Skocz do zawartości

Calibra c20xe - pompa paliwa przestaje pracować


Gość Wasyl

Rekomendowane odpowiedzi

Przekaźniki podmieniane, kompy też, pompa zmieniona razem z filtrem. Po dłuższej jeździe pompa staje i samochodem można przejechać kilometr, zanim nie wypali tego co napompowane do listwy :/

 

Nie wiem już w co ręce wsadzić. Jedyne co mi się jeszcze "rzuciło" w oczy to to, że przewody elektryczne na pompie gdy pompa jest podłączona i pracuje mają ~12v, a jak je odłączę a silnik dalej pracuje, to ~14

 

Czujnik położenia wału chyba mogę odrzucić, skoro iskra jest?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował dać prąd z akumulatora bezpośrednio na pompę i zobaczyć jak to będzie śmigać i zrobić pomiar napięcia, będziesz wiedział czy się gubi prąd. No i możesz sprawdzić amperomierzem pobór prądu teraz a drugi pomiar jak będzie na krótko z akumulatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody elektryczne na pompie gdy pompa jest podłączona i pracuje mają ~12v, a jak je odłączę a silnik dalej pracuje, to ~14

Ma być właśnie okolice 14v czyli pełne napięcie ładowania.

Może być do bani masa pompy, może być do bani zasilanie pompy.

Tak jak Robert pisze - z aku daj powera.

Znajdź plusa po stacyjce i z niego podaj pompie napięcie bezpośrednio, z pominięciem przekaźnika itp. Masę daj jakąś zdrową, ew. też pociągnij z aku. Pamiętaj, żeby przewód miał przynajmniej 0,75mm2.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź plusa po stacyjce i z niego podaj pompie napięcie bezpośrednio, z pominięciem przekaźnika itp. Masę daj jakąś zdrową, ew. też pociągnij z aku. Pamiętaj, żeby przewód miał przynajmniej 0,75mm2.

Jako rozwiązanie stałe czy do testowania?

 

Dodam jeszcze, że przekaźnik się znacznie grzeje.

 

Ma być właśnie okolice 14v czyli pełne napięcie ładowania.

Czyli w momencie, gdy pompa jest włączona i napięcie spada - znaczy to, że gdzieś jest słaby styk, dobrze kminie? Poszukam schematów i jeszcze przepatrze wszystkie styki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik się znacznie grzeje.

Albo nadpalone styki albo przetarty gdzies kabelek od pompy i ucieka prąd na budę. Stąd spadek napięcia.

 

Jako rozwiązanie stałe czy do testowania?

W pierwszym kadecie miałem na stałe i jeździłem tak 3 lata. Niczemu nie wadzi. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiłem... Okazało się, że napuchł simmering na smoku w baku i pompa zaciągała paliwo z powietrzem, grzała się, a w końcu stawała :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania