Gość Wasyl Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Pacjent: Calibra c20xe mot 2.5 Calibra rzygała mi olejem jak gimnazjalista po agropolu, zajrzałem pod spód - miska. Zrzuciłem, zobaczyłem, że jest sklejona na ślinę przez jakiegoś mądrego człowieka - wymieniłem miskę na stalową, złożyłem, cieknie... Następna diagnoza - uszczelniacz (simmering) wału. Zrzuciłem rozrząd, patrze że simmering jakoś dziwnie siedzi - u dołu jest ściśnięty wałem, a u góry ma szparę 0,5mm... Wyprułem simmering i zacząłem mierzyć. U góry między pompą oleju a wałem jest większa odległość niż u dołu między wałem a pompą: No i mam zgryz... Wał krzywy? raczej nie, bo pokręciłem kapkę, to dalej u dołu ciasno i góry szeroko. Wał ma luz? Też raczej nie - szarpałem i ani drgnął, silnik nie stuka, ma ładne ciśnienie oleju... Może pompa oleju? Da się ją przykręcić nieco niżej, czy ona ma swoje miejsce co do milimetra i już? Rozrząd też w opłakanym stanie, dawcę silnika musiał ujeżdżać lub serwisować kretyn: Dolne kółko rozrządu traktowane przecinakiem i pełne zadziorów, którego główną śrubę odkręciłem praktycznie palcami (oczywiście śladów po kleju do gwintów nie było): A dzięki temu pasek nadgryziony co 4 zęby: Pomijając rolki i wierzchnią część paska. Co mu było, że się tak starł? Rolki jeszcze pracowały, chociaż bez smaru, a pompa wody dość ciężko chodzi:   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 1. pompa ma na tyle duże otwory, że jakiś milimetr w te i wewte da się ją sunąć. Śruby na klucz 10 czyli M6. Otwory w obudowie pompy są ok. 1mm większe. Jest jeszcze opcja, że wewnątrz w pompie coś się zgryzło (no. pękła zębata zewnętrzna) i ciśnie wewnątrzną w dół. Po prostu trza by zajrzeć. 2. kółko rozrządu podziobane przecinakiem wywal i wymień. Nowy pasek może podziobać 3. rolka jest prawie nieżywa - wymiana na nową 4. pompa wody jak wyżej - MUSI chodzić leciutko i nie mieć luzów Widać że pasek po jednej stronie mocniej styrany - niestety skutek zbyt późnej wymiany pozostałych elementów...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 ArKos, 2, 3, 4 to oczywista oczywistość Jak coś robić, to tak, żeby to miało sens 1 - zrzucić miskę? No i jak ją ustawić, żeby siadła dobrze?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 pompa siedzi na kołkach, tak jak głowica wiec zaduzo nie przesuniesz. Tak czy inaczej zdjac musisz zeby zobaczyc czy mechanicznie jest ok   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Tak czy inaczej zdjac musisz zeby zobaczyc czy mechanicznie jest ok Czyli wał możemy wykluczyć? Ehh znowu michę będę musiał zrzucić w sumie, bo smok trzeba chyba odkręcić...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23329 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Osobiscie walu nie wykluczyłbym. Mogla sie koncowka skrzywic od tego naparzania (ktos wczesniej traktowal kolko przecinakiem) pasek mogl sie wytrzec rowniez przez krzywy wal (na dodatek luzna sruba - moga sie poluzowac od drgan) Ustawienie pompy predzej bym wykluczyl bo jest ustalana na kolkach jak wczesniej pisalem, chyba ze to jakis bardzo marny zamiennik i tak pasuje Najlepiej byloby pokrecic rozrusznikiem zeby zobaczyc jak sie obraca koncowka wału, samo przekrecenie o kilka stopni w prawo i lewo to troche malo. Tylko ze to wiaze sie z rozebraniem gory do wałków.... Chyba zeby obracac wałem i wałkami tak aby calosc sie obróciła o 180st i miałbys pewnosc czy wal jest prosty czy nie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23333 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Chyba zeby obracac wałem i wałkami tak aby calosc sie obróciła o 180st i miałbys pewnosc czy wal jest prosty czy nie Tego bym się bał, bo sprężyny zaworowe są na tyle mocne, że jak "rzuci" wałkiem, to mogą się zawory pokrzywić o tłok. Mylę się? Tylko ze to wiaze sie z rozebraniem gory do wałków.... A to z kolei też bardzo niechętnie bym robił z uwagi na to, że w blaszaku stoi nieruchomość w postaci rozebranego Kadetta, a na podwórku już rodzicom nie chcę syfu olejowego robić. No chyba, że coś wynajmę na pare dni... Ustawienie pompy predzej bym wykluczyl bo jest ustalana na kolkach A te kołki są w bloku czy pompie? Jak nie urok to sraczka, czarny Kadett też nie jeździ   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Tego bym się bał, bo sprężyny zaworowe są na tyle mocne, że jak "rzuci" wałkiem, to mogą się zawory pokrzywić o tłok. Mylę się? Ryzyko zawsze jest, wiec zwalic walki A te kołki są w bloku czy pompie? Kołki sa w bloku, 2szt   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Ryzyko zawsze jest, wiec zwalic walki No w sumie nie trzeba zrzucać czapki, tylko same wałki odkręcić Kołki sa w bloku, 2szt Facz Bo pompę oglądałem, mam jedną na wierzchu i tam nie było, no ale jak tak... No nic, plan na jutro zrzucić wałki i sprawdzić, czy wał prosty. Ma ktoś pod ręką momenty dokręcania walków, głównej śruby na wale i imbusów na kole pasowym? 13.09.3012 Zrzuciłem wałki, wał prościutki stety abo niestety... Zaraz idę zrzucić pompę oleju, tylko muszę wyżej podnieść auto bo i kolektor i miska...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23341 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 13 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Oczywiscie ze stety, wymieniaj teraz wał, zrzucaj skrzynie... w huk roboty jesli prosciutki to juz chyba wiadomo ze pompa jakas ..ujowa Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/4054-simmering-wa%C5%82u-krzywy-wa%C5%82-pompa-oleju/#findComment-23348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się