Skocz do zawartości

Ciężki rozruch za 1 razem.


Gość Kaja29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,problemów ciąg dalszy z Escortem.

Niestety gdy chce go odpalić pierwszy raz nie zawsze odpali od razu,muszę mu mocno depnąć by zaskoczył i jest ok.

Ale przy rozruchu z pod maski wydobywa się ciemny dym-tak mówi mój znajomy(ja myślę że to siwy)i tak jest przez góra 5 sekund i jest ok.

W jeżdzie jest żwawy,nie muli więc nie wiem co to może być.... :-?

Myśle że akumulator również mam do wymiany,ponieważ gdy za 1 ,czy 2 razem nie odpali to akumulator pada...nie wiem jakie powinien mieć napięcie...

I jeszcze zauważyłam że schodzi prawie całkowicie paliwo z tego małego filtra,węc przed 1 uruchomieniem pompuje ta gumową pompką....

Poradzcie proszę co zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłam że schodzi prawie całkowicie paliwo z tego małego filtra

 

To może być przyczyna wszystkich dolegliwości związanych z rozruchem ale kurde zabij mnie na dieslach znam się jak na życiu seksualnym dżdżownic, wiem że jest tam gdzieś jakiś zaworek zwrotny ale gdzie on jest hmmmm,może są tu jacyś specjaliści od tego rodzaju napędu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zamontować np. taki zawór zwrotny paliwa pomiędzy pompą wtryskową a filtrem paliwa http://allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa-fi-12-benzyna-diesel-sklep-i2512281236.html tylko są różne końcówki zależnie jaki masz tam przewód np. fi 6,8,10 itd. :-) Tylko montując musisz zachować kierunek powinna być na nim strzałka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie sprawdź jeszcze szczelnośc całego układu od zbiornika do pompy i z powrotem. Ta pompka ma membranę i ona ze starości czasem niedomaga. A nowy filtr z obudową i pompką to z 200 - 300 zł. Więc zaworek to najtańsze rozwiązanie i powinno pomóc.

 

Co do akumulatora to możesz go sprawdzić sama woltomierzem. Woltomierz wpinamy w obwód akumulatora (równolegle) i robimy pomiar napięcia które, przy zgaszonym silniku i wyłączonych odbiornikach, powinno być około 12,6V. Nastepnie - nie wypinając miernika - uruchom silnik. Jeśli napięcie odczytywane na woltomierzu podczas uruchamiania będzie poniżej 10,5V to niestety chyba akumulator kończy żywot. Sprawdź jeszcze jakie jest napięcie ładowania przy uruchomionym silniku. Bez włączonych odbiorników powinno być około 14 - 14,5V. A jak nie masz miernika to w jakimkolwiek warsztacie ci to sprawdzą za parę złotych. Aczkolwiek najpierw spytaj o cenęę bo niektórzy zdziercy (niestety wiem z doświadczenia) potrafią zawołać za to nawet 30 zł -

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny jest zamontowany,ale może po prostu nie działa.

Jutro kładę się pod auto i sprawdzę szczelność wszystkich przewodów paliwowych.

Więc jutro się odezwę

Dziękuję za dotychczasową pomoc :*

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny jest zamontowany,ale może po prostu nie działa.

Zawór ma za zadanie zatrzymać paliwo w pompie (pomiędzy pompą a tym zaworem powinno być paliwo jak odłączysz przewód) no i zapalać powinien chyba że na wtryskach się zapowietrza (nie jest tam mokro) a to co jest a zaworem zejdzie jak jest nieszczelność

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ma za zadanie zatrzymać paliwo w pompie (pomiędzy pompą a tym zaworem powinno być paliwo jak odłączysz przewód

Możesz spróbować zamontować przeźroczysty wężyk na tym odcinku i zobaczysz czy paliwo nie schodzi. A co do zaworka to nie lepiej byłoby go zamontowac przed filtrem ?? Wtedy zawsze zostałoby wiecej paliwa - także to we filtrze - i po odpaleniu silnik zdążyłby pociagnąć paliwo ze zbiornika ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór ma za zadanie zatrzymać paliwo w pompie (pomiędzy pompą a tym zaworem powinno być paliwo jak odłączysz przewód

Możesz spróbować zamontować przeźroczysty wężyk na tym odcinku i zobaczysz czy paliwo nie schodzi. A co do zaworka to nie lepiej byłoby go zamontowac przed filtrem ?? Wtedy zawsze zostałoby wiecej paliwa - także to we filtrze - i po odpaleniu silnik zdążyłby pociagnąć paliwo ze zbiornika ??

Można nawet i przy zbiorniku aby było tylko miejsce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania