. Teraz mój ABK zużywa 0,03l na 1000km. Wg. mnie największy wpływ na zjadanie oleju miały nieszczelności na uszczelniaczach zaworowych. Pozdrawiam!   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Oprócz uszczelniaczy olej może być pobierany przez pierścienie tłokowe. Nie wiemy ile przebiegu ma silnik koleżanki - to co pokazuje licznik, to z pewnością tylko pobożne życzenie. Bazując na średnich danych z ADAC auta klasy Audi 80 w benzynie robią rocznie ok. 25-30 tys km co najmniej. Licząc wiek 19 lat, to nawet, jeśli było mniej jeżdżone niż wyliczenia ADAC to wskazuje nam na przebieg rzędu 450 tys km jeśli nie więcej. Pomimo faktu, że ten silnik jest debiolodporny i trudny do zabicia, to tego rzędu przebieg z pewnością odciśnie na nim już jakieś piętno i może być to kwestią pierścieni. Tak więc: zgodnie z zasadą "nie ruszana kupa mocno nie śmierdzi", nie będziemy wyszukiwać sztucznych problemów. 0,5l to nie jest dużo i jest do przyjęcia, a przy okazji np wymiany uszczelki głowicy, zweryfikuje się stan zarówno uszczelniaczy jak i pierścieni po prostu korzystając z okazji.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się