Skocz do zawartości

[nadwozie] Konserwacja mechanizmu wycieraczek A4 A6 / Passat


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Wycieraczki pracują bardzo ociężale, wolno, nie mają siły, drżą przy przesuwaniu się po szybie...

Mechanizm zapewne wymaga konserwacji. Koszt 0 złotych, wystarczy ok. pół godziny czasu.

 

Narzędzia:

- klucz 13

- klucz 10

- klucz 8

- cienki śrubokręt

- troszkę jakiegokolwiek smaru

- troszkę papieru ściernego

 

Zaczynamy:

 

1.jpg

 

1. odkręcamy ramiona wycieraczek - klucz 13. Musimy je odkręcać na otwartej masce, jest zdecydowanie wygodniej, bo można grzechotką. Po odkręceniu opuszczamy maskę i zdejmujemy je z osiek.

2. zdejmujemy gumową uszczelkę dużego podszybia

3. pociągamy do siebie duże podszybie i zdejmujemy

4. lekko unosimy małe podszybie, pociągamy do siebie i zdejmujemy

 

2.jpg

 

5. Pod podszybiem zobaczymy obudowę sterownika silnika, które uniemożliwia wyjęcie mechanizmu wycieraczek. Używając klucza 8 odkręcamy 5 śrubek i zdejmujemy dekiel.

 

3.jpg

 

6. Odkręcamy kluczem 10 prawe mocowanie obudowy sterownika silnika.

 

4.jpg

 

7. Odkręcamy lewe mocowanie sterownika silnika i podnosimy całość do góry, przesuwając wszystko w kierunku przedniego zderzaka.

 

5.jpg

 

8. odkręcamy kluczem 10 mocowanie mechanizmu wycieraczek - 3 śruby.

 

6.jpg

 

9. Manewrując położeniem obudowy sterownika i mechanizmu wyjmujemy go lekko, po czym odpinamy 4-pinową kostkę elektryczną. Miejsca jest niewiele - przewód ma ok. 20cm.

 

10. mechanizm na spokojnie oglądamy. Znajdujemy przyczynę problemu - u mnie blokowała pracę lewa ośka czyli wycieraczka po stronie kierowcy. Była straszliwie zapieczona.

 

7.jpg

 

8.jpg

 

Najprościej odkręcić śrubę na klucz 13 - tą trzymającą ramię z przekładni głównej, zrzucić wajchę i bez udziału silnika poruszać - natychmiast będzie wiadomo co wymaga interwencji.

 

9.jpg

 

10.jpg

 

Pamiętajmy o skontrolowaniu styków krańcowych - jeśli wycieraczki podczas pracy czasowej stają na środku i skokami poruszają się po szybie, to będą albo zaśniedziałe, albo połamane albo nadpalone. Widać je wyraźnie - numer 1 i 2 i to one za to odpowiadają. Pamiętamy też o przesmarowaniu ślimaka na ośce silnika.

 

12.jpg

 

Tuż nad wieloklinem ramienia wycieraczki widać zawleczkę sprężynującą, którą trzeba zdjąć. Jest tam też cieniutki oring, więc ostrożnie. Potem ostry wysiłek czyli wajchowanie umożliwiające wyjęcie ośki z tulejki. Papierem ściernym lekko przejeżdżając usuniemy cały brud, rdzę i nalot. Wewnątrz tulejki też warto. Następnie smarujemy wnętrze tulejki, ośkę, wkładamy, zbieramy nadmiar smaru, zakładamy oring i zawleczkę. Smarujemy też KAŻDY przegub kulowy. Składamy do kupy i montujemy do samochodu.

 

Teraz wycieraczki mają niesamowitego powera i chodzą naprawdę lekko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania