Skocz do zawartości

Łożysko oporowe?


Gość czeber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Otóż mój problem polega na tym że jak jadę to strasznie szumiało mi łożysko w skrzyni,

po podniesieniu pedału sprzęgła szum ustaje, dzisiaj wracając do domu, szum ustał , ale z wrzuceniem biegu to już porażka, oczywiście przy włączonym silniku , przy zgaszonym biegi chodzą tak jak wcześniej czyli dobrze :-)

Moje pytanie to: Jak mam się do tego zabrać żeby samemu to zrobić, czyli jak wymienić

Czy ktoś mógłby podrzucić stronkę żebym obczaił te łożysko

 

może ktoś zna koszta robocizny i części ?

 

silnik c18nz , skrzynia F16, Kadett

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wysprzęglika (łożyska oporowego) jest dość prosta o ile dostęp do łożyska jest łatwy. Nie znam się na kadettach, ale w innych Oplach radzono sobie bez mechaników.

 

Przede wszystkim musisz zaopatrzyć się w klucze płaskie rozmiary, trudno mi mówić do kadetta jakie są. Za zwykle znajduje się on na zewnątrz skrzyni przykręcony dwiema śrubami prawdopodobnie 13. Zanim jednak zabierzesz się do dalszej pracy z wykręcaniem jego, sugeruje byś zdemontował przewód z płynem, również do tego celu powinien pomóc płaski klucz.

 

Wyciągaj łożysko ciągnąc je do tyłu, choć czasem sam wychodzi bez problemu a czasem wyskakuje. Kupujesz nowy wysprzęglik koszt w zależności od marki i modelu około 400 zł.

 

Montując nowy zwróć uwagę na to by wcelować w środek gumy, która znajduje się w otworze w skrzyni.

 

Po zamontowaniu skręcasz i odpowietrzasz układ. Jeśli chcesz zobaczyć jak takie łożysko wygląda, najlepiej na allegro. Tylko przed kupnem sprawdź czy znajduje się ono na zewnątrz skrzyni.

 

Znalazłem informacje, że w skrzyniach F13 jest wysprzęglik za metalową blaszaną pokrywą, pod sprzęgłem. Do jego wymiany nie ma konieczności demontażu skrzyni- wałek sprzęgłowy jest dwuczęściowy, wyciągasz go po zdemontowaniu pokrywy w lewym nadkolu.