Skocz do zawartości

Przepalanie bezpiecznika klimatyzacji w Astrze G


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pablos11

Witam

Mam problem z klimą w Astrze G, 1,6 Twinport, 2005.

Układ jest napełniony i sprawny.

Po włączeniu klimy, w stojącym aucie - od razu a w jadącym z dużą prędkością - po paru minutach, przepala się bezpiecznik klimatyzacji 5 A na panelu bezpieczników. Po wymianie bezpiecznika zabawa dalej taka sama - pali się po paru minutach.

 

Serwis Opla diagnozował auto i orzekł, że prawdopodobnie (nie są pewni, bo to w końcu specjaliści z ograniczoną odpowiedzialnością!!!) to uszkodzenie cewki sprzęgła kompresora Cewki nie występują jako osobna część, tylko kompletne sprzęgło za 1200zł + 140zł robota.

Cewka zamiennik kosztuje na szczęście 125zł.

 

Czy to ta przyczyna czy może przyczyną jest uszkodzenie przekaźnika klimatyzacji?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Pablos

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/
Udostępnij na innych stronach

Może być cewka choć prędzej się przepali zabezpieczenie termiczne w samej cewce, ja bym się doświadczalnie pokusił o zwiększenie bezpiecznika 5 A to stanowczo za mało na klimatyzację.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/#findComment-22038
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablos11

Dzięki za radę ale 5A to fabryczny bezpiecznik, zgodny z instrukcją, wentylator chłodnicy ma chyba ze 30A natomiast cewka sprzęgła, o ile wiem pracuje na prądzie nominalnym 3,5A więc 5A wystarcza. Niemniej parokrotnie zamieniłem ten bezpiecznik najpierw na 7,5A potem na 10A i dalej się przepala.

 

Ludzie w zakładzie, którzy napełniali klimę w maju br. twierdzili, że po uruchomieniu klimatyzacji nie uruchamia się wentylator, z tym, że według mnie nie odczekali na nagrzanie chłodnicy klimy odpowiednio długo.

Jak jadę szybko wentylator jest niepotrzebny a klima działa przez pewien czas, jak stoję w korku bez włączonej klimy, wentylator - sterowany przez silnik - działa ok - włącza się kiedy trzeba i nie przegrzewa się silnik.

 

Z tego co mi powiedzieli w Oplu rozumiem, że w cewce jest zwarcie i dlatego prąd jest wyższy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/#findComment-22043
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi powiedzieli w Oplu rozumiem, że w cewce jest zwarcie i dlatego prąd jest wyższy.

 

Cewkę można zmierzyć i porównać do nowej jaką ma oporność, by to zrobić starczy zdjąć wtyk z cewk i dokonać pomiaru.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/#findComment-22044
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania