Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na poczatek chciałem sie przywitac jestem nowy na forum

teraz opisze przyczyne awarii:

po wymianie rozrzadu, ustawieniu wszystkich znacznikow, postanowilem odpalic silnik bez skrecania obudowy(czego strasznie załuje) gdyz zapomniałem dokrecic kołą pasowego i korba wału ktora jest pod nim zsuneła sie razem z paskiem rozrządu, silnik oczywiscie automatycznie stanoł, korba sie troche obrobila w srodku, nadaje sie do wymiany.Troche mi głupio ze przez włąsna glupote, chcac zaoszczedzic narobilem sobie tylu klopotow. Coz, jak to mowia człowiek uczy sie na włąsnych błedach, teraz moje pytanie brzmi nastepujaco Co moze sie kwalifikowac do wymiany? Co mogło sie pokrzywic / uszkodzic? Oczywiscie silnik juz nieodpala.

 

Kozystajac z okazji samochod posiada juz 180tys km czy warto robic remont generalny silnika? I jak to sie przekłada czy po takim remoncie mozna powiedziec ze silnij jest "jak nowy"? Oraz jakie sa tego koszty ile kosztuja czesci i ile za takie naprawy zycza sobie mechanicy?

Astra F 1.4 90km 16v

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba koło zębate, a nie korba, sobie zjechało z wału. Do wymiany będzie raczej to koło zębate, do zrobienia głowica - pewnie poszło większość zaworów (mnie w 1.4 8V po zerwaniu paska nie ostał się ani jeden) oraz mogły polecieć koniki (dzwigienki zaworowe). Zdejmij dekiel zasłaniający wałek rozrządu i zobacz ewentualne szkody jakie tam zrobiło.

Poza głowicą, i konikami raczej nic się nie powinno więcej uszkodzić. Co do remontu to przy takim przebiegu ja bym jeszcze nic nie robił. Ale to może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22388
Udostępnij na innych stronach

wczesniej tego niepisalem ale samochod chodzil na wolnych obrotach , i zauwazylem jeszcze ze gorne lewe kolo zebate rozrzadu ma luz ktorego wczesniej niebylo ;/

 

a i czy z dołem silnika, z wałem tez moglo sie cos stac?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22389
Udostępnij na innych stronach

Z dołu silnika nic się nie dzieje, najwięcej szkody jest w głowicy, możesz mieć takie uszkodzenia jak wyżej koledzy wspominali, czuli pokrzywione zawory etc rzadko się zdarza by zawór uszkodził tłok ale jest to też możliwe choć w Twoim wypadku jak silnik chodził na jałowych to raczej odpada uszkodzenie tłoków, to że silnik teraz nie odpala może być właśnie efektem krzywych zaworów które w obecnym kształcie się nie domykają , możesz sprawdzić kompresję i dowiesz się na jakim cylindrze jest najwięcej uszkodzeń, najtańszą wersją naprawy jest zakup używanej głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22391
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przebieg realny i do tej pory silnik był ok to zrób swój motor i wiesz co masz. Dołu nie ruszaj, jak silnik chodził tylko na wolnych obrotach to tam nic się nie uszkodziło. Jedynie głowica oberwała zdrowo i to będzie najdroższe. Poza tym koło zębate kup nowe, sprawdź skąd ten luz na górnym kolę zębatym - ale to pewnie z tego że wywaliło koniki i rusza się cały wałek, przynajmniej tak u mnie tak było - poskładać i będzie latać. A na przyszłość jak cos robisz pierwszy raz to po prostu uważaj. Niestety ale nauka czasem kosztuje. :-D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22421
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To jest 16v tu nie ma konikow.... Jest krzywka/popychacz/zawor. Jesli kolko na walku lata razem z walkiem to juz niecikawie sie robi....

 

Realne koszty zeby to zreanimowac licz okolo 1000zl, a za tyle masz drugi goly silnik w dobrym stanie. Remont generalny to juz kilka tysięcy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22439
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania