Grzes997 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Wymianę paska rozrządu producent zaleca co 120 tyś kilometrów z doświadczenia wiem że w tych samochodach pasek tyle nie wytrzymuje i zalecam wymianę co 90 tyś, do wymiany potrzebujemy pasek rozrządu, nowy napinacz paska, oraz jak kto woli nową pompę wody, po skompletowaniu wszystkich części rozpoczynamy pracę. Podnosimy prawy przód i zdejmujemy koło. Ściągamy jedna klemę z akumulatora. Demontujemy prawą osłonę silnika. Kluczem M27 popuszczamy napinacz paska wielorowkowego i zdejmujemy pasek. Odkręcamy trzy śruby koła pasowego i zdejmujemy koło Odkręcamy plastikową dolną osłonę paska rozrządu są tam cztery śruby na klucz M10 Odkręcamy dwie śruby M13 z poprzeczki Podkładamy lewarek pod silnik lekko go unosząc i odkręcamy prawą łapę silnika. Odkręcamy dwie śruby M10 z górnej osłony paska i ją zdejmujemy a następnie ściągamy dolną osłonę Jak już mamy dostęp do paska nie szukamy cech na kołach gdyż producent nie przewidział takich rzeczy, cechowanie paska odbywa się w następujący sposób, ustawiamy tak koła by otwór górnego koła pasował do otworu w bloku silnika i blokujemy to śrubą M8 dolne koło możemy sami nacechować lub jak zaleca producent odszukać małego otworu w okolicach filtra oleju i wprowadzeniu do niego pręta o średnicy minimum 3mm ja do tego używam elektrody 3 mm koła mamy zablokowane i możemy odkręcić napinacz i oraz zdemontować pasek, jeśli ktoś wymienia przy okazji pompę wody należy płyn chłodniczy zlać do pojemnika i odkręcić dwie śruby M10 pompy wody i instalujemy nową pompę przykręcamy nowy napinacz oraz montujemy pasek, pasek musi być montowany tak by napisy na pasku były normalnie czytelne, czasem producent paska maluje strzałki oznaczające kierunek obrotu, jak już mamy wszystko zmontowane wstępnie napinamy pasek i zdejmujemy blokady, kluczem M22 kręcimy wałem silnika i sprawdzamy wstępne napięcie paska, a regulujemy tak by cechy na napinaczu się pokrywały jak już jesteśmy pewni że wszystko jest na swoim miejscu składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym paskiem rozrządu. Pozdrawiam Grzes997   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi