Skocz do zawartości

Silnik krokowy A2


Gość grom546

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Czy może ktoś wrzucić zdjęcie silnika krokowego a A2 1.6 BAD nie wiem jak wygląda a nie mogę znaleźć nawet w necie? Czy w ogóle ten model ma takowy bo wyczytałem że jak jest elektroniczna przepustnica to nie ma ale jaka jest w nim nie wiem?

 

P.S Ciągle walczę z obrotami. Może wyczyszczenie pomoże. Jak na razie wyrównałem kompresję (zawory głowica robione), wymieniłem cewkę teraz zrobiona jest adaptacja przepustnicy i wtrysków, przejechałem 50km jak na razie nic się nie zmieniło. Sonda lambda podobno sprawna, błędów komputer nie wykazuje żadnych...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki, w takim razie zdemontuje przepustnicę i wyczyszczę co się da. Czy jak jest zintegrowany to można jakoś sprawdzić jego właściwą pracę? A może lepiej tego nie ruszać jak robili adaptację? Problem w tym że jeden warsztat powiedział już że oni nic nie wymyślą i nie widzą dlaczego obroty falują...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowiec jest zintegrowany w przepustnicy. Ten sam ból jest w większości nowszych aut. Wymiana krokowego = wymiana przepustnicy.

ArKos a jak myślisz? Dlaczego? Ja przyznam szczerze, że nigdy się za bardzo nie interesowałem motoryzacyjnymi rzeczami, ale dzięki temu forum pojmuję coraz więcej ;-) , za co jestem Wam bardzo wdzięczny. A tym bardziej pojmuję perfidię producentów samochodów, którzy myślą z duchem czasu i tak kombinują aby tylko zarobić na częściach zamiennych. Zamiast wymienić jeden element za 100 zł wymieniasz cały zespół za 500 zł!!! Patrzę na silnik mojego samochodu i to rozumie. Katalizator zintegrowany z kolektorem wylotowym to naprawdę genialne rozwiązanie. Czemu ma służyć? Zwiększeniu kosztów wymiany chyba bo ja innego wytłumaczenia tu nie widzę. Jeżeli jest to podpowiedzcie mi proszę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniasz cały zespół za 500 zł

Hmmm. W kwestii Twojej przepustnicy nie byłbym aż takim optymistą... Vectra B jest DUŻO tańsza w utrzymaniu a do niej przepustnica kosztuje 950zł...

 

Czemu ma służyć?

Bezpieczeństwu - to raz... Katalizator podczas pracy ma temperaturę >500*C. Parkując autem w miejscu, gdzie leży sporo suchych liści lub np wysuszona trawa, jest duże prawdopodobieństwo zapalenia się podłoża. Wygodzie - to dwa. Łatwiejszy dostęp z góry niż babrać się w kanale lub na podnośniku z jego wymianą. Przemyślane i wyrachowane działanie producenta - masz drobną stłuczkę i katalizator jest w kawałkach... A nowy sporo kosztuje. Teraz juz wiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E....... szkoda gadać. Ja za ta wygodą i bezpieczeństwem widzę ukrytą chęć zarobienia kasy i nic poza tym. A ekologia to zawsze jest wymówka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to mojej przepustnicy używki widziałem po 200-300 ale nówki znaleźć mi się nie udało. Trochę kiepsko jak się nie da sprawdzić bo najbardziej nie lubie (chyba nikt nie lubi) wymieniania po kolei elementów, aż się uda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania