Skocz do zawartości

Diagnoza objawów - czy to może być sonda


Gość grom546

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Ostatnio wymieniłem wtryskiwacze x2 (używane) i problem z falującymi obrotami można powiedzieć został zażegnany (na jałowym 720-680 z kompa z czytane) błędów żadnych nie ma, ale... Wartości dla pierwszej sondy pokazują że mieszanka jest zbyt uboga, po szybkim nadepnięciu na gaz (do podłogi +/-) na wykresie z sondy jest opóźnienie ok. 3s (wartość 0). Temperatura spalin 345C , chyba za mała. A uśredniona wartość podawania paliwa dla wtrysków to poniżej 1ms. Współczynnik lambda <1

Czy to wszystko może być spowodowane sondą ? Błędów nie ma

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik lambda

Za nisko. Powinno być bliskie okolice 1 ale w górę. Teraz jest za bogato.

 

Wartości dla pierwszej sondy pokazują że mieszanka jest zbyt uboga

Może kłamać i dlatego wzbogaca mieszankę. Jesli ECU dostanie info, że jest za biednie, to podlewa paliwa i stąd lambda spada poniżej 1. Idealnie byłoby, gdyby mieszanka była minimalnie zubożona, czyli lambda okolice 1.01-1.05 - wtedy silnik nie cierpi a auto lepiej się odpycha.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już się trochę pogubiłem czy wreszcie mam za ubogo czy za bogato. Sytuacja wygląda tak:

 

- pierwsza sonda lambda - <1

- druga sonda lambda - 1

- wskazania sondy wahają się od ok. 1 do - 5 jak się dodaje gazu a mi coś mówił ten znajomy że powinno być 10, ale to 10 na minusie?

- otwarcie wtrysku 1ms czasem spada poniżej

- przy depnięciu reaguje na gaz z opóźnieniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już się trochę pogubiłem czy wreszcie mam za ubogo czy za bogato.

Masz w FSI sondę UEGO szerokopasmową a ją się odczytuje inaczej jak napięciową.

Ale ten zakres do 10 to coś mechanior przekombinował one chodzą najczęściej w zakresach 0,7-4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli 0,7 do - 4 ? Pamiętam że na pewno wyświetlały się wartości minusowe (na wykresie pracy - tak jak kardiogram wyglądał) a przy depnięciu nie było wykresu tylko linia ciągła przy wartości 0 przez ok. 3 sekundy i potem się podnosił wykres.

 

 

Znajomy który diagnozował napisał mi : twój silnik pracuje na mieszance tzw. stechiometrycznej, czyli idealnej 1kg paliwa do 14,7 kg powietrza i musi być współczynnik lambda 1 ( 0,97 do 1.03 ), jeśli jest inaczej czyli poniżej lub powyżej to jest żle. Współczynnik lambda 1 to najmniejsza emisja związków toksycznych. Zwykłe silniki pracują inaczej tam sygnał musi przechodzić przez punkt mieszanki stechiometrycznej z ubogiej do bogatej i odwrotnie.

Jak bardzo chcesz sprawdzić jaki masz skład mieszanki ( 1kg:14,7kg ) to poszukaj kogoś kto stroi silniki pod turbo, mają czujniki zwane AFR wsadzi w wydech i powie jaki jest stosunek paliwa do powietrza, te czujniki pokazują właśnie w kg. nie ma bardziej wiarygodnego pomiaru

 

Czy ten AFR to to samo co robią na przeglądach okresowych ?

 

I mam jeszcze pytanie co do czas wtryskiwania u mnie to jest ok 1 ms czasem poniżej a na innym forum wyczytałem że dla FSI to jest 0,5 ms ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twój silnik pracuje na mieszance tzw. stechiometrycznej, czyli idealnej 1kg paliwa do 14,7 kg powietrza i musi być współczynnik lambda 1 ( 0,97 do 1.03 ), jeśli jest inaczej czyli poniżej lub powyżej to jest żle.

zgadza się ale na wolnych obrotach a podczas przygazowania twoja lambda powinna spadać nie niżej jak 0,7 a przy puszczeniu gazu powinna wzrastać nie wyżej jak 4 ale podczas jazdy jak puścisz nogę z gazu i wyłączy wtrysk całkiem może wyskoczyć na 10 bo ja odcina wtedy. Nie powiem Ci dokładnie parametrów jakie ma Twoje auto bo na tych sondach pracuje na silnikach gazowych ale nie odbiega to wiele (zasada ta sama). Jeżeli chodzi o AFR wsadzony w rurę na wylocie to tak jak wsadzić analizator spalin. Ale skoro masz u siebie szerokopasmową i masz podgląd to nie rozumiem po co pchać to samo z tyłu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumuje:

- sonda lambda (pierwsza) pracuje w zakresie poniżej 1, więc mieszanka nie jest taka jak powinna

- otwarcia wtrysku są na ok. 1ms , czasem spadają poniżej a powiedział mi że powinno być raczej powyżej 1ms

 

I dzisiaj mi jeszcze powiedział że :

- kąt wyprzedzenia zapłonu (u mnie podobno przyspiesza i opóźnia w zakresie od 5 stopni do 17 stopni przed GMP) i mówił mi że taki kąt nie jest raczej prawidłowy

 

Ale nie posiada dokładnych danych o tym silniku więc nie ma z czym porównać, dlatego przydały by mi się takie informacje. Posiadacie wzorzec na temat danych sygnałów w FSI bo bez tego nie jest w stanie sprawdzić silnika oscyloskopem.

- np. sygnał przepławki

- map sensora

- kąt wyprzedzenia zapłonu

- i innych które wpływają na dawkowanie paliwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania