Gość Tierol Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Na poczatek chciałem sie przywitac jestem nowy na forum teraz opisze przyczyne awarii: po wymianie rozrzadu, ustawieniu wszystkich znacznikow, postanowilem odpalic silnik bez skrecania obudowy(czego strasznie załuje) gdyz zapomniałem dokrecic kołą pasowego i korba wału ktora jest pod nim zsuneła sie razem z paskiem rozrządu, silnik oczywiscie automatycznie stanoł, korba sie troche obrobila w srodku, nadaje sie do wymiany.Troche mi głupio ze przez włąsna glupote, chcac zaoszczedzic narobilem sobie tylu klopotow. Coz, jak to mowia człowiek uczy sie na włąsnych błedach, teraz moje pytanie brzmi nastepujaco Co moze sie kwalifikowac do wymiany? Co mogło sie pokrzywic / uszkodzic? Oczywiscie silnik juz nieodpala. Kozystajac z okazji samochod posiada juz 180tys km czy warto robic remont generalny silnika? I jak to sie przekłada czy po takim remoncie mozna powiedziec ze silnij jest "jak nowy"? Oraz jakie sa tego koszty ile kosztuja czesci i ile za takie naprawy zycza sobie mechanicy? Astra F 1.4 90km 16v   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Chyba koło zębate, a nie korba, sobie zjechało z wału. Do wymiany będzie raczej to koło zębate, do zrobienia głowica - pewnie poszło większość zaworów (mnie w 1.4 8V po zerwaniu paska nie ostał się ani jeden) oraz mogły polecieć koniki (dzwigienki zaworowe). Zdejmij dekiel zasłaniający wałek rozrządu i zobacz ewentualne szkody jakie tam zrobiło. Poza głowicą, i konikami raczej nic się nie powinno więcej uszkodzić. Co do remontu to przy takim przebiegu ja bym jeszcze nic nie robił. Ale to może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tierol Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 wczesniej tego niepisalem ale samochod chodzil na wolnych obrotach , i zauwazylem jeszcze ze gorne lewe kolo zebate rozrzadu ma luz ktorego wczesniej niebylo a i czy z dołem silnika, z wałem tez moglo sie cos stac?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Z dołu silnika nic się nie dzieje, najwięcej szkody jest w głowicy, możesz mieć takie uszkodzenia jak wyżej koledzy wspominali, czuli pokrzywione zawory etc rzadko się zdarza by zawór uszkodził tłok ale jest to też możliwe choć w Twoim wypadku jak silnik chodził na jałowych to raczej odpada uszkodzenie tłoków, to że silnik teraz nie odpala może być właśnie efektem krzywych zaworów które w obecnym kształcie się nie domykają , możesz sprawdzić kompresję i dowiesz się na jakim cylindrze jest najwięcej uszkodzeń, najtańszą wersją naprawy jest zakup używanej głowicy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Ja robiłem remont swojej astry przy przebiegu 187tys wszystko zrobione do dziś 235tys nic nie robiłem przy silniku nie pije oleju i śmiga b.dobrze .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22396 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Olej remonty - kup inny motor. Szkoda kasy na remont jak dobrze poszukasz to za ta kase kupisz kompletny silnik. Pozdro.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22405 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekchn Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Szkoda kasy na remont jak dobrze poszukasz to za ta kase kupisz kompletny silnik. Pozdro. kompletny być może taki jak ma tzn do remontu...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kubus Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Jeżeli przebieg realny i do tej pory silnik był ok to zrób swój motor i wiesz co masz. Dołu nie ruszaj, jak silnik chodził tylko na wolnych obrotach to tam nic się nie uszkodziło. Jedynie głowica oberwała zdrowo i to będzie najdroższe. Poza tym koło zębate kup nowe, sprawdź skąd ten luz na górnym kolę zębatym - ale to pewnie z tego że wywaliło koniki i rusza się cały wałek, przynajmniej tak u mnie tak było - poskładać i będzie latać. A na przyszłość jak cos robisz pierwszy raz to po prostu uważaj. Niestety ale nauka czasem kosztuje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tierol Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 dzieki wielkie za pomoc, mam nadzieje ze nic tam wielkiego sie niestalo, oraz ze niewydam na to majatku;/   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 To jest 16v tu nie ma konikow.... Jest krzywka/popychacz/zawor. Jesli kolko na walku lata razem z walkiem to juz niecikawie sie robi.... Realne koszty zeby to zreanimowac licz okolo 1000zl, a za tyle masz drugi goly silnik w dobrym stanie. Remont generalny to juz kilka tysięcy. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3892-astra-f-remont-silnika/#findComment-22439 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się