Skocz do zawartości

Problemy z falującymi obrotami


Gość grom546

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opiszę nękający mnie problem. Falują mi obroty. Filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=KDX-Ct68yfw

Wcześniej była wymieniana cewka bo samochód mulił i czasem obroty spadały. Ale jak widać po wymianie tak samo. Pojechałem do mechanika z reklamacja. Obejrzał powiedział że pali na 3 gary czasem 4 (komp też pokazał błąd), okazało się że cewka była wadliwa i wymienił na Bosha (wcześniej była MILLE) po wymianie obroty dalej falują ... ale mówi że już pali na 4.

U innego mechanika pokazało błąd wypadającego zapłony, przeczyszczona przepustnica i przepływomierz. Wreszcie zmierzył kompresję:

Po zmierzeniu kompresji zaczynając od strony rozrządu:

1- 10

2- 12

3- 16

4- 16

Mechanik powiedział że pewnie jest nagar na zaworach, trzeba zdjąć głowicę, splanować, zeszlifować zawory, jakieś tam krzywki mogły się powycierać...

Czy to pomoże? Co warto jeszcze zrobić jak już jest zdjęta głowica oprócz uszczelki, no i zmiany paska rozrządu znowu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Po zmierzeniu kompresji zaczynając od strony rozrządu:

1- 10

2- 12

3- 16

4- 16

Masakra!

6 atmosfer to kolosalna różnica. Oby to były tylko zawory...

 

Co warto jeszcze zrobić jak już jest zdjęta głowica oprócz uszczelki, no i zmiany paska rozrządu znowu ?

Pasek zostaw stary. Jest na tyle świeży, że nic mu nie będzie. Zalecają coprawda każdorazowo wymianę, ale u ciebie to kwestia dni. Uważam że mija się to z celem.

 

Głowica - kompleksowo. Szlif, zawory, uszczelniacze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmierzeniu kompresji zaczynając od strony rozrządu:

1- 10

2- 12

3- 16

4- 16

Masakra!

6 atmosfer to kolosalna różnica. Oby to były tylko zawory...

 

A może to być jakiś błąd pomiaru, źle zmierzone ? Wiem tylko że znajomy mierzył na zimnym silniku. Czytałem dużo opinie i jest 50/50 dla pomiarów na ciepłym i na zimnym.. ? Dwa razy dzwoniłem do ASO Zasady i pytałem dwóch różnych osób to mówią że na ciepłym i z kolei jeden powiedział że kompresja powinna byc na poziomie 13 atmosfer (ale miał taki cholernie niepewny głosy) sam już nie wiem. Poradził sprawdzenie endoskopowo ..

 

Dodam jeszcze że podobno samochód zasysa powietrze na włączonym silniku po odkręceniu korka oleju a mechanik mówił że to dlatego że ma taki zawór który jest wpięty koło korka oleju i koło przepływomierza, wiadomo co on ma robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla A2 kompresja powinna być w okolicach 15 atmosfer.

I pomiar robi się na dobrze zagrzanym silniku ( kasują się luzy )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię i na ciepłym ale i tak w sumie taka różnica jest niepokojąca i na ciepłym tez coś wyjdzie. 16 max może być ?? Bo ASO pierdzieli że 13 :evil: i ajk więcej to gdzieś olej bierze czy coś takiego mówił

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Tyle powinno byc, to przeciez 16V, odpowiednio doprezone pod FSI...

 

Róznica za duza, próbe olejowa trzeba bylo zrobic.

Przy okazji pomiaru na goraco warto ja zrobic, cos sie rozjasni

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim bedziesz sciągał głowice to zrób próbe olejową jak radzi szymon 1587cm3

 

a zauważyłeś aby ubywało Ci oleju w silniku ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten samochód na krótko żeby to stwierdzić. Jak jechał z niemiec do Polski to Pan mówił że musiał dolać. Kupił mały olej, została jakaś połowa, ale nie wiadomo ile było jak wyruszał. Wczoraj jak sobie gazowałem do 4 tysięcy to leciał z rury biały dym (sporo) ale nie wiem ile miała do tego pogoda bo padało i było ok. 16C

Próbę olejową zrobię pewnie w piątek i pomiar na ciepło.

Wahania obrotów, zamula i czasem lekko szarpie a jak jedzie bez gazu np. na 2 to obroty spadają do 500 i ciężko jedzie. Ale jak jest taka duża różnica to chyba powinien jeszcze gasnąć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję ze nie wpierdziela oleju.

Zrobisz próbę olejową to może dużo rozjaśnić.

 

W pierwszej kolejności to trzeba bedzie i tak wyrównać ciśnienia na cylindrach.

Więc wietrzenie głowicy raczej Cię nie ominie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania