Skocz do zawartości

Nubira II - Zaślepiona odma przez mikser LPG


Gość ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mój samochód to Nubira II 00` z silnikiem 2.0 16V. Jakiś czas już borykam się z problemem dotyczącym odpalania na benzynie (silnik nierówno pracuje, dusi się po dodaniu gazu a po przełączeniu na LPG jest ok) a ponieważ mechanicy rozkładają ręce sam zacząłem grzebać pod maską.

Moją uwagę zwrócił strasznie usyfiony (zaolejony) króciec od miksera gazu (na zdjęciu w zielonym kółku). Pokryty jest sporą warstwą oleju i innego brudu. Niecały rok temu czyściłem przepustnicę i wszystko w jej okolicy, również sam mikser i dolot powietrza. Wydaje mi się, że przyczyna jest prosta, otóż przewód oznaczony czerwoną strzałką (wychodzi z pokrywy zaworów i idzie do dolotu powietrza) to chyba górna odma i jest zaślepiony przez mikser. Czy to tak powinno być zrobione? Czy ma to jakiś ujemny skutek na pracę silnika i czy mogę rozwiązać to w jakiś inny sposób?

zdjcie0286n.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma nie ma wpływu na pracę silnika, opisane objawy wyglądają na nie prawidłową regulację LPG przez którą ECU silnika się rozregulowało inaczej pisząc zmieniły się mapy pracy silnika, problem jest opisywany parokrotnie więc zapraszam do lektury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniły się mapy pracy silnika, problem jest opisywany parokrotnie więc zapraszam do lektury

Poszukam.

Chyba jednak źle sformułowałem treść postu. Z racji problemów z odpalaniem na benzynie zacząłem samodzielnie grzebać i sprawdzać pewne kwestie i przy okazji zauważyłem to, co opisałem wyżej. Nie wiążę bezpośrednio tego jak przyczyny problemów z pracą na benzynie, ale teraz chciałbym wiedzieć czy montaż tego miksera tak, że zaślepia odmę to poprawne rozwiązanie czy partactwo? Gdzieś kiedyś czytałem, że montaż miksera to dość istotna sprawa (ale nie pamiętam szczegółów), w przeciwnym wypadku może być problem z poprawną regulacją instalacji LPG. Jeżeli tak jest w moim przypadku to jakiekolwiek dalsze działania, np z mapami pracy silnika nie mają chyba sensu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaślepia odmę to poprawne rozwiązanie czy partactwo?

 

Partactwo jakich mało ale chyba z tym już nic nie zrobisz trzeba by albo mikser cofnąć w stronę filtra powietrza albo odmę przed mikser, pozostaje później zaślepienie dziur jakie pozostaną po starej odmie.

Z tego co ja pamiętam zalecany jest montaż miksera jak najbliżej przepustnicy, ale nawet przesunięcie miksera w stronę puszki filtra nie wpływa na pracę silnika i jeśli chodzi o

 

Jeżeli tak jest w moim przypadku to jakiekolwiek dalsze działania, np z mapami pracy silnika nie mają chyba sensu?

 

to sama regulacja LPG wpływa na mapy pracy silnika na benzynie, przykład:

instalacja LPG jest wyregulowana w taki sposób że daje za dużo gazu czyli jest bogata, auto śmiga idealnie, ale pod maską dzieją się cuda, sonda lambda usiłuje skorygować skład mieszanki by był optymalny w naszym wypadku będzie dążyć by mieszankę zubożyć ale z marnym skutkiem bo instalacja LPG rządzi swoimi prawami i regulacją, po takiej jeździe sterownik silnika ma zapamiętane że musi mieszanka być uboga i tak też Ci ja podaje przy rozruchu a wtedy silnik może pracować nie równo przerywać i w ogóle cuda wianki, analogicznie do tego może być odwrotna sytuacja jak masz LPG wyregulowane za biednie to ECU silnika będzie podawał bogata mieszankę której silnik nie potrafi spalić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samej regulacji instalacji LPG to ciągle mam zastrzeżenia do spalania samochodu, potrafię jeździć oszczędnie i ostatnio jadąc do Łodzi, trasa ok 270km, w nocy, więc zerowy ruch i 3/4 trasy za Tirem, więc prędkość ok 90km/h, pozostały odcinek nie szybciej niż 100km/h spalanie mi wyszło 10,4l/100km gazu. Jak dla mnie za dużo, a to było świeżo po regulacji, która nic nie zmieniła. Ale może przerzućmy ten wątek do tematu, który już wcześniej założyłem i teraz uzupełniłem go o aktualne informacje:

http://forum.samnaprawiam.com/nubira-ii-problem-z-odpaleniem-na-benzynie-vt3374.htm#18889

ale chyba z tym już nic nie zrobisz trzeba by albo mikser cofnąć w stronę filtra powietrza albo odmę przed mikser, pozostaje później zaślepienie dziur jakie pozostaną po starej odmie.

Czyli jak dobrze rozumiem patrząc od strony filtra powietrza najpierw powinien być mikser a potem odma? Chętnie jednak coś z tym zrobię, tylko muszę mieć pewność, że cofnięcie miksera jest możliwe i nie będzie problemów. Najpierw jednak chciałbym się skupić na tym: sprawdzałem dzisiaj, czy po wyjęciu bagnetu zasysane jest do środka powietrze jak to niby powinno być i niestety jest odwrotnie, przez tą rurkę wydobywają się spaliny i lekko chlapie olejem. To samo jest spod korka oleju, ale tu już bardziej chlapie. Z tego co wiem u mnie są trzy przewody związane z układem przewietrzania silnika, jeden ten co na zdjęciu, drugi po prawej stronie kolektora wydechowego metalowo-gumowy a trzeci nie wiem gdzie. Chciałbym zacząć od wyczyszczenia tego o ile jest to zapchane a potem zdemontowałbym mikser, aby zobaczyć czy pojawi się podciśnienie - czy coś jeszcze mogę lub powinienem zrobić/sprawdzić na tym etapie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie dużo za duże, może się potwierdzić to co przypuszczam że instalacja LPG jest źle wyregulowana a przy okazji rozregulowały się mapy w ECU, po za tym wszystko co piszesz wskazuje że masz zatkane przewody odmy jak i z dołu tak i z góry,wszystko do czyszczenia, myślę że kolejność filtr powietrza, mikser, odma będzie poprawna. W podanym przez Ciebie temacie pytasz właśnie o regulację LPG więc odpowiadam na forum jest parę tematów gdzie był ten problem opisany a na szybko to na noc klemę z akumulatora i jazda na benzynie przez okres w którym się ECU silnika przypomni jak ma prawidłowo wyglądać jazda na benzynie po wszystkim jak już będzie ok dokonać prawidłowej regulacji LPG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie mi wyszło 10,4l/100km gazu. Jak dla mnie za dużo

Przy takiej jeździe tyle mi paliło 3.5 litrowe e34 o_O

A beny ile pali?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A beny ile pali?

Muszę to w końcu sprawdzić, bo nie wiem, ale teraz mam przestój w pracy, więc na razie unikam wydatków, które nie są konieczne, a do pełna trzeba by było zalać...

Co do czyszczenia odmy to znalazłem tylko dwa przewody idące z pokrywy zaworów do przewodu dolotu (ten na zdjęciu w 1 poście zaznaczony czerwoną strzałką) i cieńszy idący do przepustnicy (zaraz po prawej na zdjęciu). Dodatkowo przy bagnecie jest metalowa rurka zakończona gumowym kolankiem idąca od dolnej części silnika do pokrywy zaworów. Dodatkowo wymontowałem każdy przewód gumowy idący do przepustnicy, który znalazłem mając dostęp z góry i który nie był przewodem wodnym, przeczyściłem, niektóre wymieniłem a w niektórych z braku czegoś w zamian obciąłem sparciałe końcówki, owinąłem ciasno szkotem i gdzieniegdzie dołożyłem opaski zaciskowe, dzięki temu siedzą ciasno i szczelnie na króćcach. Ewidentnie kilka z nich było nieszczelne wcześniej ale żaden nie był zapchany (jeden wyjątek niżej).

Wyczyściłem przepustnicę, choć robiłem to w zeszłym roku i praktycznie nie była zasyfiona. Wywaliłem starą pękniętą uszczelkę pod przepustnicą i dałem silikon wysokotemperaturowy. Doszczelniłem też silikonem uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo widać było zapocenia olejem.

Znalazłem też chyba złe podłączenie dwóch przewodów do przepustnicy. Na zdjęciu poniżej widać po lewej (czerwona strzałka) przewód podciśnienia idący do obudowy filtra kabinowego, po prawej (zielona strzałka) przewód idący z pokrywy zaworów.

p1010005ct.jpg

Króćce wychodzące pod te przewody z przepustnicy są identyczne, ale już otwory w korpusie przepustnicy są różne. Po prawej jest malutki, nie więcej niż 1mm średnicy, po lewej znacznie większy, przynajmniej 3mm. Na logikę, powinno to być na odwrót podłączone, gdyż przewodem z pokrywy zaworów idzie syf i cieńszy otwór się zapcha i tak też było - totalnie zalepiony syfem. Przeczyściłem go więc i zamieniłem je miejscami.

Po złożeniu wszystkiego do kupy najpierw zrobiłem próbę bez miksera gazu w dolocie. EFEKT REWELACYJNY!! Zamiast widocznych spalin z bagnetu piękne podciśnienie, to samo spod korka oleju, wsysało cały dym z oblanej płynem chłodniczym rury od kolektora :D Po zamontowaniu miksera podciśnienie jest słabsze, ale jest. Spod korka bowiem chlapie już trochę olejem, ale dalej wciąga powietrze.

Jeżeli chodzi o jazdę, to może to subiektywna opinia, ale auto jest żwawsze i czuję wyraźnie pociągnięcie przy 3,5 - 4 tyś obrotów, co wcześniej miało miejsce dopiero około 5 tysiącach. Nie wiem co do czego się przyczyniło, ale jest lepiej:)

Na razie wstrzymam się z przesunięciem miksera, musiałbym kupić nową rurę dolotową, bo ta już jest w kiepskim stanie ale najpierw rozważam przeróbkę na sekwencję. Pojechałem od razu do gaziarza i tu jak zwykle lipa! Powiedziałem o problemach na benzynie, pan stwierdził, że musi sprawdzić jak pracuje emulator ale niestety nie udało się go podłączyć pod kompa. Diagnoza to pewnie uszkodzone złącze, ale pan tego naprawiał nie będzie bo się nie opłaca i najlepiej wymienić i oczywiście u niego. Sprawdził tylko wyniki na analizatorze spalin, są ok, sporo poniżej normy więc pan stwierdził, że auto pali tyle ile musi palić i lepiej nie będzie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza to pewnie uszkodzone złącze, ale pan tego naprawiał nie będzie bo się nie opłaca i najlepiej wymienić i oczywiście u niego

No bo taka prawda, lepiej kupić za 3 dyszki emulator, niż kostkę za 5 + 20 robocizna :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo taka prawda, lepiej kupić za 3 dyszki emulator, niż kostkę za 5 + 20 robocizna :)

No tak, ale taka usługa u tego pana kosztuje jedyne 200-300zł.

Wasyl, a możesz mi doradzić czym się kierować kupując taki emulator, jak go wybrać itp? Chętnie spróbowałbym sam go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania