Skocz do zawartości

Ford Focus 1.8 TDDi VS Astra II 1.7 TDI


Gość maniek02

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maniek02

Co sadzice o tym autku i o tym silniku???? warto kupowac czy moze Astre II 1.7 TDI ??? max kasa to 14000 pln co doradzacie... Auto nie dla mnie a dla kolegi, robi dziennie 70 km do pracy, i ma być Kombi bo został niedawno tatusiem- wózek i bagaż duzy ma być upchany....

 

Jak klasuja sie te autka co do utrzymania- cena cześci, awaryjność, itp itd... Doradzcie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość prezesik25

ja bym brał opla astrę II i właśnie 1.7 TDi dlaczego?:

- łatwy dostęp do części

- części zamienne nie są drogie

- blacha ocynk

- żywotne silniki, tym bardzie TDi, tylko lać i jeździć

 

forda nie polecam:

- z autopsji wiem, ze bardzo awaryjna jest oryginalna pompa wody. napęd pompy jest metalowy, ale wirnik jest ze sztucznego tworzywa. Kolega nie mógł dość przyczyny dlaczego mu się płyn gotował (focus TDi) wymieniał termostat, myślał, ze to uszczelka pod głowicą - okazało się, że pompa uszkodzona: napęd ok, chodzi, ale wirnik się obrócił na ośce i nie obracał się przy szybszych obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02

Dzięki za porady... zobaczył co i jak i Bedzie Asterix II ;)

 

Teraz moje pytanko czy w Astrze II można zweryfikowac jakoś przebieg kilometrów czy wierzyć sprzedajacemu ze ma tylko 150 tys... :lol: a nie 250 :-o

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz moje pytanko czy w Astrze II można zweryfikowac jakoś przebieg kilometrów czy wierzyć sprzedajacemu ze ma tylko 150 tys... :lol: a nie 250 :-o

 

technika poszła na tyle do przodu, że orżnąć da się KAŻDE auto

 

patrz po zużyciu elementów wnętrza - fotel kierowcy, gumy na pedałach, kierownica, lewarek biegów...

 

jeśli chodzi o Opla, to orientacyjna wytrzymałość mniej więcej tak wygląda:

- tapicerka fotela - przetarcie w wypadku weluru niemieckiego to ok. 300.000km, astra gliwicka po 200.000 wygląda już nieciekawie

- gumy na pedałach - ok. 150.000 nie wykazują śladów zużycia, samych gum nie da sie wymienic za bardzo a wymiana pedałów jest nieopłacalna

- kierownica - jeśli gumowa to wybłyszcza się po ok. 150.000, obszyta skórą przy 200.000 nie wykazuje żadnych śladów zużycia

- lewarek biegów - jak kierownica

 

w wypadku kiedy auto bardzo dużo lata na trasie czyli fura flotowa jakaś, możesz dołożyć nawet po 30-40% do podanych przebiegów

 

jeżeli auto bedzie sprowadzane zza granicy, to średnie przebiegi diesla w klasie kompakt wynoszą rocznie co najmniej 30-35 tyś km i moga sięgać 50 tyś km

 

najpewniejsze jest kupno auta polisingowego - największe prawdopodobieństwo kupna auta z wiarygodnym przebiegiem i dobrze utrzymanego technicznie, bo skoro firmowe to wszystko na faktury i odliczane z kosztów

minusem może być przebieg, ale jeśli miało należyty serwis, to w wypadku diesla 300.000 przebiegu nie robi żadnego wrażenia - te silniki spokojnie ponad 500.000 latają

 

jeśli trafiłby się benzyniak, to problemy zaczna się w okolicy 350-400tyś km

w mojej omedze 2,0 16v miałem licznikowe 320.000 i nie sprawiała problemów silnikowych, więc nie ma tragedii

 

ja osobiście wolę mieć 300.000 na liczniku i wiedzieć, że czegoś mogę się spodziewać (w oplu pewne elementy maja swoja trwałość pod względem przebiegu) niż mieć 150.000 i diabli wiedza jaki prawdziwy... nagle wypadnie coś, co powinno paść przy 300.000 i bierze się opinia: "ale te ople denne i nędzne"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek02

no to po świetach zaczynamy obaczajac auta....

 

Puki co kolega obaczaja alegro... ;)

Dzięki za porady :)

 

Jak coś kupimy to dam znać ;):lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astra ale silnik 2,0 cdti czy jakos tam - diesel

 

przewaga nad 1,7 jest taka że tańsze cżęści i mozna zregenerowac turbinę - w 1,7 są turba ze zmeinną geometrią łopatek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewaga nad 1,7 jest taka że tańsze cżęści i mozna zregenerowac turbinę

 

:shock:

właśnie kolego jest zupełnie odwrotnie niż piszesz

chyba że nie piszesz o 1,7dtl tylko o 1,7cdti to tutaj sie zgodze

 

a turbiny to sie nie da zregenerować w tym 2,0 dieslu? :roll:

 

w 1,7 są turba ze zmeinną geometrią łopatek

 

o którym silniku i jakiego producenta piszesz? bo coś nie bardzo chyba...

 

p.s.

turbo jest nieodmienne, tak samo jak kakao, kiwi, jury itp itd ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Pany ;) spoko oko ;) kolega ma na celowniku Asterixa 2001 r, 1.7 tdi combi przejechane niecałe 170 tysi... w kraju od 1.5 roku... w środe jedziemy obadac ;)

 

Przebieg w miare realny.... ;) jak na 11 letnie autko ;) a na miejcu sie okaże co to za rodzynek.... :D

 

[ Dodano: 2010-04-13, 16:10 ]

Witam....

 

Niby alegro i inne portale motoryzacyjne sa przepelnione autami a znaleść coś co by nadawało sie do jazdy to ho ho ho .... :-| Z kumplem ogladalismy już 4 Astry II trzy 1.7 i jedna 2.0 w dieslu... generalnie porażki... jedna jak właścicel odpalił to jakby Jelcza.... niby 220 tys przelatane w środku odpicowana, z wirzchu też silnik umyty... wiec nara, dwie kolejne to "Panie 100 bezwypadek"... jedna w bagażniku na podłodze miała coś w rodzaju hmmm wzgórza, druga znowu... trzy odcienie, drzwi inne, maska i błotniki inne i reszta inna- niby srebna ale nie do końca... :-/ ostatnią wczoraj oblukalismy... 240 tys przebiegu, w srodku nawet nawet, ale po przejażdzce podziekowaliśmy... do robotyhamulce... tarcze tak bija jak cholera, no i zawieszenie już do roboty ... sprzedajacy nie chciał nawet słyszec o spuszczeniu z ceny " PAnie z czego tu opuścić???? Nowe opony w tamtym roku.. oleje i filtry w grudniu... nie ma takiej opcji" :-/ no i dalej szukamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania