Skocz do zawartości

Wymiana paska rozrządu Peugeot Partner 1,4 i pochodne


Grzes997

Rekomendowane odpowiedzi

Wymianę paska rozrządu producent zaleca co 120 tyś kilometrów z doświadczenia wiem że w tych samochodach pasek tyle nie wytrzymuje i zalecam wymianę co 90 tyś, do wymiany potrzebujemy pasek rozrządu, nowy napinacz paska, oraz jak kto woli nową pompę wody, po skompletowaniu wszystkich części rozpoczynamy pracę.

Podnosimy prawy przód i zdejmujemy koło.

Ściągamy jedna klemę z akumulatora.

Demontujemy prawą osłonę silnika.

Kluczem M27 popuszczamy napinacz paska wielorowkowego i zdejmujemy pasek.

Odkręcamy trzy śruby koła pasowego i zdejmujemy koło

DSCN0017.JPG

 

Odkręcamy plastikową dolną osłonę paska rozrządu są tam cztery śruby na klucz M10

DSCN0016.JPG

DSCN0014.JPG

 

Odkręcamy dwie śruby M13 z poprzeczki

DSCN0020.JPG

 

Podkładamy lewarek pod silnik lekko go unosząc i odkręcamy prawą łapę silnika.

DSCN0019.JPG

 

Odkręcamy dwie śruby M10 z górnej osłony paska i ją zdejmujemy a następnie ściągamy dolną osłonę

DSCN0015.JPG

 

Jak już mamy dostęp do paska nie szukamy cech na kołach gdyż producent nie przewidział takich rzeczy, cechowanie paska odbywa się w następujący sposób, ustawiamy tak koła by otwór górnego koła pasował do otworu w bloku silnika i blokujemy to śrubą M8

DSCN0011.JPG

 

dolne koło możemy sami nacechować lub jak zaleca producent odszukać małego otworu w okolicach filtra oleju i wprowadzeniu do niego pręta o średnicy minimum 3mm ja do tego używam elektrody 3 mm

DSCN0009.JPG

 

koła mamy zablokowane i możemy odkręcić napinacz i oraz zdemontować pasek, jeśli ktoś wymienia przy okazji pompę wody należy płyn chłodniczy zlać do pojemnika i odkręcić dwie śruby M10 pompy wody i instalujemy nową pompę

DSCN0012.JPG

 

przykręcamy nowy napinacz oraz montujemy pasek, pasek musi być montowany tak by napisy na pasku były normalnie czytelne, czasem producent paska maluje strzałki oznaczające kierunek obrotu, jak już mamy wszystko zmontowane wstępnie napinamy pasek i zdejmujemy blokady, kluczem M22 kręcimy wałem silnika i sprawdzamy wstępne napięcie paska, a regulujemy tak by cechy na napinaczu się pokrywały

DSCN0013.JPG

 

jak już jesteśmy pewni że wszystko jest na swoim miejscu składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym paskiem rozrządu.

 

 

Pozdrawiam Grzes997

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania