Gość 993cm3 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Nie jest to wada regularna. Nie ma zasady, że jak się zagrzeje to zgaśnie i nie odpali. Ale czasem zaistnieje taka sytuacja. Auto odpala bezproblemowo, nagrzewa się, wsiadam i jeśli czasem mam pecha to zdławi się w którymś momencie jazdy i nie chce już odpalić.... Lecz po chwili czekania odpala... po czym np. 5 razy sytuacja powtórzyła mi się po krótkim czasie pracy silnika ( jazdy)... A po którymś dojechałem do domu bezproblemowo i pod domem odpalałem parę razy też bez bez problemu, butowałem go - nie dławił się ani nic. Jednak jeśli już nie chce odpalić momentalnie czuć benzynę. Ostatnio wymieniłem termostat bo obieg był otwarty, filtr paliwa i benzyny. Początkowo obstawiałem filtr paliwa, ale stary był czysty, żadne zanieczyszczenia z niego nie wyleciały (przedmuchiwałem, potrząsałem) Teraz obstawiam układ zapłonowy ( cewka) lub czujnik ssania sterujący dodatkowym wtrskiwaczem. Jednak wydaje mi się że ma prawidłową wartość. ok 75-80Ω http://personal.utulsa.edu/~nathan-buchanan/93fsm/engine/97colds.pdf Jednak na przewodach wiązki od czujnika nie ma żadnego napięcia, a na czujniku wybite jest 12V.... reszta czujników temperatury raczej sprawna. Po zrobieniu 50km odnotowałem -10L benzyny w baku   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Czujnik temp do ECU lub jego okablowanie? Tłumaczyłoby to problem z odpalaniem i kosmiczne spalanie (za bogato).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Czujnik temperatury dla ECU ma wartość tak do 20stopni 2,45kΩ. Kurcze, zapomniałem sprawdzić czy zmieni wartość jak będzie silnik nagrzany. Zaraz wychodzę to sprawdzę jeszcze raz. Termowłącznik wentylatora działa, czujnik temp dla wskaźnika działa, czujnik temperatury pow doładowanego też działa ( 2,7kΩ i chuchając na niego zmniejsza oporność)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 czujnik temp cieczy dla ecu miał wartość jakieś 2,6-2,7kΩ dla temperatury mniej więcej panującej na zewnątrz może lekko wyższej. po odpaleniu wartość rezystancji czujnika zmniejsza się wraz z nagrzewaniem... jak silnik już lekko ciepły (25-30°C) wartość rezystancji czujnika zbliżyła się do 1kΩ. Napięcie na złączu wiązki 5V.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 a klasyka? Czyli swiece, cewka, moduł zapłonowy (jesli ma)   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2012 Kopułka przeczyszczona, świece w stanie dobrym   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2012 czujnik ssania dziś rano w temp poniżej 10°C miał wartość 37Ω więc niby dobrze. Wyjąłem dziś cewkę z modułem. Cewka jak cewka- jak podłączam generator wys częstotliwości 12V działa, daje ładny łuk. Moduł? Rozebrałem obudowę i miałem nadzieję, że zobaczę tak jakieś komponenty. Niestety w środku głównej obudowy (aluminiowej moduł w zwartej obudowie chyba nierozbieralnej). Dziś sprawdzałem świeczki. Przez ostatnich dni nie jeździłem. Ew lekkie zagrzanie silnika. Elektrody już zużyte, ale sam ich kolor wskazuje na prawidłową mieszankę. Są czyściutkie niczym nie pokryte (ani sadzą, ani paliwem, ani olejem) Cewka: Filmik z zabawy cewką Świece:   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 zrobiłem po mieście od ostatniego odpału 230km i odpukać nie powtórzyło się.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 993cm3 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Problem dalej nie rozwiązany. Auta nie użytkuję, ale strach nim podskoczyć 2 ulice Mam dokładnie tak samo tylko u mnie objawia się to bardziej na ciepłym i da rade czasem normalnie popracować. Podczas przyspieszania przerywa, szarpnie -brak paliwa, czy brak zapłonu...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arkom Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 A nie prościej podłączyć pod kompa A co do samej przyczyny spotkałem się kiedyś z czymś podobnym w fiacie sierra tam szwankowała cewka, do puki się nie nagrzała to było cacy ale jak dostała temp to szlak trafiał zapłon. Sprawdź czy jest iskra jak nie bd chciał odpalić to powinno wyjaśnić czy układ zapłonowy jest ok, wiem że ją sprawdzałeś ale robiłeś to zapewne jak nie była nagrzana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się