Skocz do zawartości

X16xel - tuning


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

WItam, jako ze teraz mam przodujacego ecokibla pod maska (x16xel) to juz pojawil sie pomysl na tuning. Na pokladzie jest gaz, wiec kazda przeróbke bedzie mozna łatwo "zestroic"

 

Z tego co wyszukalem w necie ludzie robia te silniki na 180/190KM, firmy tuningujace nawet na 200KM. Widzialem jedno N/A o mocy 241KM :-o

 

Głowica to podobno wyrób ktory opracowali z LOTUSem (kształt komory, pochylenie zaworów, pomijam wielkosc kanałów ktore sa male)

 

Kilka osób w PL zamontowalo krótki kolektor ssacy, rurowy kolektor wydechowy, wieksza przepustnice i mieli okolo 120KM wiec potencjał jest bo niezmienione nawet wałki.

 

Znalazłem nawet przyblizone wytrzymalosci poszczególnych elementów i tak;

- wał 200KM

- korby 170KM

- tłoki 190KM

 

Wiec obiegowa opinia jest jak zwykle o kant dupy rozbic.

Modyfikacje do okolo 150KM mozna wykonac dolotem, wydechem i wałkami + obróbka głowicy (tej najgorszej x16xel). Chyba Porszak z klubu corsy wykrecil swoje c16xe na 176KM...

 

Jest sens sie w to bawic? Czy lepiej dac sobie siana?

Zapał jest, narzedzia sa, wiec wyspawanie dolotu czy wydechu to nie klopot.

Pierwszy problem sie zacznie gdy bedzie trzeba zmienic walki nic taniego nie podejdzie pewnie... chyba ze walki od innego smallblokowego XE opla? Zna ktos czasy otwarcia dla wałkow x14xe, x16xe, c16xe, x16xel, z16xe, x18xe1?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, ja zaśpiewam swoją najstarszą piosenkę:

rzeźba w gównie...

 

Sprzedaj silnik za 1000 jako komplet na swapa i kup za 1300 c25xe. On ma gwarantowany potencjał na 200km tylko dzięki wałkom z x30xe, dolotem z x30xe i kolektorom rurowym. 200PS pęka bez nikakich.

 

Wpakujesz w ten silnik 1.6 kilka stówek i uzyskasz ile więcej? 10? 20? A w v6 za te kilka stówek masz gwarację 200kM.

 

Te kilka stówek wolę wsadzić w rozwojowy silnik. V6 oplowskie, przynajmniej x30xe ma na seryjnych flakach potencjał na 350-400kM i dopiero potem trza kuć. Różnica chyba zayebista jest, nie? Przemyśl to jeszcze raz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, wpierdziel 800 na rewarowe wałki, 500 na serwis po zdjęciu głowicy do obróbki kanałów, sporo roboczogodzin na zrobienie wydechu i dolotu, zsumuj to na ~2000zł i dostań baty od xe zeswapowanego za tysiaka - wrażenia - bezcenne :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

V6 za ciezkie i bez sensu na przedni naped. Zeby wsadzic c20xe musialbym wymienic wszystko, poza tym xe za 1000zl to bedzie szmelc a nie silnik ktory dostanie od mojego seha :P

 

No i moj silnik ma maly przebieg...

 

To pobawie sie dolotem jeszcze, wydech zaloze po sehu i zobaczymy. Walki sobie odpuszcze chyba ze znajde jakies lepsze za mala kase.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V6 za ciezkie

Jakieś 30-40kg więcej o c20xe. Kosmiczna różnica? ;)

 

bez sensu na przedni naped.

Nie powiedziałbym. Pojedzie o niebo lepiej od xe:

 

 

W każdych warunkach v6 lepiej pójdzie. Ludzie perdolą farmazony o wyciąganiu przodu w zakręcie, a tak naprawdę różnica jest nieodczuwalna. przejedź się calibrą xe i v6 - różnica w prowadzeniu żadna a w osiągach mocno odczuwalna.

 

moj silnik ma maly przebieg...

To jest mocna karta przetargowa przy sprzedaży. ;)

 

Ale to tylko moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Jakieś 30-40kg więcej o c20xe. Kosmiczna różnica?

 

40kg wiecej od c20xe a ja mam x16xel wiec juz sie robi wiecej jak 80.

 

Z jednej strony V6 kusi, z drugiej po cholere mnie to, a jak sobie pomysle ze znowu trzeba wszystko zmieniac.... to aż mi sie nie chce :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary... tragizujesz i malujesz diabła.

Lukaj:

Silnik + skrzynia od ciebie z półosiami + wiązka czyli komplet na swap ożenisz za 1000-1200

Co musisz:

- v6 - da się godziwe za 1200-1300 wyrwać, ostatnio na CT jest z omegi za 600 goły słupek lub 800 komplet. Więc okazje są.

- skrzynia - F16 lub daewoo D16 to jakieś 100-150zł

- półosie - po 40-50 sztuka

- kolumny - ja płaciłem za calibrowe 15zeta sztuka - bez amorów, piasty i łożyska dzwon igiełka

- sprzęgło xe - powiedzmy 300-350 z zamachem

Razem: 2 tysie

Zatem 2 tysie - 1000 za swoje graty = 1000

Tyle kosztuje 70kM więcej od tych co masz. Czyli 1kM kosztuje 14 zeta. Kupisz do tego 1.6 takie tanie konie?

Mało tego, wydać 4 stówki na komplet wałków z x30xe lub co najmniej ssące za 2 stówki i już masz 190kM bankowo. VB i500 miała 190kM w serii bazując właśnie na wałkach z omegi. Kupisz tańsze kunie do tego 1.6? Tu już masz bez żadnego wysiłku 190kM a to w astrze nie jedzie - to zaperdala.

Przemyśl sobie i nie tragizuj...

 

 

p.s.

Jak już v6 to lepiej dołożyć ze 3-4 stówki i brać komplet na swapa x30xe - seria 211kM :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Przemyslalem sprawe i V6 zdecydowanie odpada. c20xe raczej tez nie chce, wiec zostanie to co jest i jak bede cos modzil to tanim kosztem lub wcale

 

Mam w garazu seha, a mimo to wole zostac przy x16xel :shock: starzeje sie chyba :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania