Skocz do zawartości

Łożysko oporowe?


Gość czeber

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Otóż mój problem polega na tym że jak jadę to strasznie szumiało mi łożysko w skrzyni,

po podniesieniu pedału sprzęgła szum ustaje, dzisiaj wracając do domu, szum ustał , ale z wrzuceniem biegu to już porażka, oczywiście przy włączonym silniku , przy zgaszonym biegi chodzą tak jak wcześniej czyli dobrze :-)

Moje pytanie to: Jak mam się do tego zabrać żeby samemu to zrobić, czyli jak wymienić

Czy ktoś mógłby podrzucić stronkę żebym obczaił te łożysko

 

może ktoś zna koszta robocizny i części ?

 

silnik c18nz , skrzynia F16, Kadett

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wysprzęglika (łożyska oporowego) jest dość prosta o ile dostęp do łożyska jest łatwy. Nie znam się na kadettach, ale w innych Oplach radzono sobie bez mechaników.

 

Przede wszystkim musisz zaopatrzyć się w klucze płaskie rozmiary, trudno mi mówić do kadetta jakie są. Za zwykle znajduje się on na zewnątrz skrzyni przykręcony dwiema śrubami prawdopodobnie 13. Zanim jednak zabierzesz się do dalszej pracy z wykręcaniem jego, sugeruje byś zdemontował przewód z płynem, również do tego celu powinien pomóc płaski klucz.

 

Wyciągaj łożysko ciągnąc je do tyłu, choć czasem sam wychodzi bez problemu a czasem wyskakuje. Kupujesz nowy wysprzęglik koszt w zależności od marki i modelu około 400 zł.

 

Montując nowy zwróć uwagę na to by wcelować w środek gumy, która znajduje się w otworze w skrzyni.

 

Po zamontowaniu skręcasz i odpowietrzasz układ. Jeśli chcesz zobaczyć jak takie łożysko wygląda, najlepiej na allegro. Tylko przed kupnem sprawdź czy znajduje się ono na zewnątrz skrzyni.

 

Znalazłem informacje, że w skrzyniach F13 jest wysprzęglik za metalową blaszaną pokrywą, pod sprzęgłem. Do jego wymiany nie ma konieczności demontażu skrzyni- wałek sprzęgłowy jest dwuczęściowy, wyciągasz go po zdemontowaniu pokrywy w lewym nadkolu.

 

Poglądowy rysunek znajdziesz pod tym adresem: http://obrazki.elektroda.net/16_1220303831.jpg

 

Odpowietrzanie

 

Różne są techniki, zawsze minimum dwie osoby :) proponuj zalać zbiornik wyrównawczy do pełna, byś mógł zapomnieć o poziomie płynu podczas odpowietrzania.

 

Osoba wewnątrz auta pompuje pedałem kilka razy ok. 3 a następnie trzyma go cały czas wciśniętego.

 

Osoba pod autem, lekko popuszcza odpowietrznik na około pół sekundy. Tyle, że nie odkręcaj na full bo będzie kaplica :) pedał wpadnie w ziemie a płyn poleci ciurkiem. Po około pół sekundy zamykasz.

 

Te dwie czynności powtarzamy aż do momentu, gdy przestanie lecieć płyn z bombelkami. Zakręcasz i cieszysz się z braku szumów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, ale trochę mnie zmieszałeś , bo podejrzewam że u mnie jest inaczej, ten link co mi podałeś do aukcji to ta część jest do nowszych silników , z tego co wiem to jest na pewno w środku, ale czy trzeba skrzynię demontować to nie wiem, i na pewno nic tam się nie odpowietrza jeżeli chodzi ci o układ chłodzenia

 

bardziej prawdopodobne jest to co napisałeś ze skrzynia f13

 

[ Dodano: 2010-03-24, 12:25 ]

i takie coś znalazłem

 

http://www.aps.net.pl/sklep/product_info.php?cPath=1_10994_11107_11116&products_id=12825

 

bardziej mi się wydaje że to to

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak wiem że to do innej skrzyni i tak zaznaczyłem, że nie wiem jak w kadetach jest, ale ogólna wymiana wysprzęglika tak wygląda. Zdjęcie dałem w oparciu o silniki Astry i Vectry. Myślałem, że chcesz ogólnie zobaczyć jak to wygląda.

 

A co do odpowietrzania to chodziło mi o odpowietrzenie sprzęgła hydraulicznego. Powtarzam, nie znam się na kadett, napisałem ogólne kroki wymiany. m.in. dla silników F13

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe to groszowy koszt.

Za 300-350 zł. można kupić całe sprzęgło Luk albo Sasch.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Drugi link podany przez KubaK'a pokazuje właśnie jak wymienić sprzęgło w kadecie. Warunkiem jest klapka rewizyjna od spodu skrzyni. Do wysunięcia wałka sprzęgłowego po wykręceniu śrubki imbusem polecam szpilkę głowicy z komarka (M7) ;)

Jak się dobrze sprężysz to i w godzinę wymienisz sprzęgło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania