Skocz do zawartości

Opel Vectra B


Rekomendowane odpowiedzi

Vectra B. Następca modelu A, produkowana od 1995 do 2002 roku.

 

Dostępne silniki benzynowe:

- 1,6 8V - 75kM

- 1,6 16V - 101kM

- 1,8 16V - 115kM - występował w 2 wersjach: do liftu czyli 1999r. jako silnik na dużym bloku, od liftu jako silnik na małym bloku, nieco ekonomiczniejszy

- 1,8 16V - 125kM - tylko w wersjach po lifcie

- 2,0 16V - 136kM

- 2,5 V6 - 170kM

- 2,6 V6 - 190kM - i500 - wersja limitowana wydana przez Irmscher'a, tylko w wersjach po lifcie

 

Dostępne silniki diesla:

- 1,7 TD - 75kM - tylko w początkowych miesiącach produkcji

- 2,0 DTL - 82kM

- 2,0 DTI - 101kM

- 2,2 DTI - 125kM

 

Nadwozie:

Wygodne, wystarczająco przestronne. Odporność na korozję w miarę dobra (wersje po lifcie).

 

Typowe bolączki związane z korozją w wersjach przed liftem, czyli gdzie szukać:

 

- ranty drzwi

rdza1.jpg

p1070062vh.jpg

 

- tylne ranty błotników

p1070058b.jpg

 

- progi

p1070060u.jpg

 

Typowe bolączki związane z korozją w wersjach po lifcie:

 

- tylne ranty błotników

1999766034_11528_1.jpg

 

Mechanika:

Solidna i wytrzymała. Typowe bolączki wszystkich Opli to przednie łączniki stabilizatora - na dziurach szybko się wybijają, na szczęście są tanie (komplet można nabyć za kilkadziesiąt zł). Drugą bolączką jest tylne zawieszenie - wielowahaczowe.

Zestaw naprawczy zawiera komplet tulei - ich koszt zależnie od producenta waha się w granicach 250-600zł. Robocizna zależnie od warsztatu - przeciętnie ok. 300-400zł za komplet 12 sztuk.

 

Opel_Vectra_B_96-02_zaw_tyl_72.jpg

 

Regeneracja polega na wprasowaniu nowych tulei w tylne wahacze i już jest spokój na kilka lat.

 

Napęd:

Solidne silniki benzynowe (wszystkie) z naciskiem na mocniejsze wersje. Nie oszukujmy się, ale Vectra nie jest małym autem i nieporozumieniem jest silnik 1,6. Przy pełnym załadunku jest zdecydowanie za słaby a cop za tym idzie nieekonomiczny. Najlepszym kompromisem jest 1,8 lub 2,0. Dla lubiących dynamiczną jazdę V6 zapewni naprawdę niezłe osiągi.

Problematyczna okazuje się manualna skrzynia biegów F18 produkowana w przedliftowych wersjach. Wada fabryczna (zlikwidowana w 1999 roku wraz z wprowadzeniem wersji poliftowej) polegała na rozsypywaniu się mechanizmu różnicowego skrzyni, co w konsekwencji zmuszało właściciela do wymiany. Skrzynie automatyczne są bardzo dobrej jakości - jeśli eksploatuje się je "z głową" i pilnuje się regularnych wymian oleju co 60 tys.km, to przejadą całe życie samochodu. Produkuje je japońska firma AISIN znana m.in. ze skrzyń do Jeepa, Chryslera, Dodge'a, i jeszcze kilku innych znanych i cenionych marek.

 

Różnice pomiędzy wersją przedliftową a poliftową:

W głównej mierze optyka. W sumie przy lifcie zmianie uległo ok. 3300 części, jednak z ważniejszych:

- inny kształt przełączników na desce rozdzielczej

- inne zderzaki - przedlif miał w górze zderzaka czarde dokładki, polift ma w całości w kolorze nadwozia

- inne lampy przednie - przedlift osobno kierunkowskazy i szklane lampy, polift w jednej obudowie i szybkę z pleksiglasu

- inne lampy tylne

- w sedanie i chatchbacku inna tylna klapa

- inne listwy boczne - przedlift chropowate czarne, polift gładkie w kolorze nadwozia

- inne klamki zewnętrzne - jak wyżej

- inne klamki wewnętrzne - przedlift czarne chropowate, polift chromowane

- w polifcie dodano listwy progowe w kolorze nadwozia

- inne grille - polift ma chromowany

- inne wzory tapicerek

- piasty kół i felgi w polifcie wszystkie wersje silnikowe są na 5 śrub - w przedlifice tylko V6 i diesle 2,0 i 2,2

Mechanicznie jako tak bez większych zmian, drobiazgi.

 

POLIFT

Opel_vectra_b.jpg

 

PRZEDLIFT

71122689_1-Zdjecie-Sprzedam-opla-vectre-b-16-16V-benzynaLPG.jpg

 

Koszty materiałów eksloatacyjnych są na bardzo przyzwoitym poziomie. Klasa auta w porównaniu do kosztów utrzymania wypada doskonale.

Kilka przykładowych cen (zamienniki polecanych producentów):

- klocki hamulcowe - 80-140zł

- tarcze hamulcowe przód komplet - 250-400zł

- tłumik końcowy - 130-200zł

- Rozrząd kompletny - 550-700zł

- Filtr powietrza/paliwa/oleju - 25/35/15zł

 

Podsumowanie:

Wygodne i dobre auto za niewielkie pieniądze. Silniki benzynowe dobrze pracują na LPG (tylko instalacja sekwencyjna - na innych mogą dziać się cuda). Nie polecamy diesli - sterownik VP44 stosowany w każdym z nich, może sprawiać denerwujące problemy i generować spore koszty, rzędu 3-3,5 tys zł. Dostęp do części nowych i używanych wręcz doskonały, ceny śmieszne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania