Skocz do zawartości

Dream & Stag jaki reduktor?


Gość luciusz

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie z kategorii "czy ziemia jest okrągła".

Jeśli Stag jest sekwencyjny to każdy parownik do sekwencji.

Wydatek parownika uzależniony jest od mocy silnika a nie sterownika instalacji gazowej. Typ parownika uzalęzniony jest od typu instalacji - inny jest do sekwencji a inny do klasycznej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ci ArKosie ;-) A pewien pan gazownik rzekł, iż nie zawsze się będą zgadzać, bo to inna wiązka elektryczna, inne parametry itp. Chodzi mi o to, że jakbym wymienił ten co mam REG DREAM XXI G (chyba taki) i nic to nie pomogło to zmieniłbym sterownik na Staga. Z tego co wiem to wtryski RegFast spokojnie przy Stagu śmigają, wiec została by mi do zmiany centralka i co jeszcze? Czujnik temp. reduktora - chyba może być z dreama, przewody gazowe w zasadzie te same (chyba, że trzeba dopasować do średnicy "wejscia" i "wyjścia" z reduktora). Ja tam jestem szara niekumająca mysz w sprawach motoryzacji, ale tak sobie gdybam jakby po kosztach polecieć w razie czego. Bo gazownicy to by chcieli pól silnika wymienić od razu.......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze się będą zgadzać

Nie zawsze to będzie zgadzać się małżeństwo...

 

Każdy sterownik sekwencyjny potrzebuje następujących informacji:

- temperatura gazu

- ciśnienie gazu parownika

- temperatura parownika

I tyle.

Zastanawiam się zatem, co może się nie zgadzać, jeśli parownik posiada wszystko, co jest potrzebne? Czujnik temperatury parownika jest zintegrowany wewnątrz na odpływie cieczy najczęściej, czujnik temperatury gazu na wylocie węża do listwy wtryskowej, a czujnik ciśnienia gazu najczęściej jako urządzenie zewnętrzne, ja mam mapsensor z czujnikiem ciśnienia...

 

Może jedź do kogoś, kto się zna na sekwencji, a nie wychował się na I generacji pchanej 15 lat temu do Polonezów i Fiaciorów...

 

p_reduktor_ac_r01_307__1_4f85691cb80e0.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może poradzisz mi jak sprawdzić ten reduktor czy nie "popuszcza"? Jak sprawdzić czy są szczelne: przewód podciśnienia, wtryskiwacze i elektrozawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o sytuację w których:

- wtryskiwcze powinny być zamknięte (np. hamowanie silnikiem) a są nieszczelne i leją gaz do cylindrów

- silnik gaszę na Lpg a później długo kręci zanim zapali bo gaz dostał się jakąś drogą do silnika

- elektrozawór powinien być zamknięty a jest nieszczelny i gaz leci sobie do reduktora a z niego dalej.......

Czy można zrobić tak, że ściągam kabelek z elektrozaworu przy pracujacym silniku? Wtedy chyba jak nie ma napięcia to zawór sie zamyka i silnik gaśnie. A jak się nie zamyka to silnik pracuje dalej.

Jeżeli silnik zgaśnie i zawór trzyma to wtedy sprawdzam przewód podciśnienia. Tylko jak to zrobić ? On się chyba rozgałęzia na dwa przewody. To do czego są one podpięte i w którym miejscu odpiąć? Nigdzie nie mogę znaleźć dokładnego "łopatologicznego" schematu i opisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to zrobić? Ściągnąć z każdego wtryskiwacza wtyczkę? I co to w ogóle da, domyślam się, że bez napięcia będą one zamknięte (tak mi się wydaje). A jak się gasi silnik na Lpg to czy wtedy wtryskiwacze pozostają zamknięte czy otwarte?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania