ArKos Opublikowano 1 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Vectra B. Następca modelu A, produkowana od 1995 do 2002 roku. Dostępne silniki benzynowe: - 1,6 8V - 75kM - 1,6 16V - 101kM - 1,8 16V - 115kM - występował w 2 wersjach: do liftu czyli 1999r. jako silnik na dużym bloku, od liftu jako silnik na małym bloku, nieco ekonomiczniejszy - 1,8 16V - 125kM - tylko w wersjach po lifcie - 2,0 16V - 136kM - 2,5 V6 - 170kM - 2,6 V6 - 190kM - i500 - wersja limitowana wydana przez Irmscher'a, tylko w wersjach po lifcie Dostępne silniki diesla: - 1,7 TD - 75kM - tylko w początkowych miesiącach produkcji - 2,0 DTL - 82kM - 2,0 DTI - 101kM - 2,2 DTI - 125kM Nadwozie: Wygodne, wystarczająco przestronne. Odporność na korozję w miarę dobra (wersje po lifcie). Typowe bolączki związane z korozją w wersjach przed liftem, czyli gdzie szukać: - ranty drzwi - tylne ranty błotników - progi Typowe bolączki związane z korozją w wersjach po lifcie: - tylne ranty błotników Mechanika: Solidna i wytrzymała. Typowe bolączki wszystkich Opli to przednie łączniki stabilizatora - na dziurach szybko się wybijają, na szczęście są tanie (komplet można nabyć za kilkadziesiąt zł). Drugą bolączką jest tylne zawieszenie - wielowahaczowe. Zestaw naprawczy zawiera komplet tulei - ich koszt zależnie od producenta waha się w granicach 250-600zł. Robocizna zależnie od warsztatu - przeciętnie ok. 300-400zł za komplet 12 sztuk. Regeneracja polega na wprasowaniu nowych tulei w tylne wahacze i już jest spokój na kilka lat. Napęd: Solidne silniki benzynowe (wszystkie) z naciskiem na mocniejsze wersje. Nie oszukujmy się, ale Vectra nie jest małym autem i nieporozumieniem jest silnik 1,6. Przy pełnym załadunku jest zdecydowanie za słaby a cop za tym idzie nieekonomiczny. Najlepszym kompromisem jest 1,8 lub 2,0. Dla lubiących dynamiczną jazdę V6 zapewni naprawdę niezłe osiągi. Problematyczna okazuje się manualna skrzynia biegów F18 produkowana w przedliftowych wersjach. Wada fabryczna (zlikwidowana w 1999 roku wraz z wprowadzeniem wersji poliftowej) polegała na rozsypywaniu się mechanizmu różnicowego skrzyni, co w konsekwencji zmuszało właściciela do wymiany. Skrzynie automatyczne są bardzo dobrej jakości - jeśli eksploatuje się je "z głową" i pilnuje się regularnych wymian oleju co 60 tys.km, to przejadą całe życie samochodu. Produkuje je japońska firma AISIN znana m.in. ze skrzyń do Jeepa, Chryslera, Dodge'a, i jeszcze kilku innych znanych i cenionych marek. Różnice pomiędzy wersją przedliftową a poliftową: W głównej mierze optyka. W sumie przy lifcie zmianie uległo ok. 3300 części, jednak z ważniejszych: - inny kształt przełączników na desce rozdzielczej - inne zderzaki - przedlif miał w górze zderzaka czarde dokładki, polift ma w całości w kolorze nadwozia - inne lampy przednie - przedlift osobno kierunkowskazy i szklane lampy, polift w jednej obudowie i szybkę z pleksiglasu - inne lampy tylne - w sedanie i chatchbacku inna tylna klapa - inne listwy boczne - przedlift chropowate czarne, polift gładkie w kolorze nadwozia - inne klamki zewnętrzne - jak wyżej - inne klamki wewnętrzne - przedlift czarne chropowate, polift chromowane - w polifcie dodano listwy progowe w kolorze nadwozia - inne grille - polift ma chromowany - inne wzory tapicerek - piasty kół i felgi w polifcie wszystkie wersje silnikowe są na 5 śrub - w przedlifice tylko V6 i diesle 2,0 i 2,2 Mechanicznie jako tak bez większych zmian, drobiazgi. POLIFT PRZEDLIFT Koszty materiałów eksloatacyjnych są na bardzo przyzwoitym poziomie. Klasa auta w porównaniu do kosztów utrzymania wypada doskonale. Kilka przykładowych cen (zamienniki polecanych producentów): - klocki hamulcowe - 80-140zł - tarcze hamulcowe przód komplet - 250-400zł - tłumik końcowy - 130-200zł - Rozrząd kompletny - 550-700zł - Filtr powietrza/paliwa/oleju - 25/35/15zł Podsumowanie: Wygodne i dobre auto za niewielkie pieniądze. Silniki benzynowe dobrze pracują na LPG (tylko instalacja sekwencyjna - na innych mogą dziać się cuda). Nie polecamy diesli - sterownik VP44 stosowany w każdym z nich, może sprawiać denerwujące problemy i generować spore koszty, rzędu 3-3,5 tys zł. Dostęp do części nowych i używanych wręcz doskonały, ceny śmieszne.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi