Gość Pablos11 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Witam Mam problem z klimą w Astrze G, 1,6 Twinport, 2005. Układ jest napełniony i sprawny. Po włączeniu klimy, w stojącym aucie - od razu a w jadącym z dużą prędkością - po paru minutach, przepala się bezpiecznik klimatyzacji 5 A na panelu bezpieczników. Po wymianie bezpiecznika zabawa dalej taka sama - pali się po paru minutach. Serwis Opla diagnozował auto i orzekł, że prawdopodobnie (nie są pewni, bo to w końcu specjaliści z ograniczoną odpowiedzialnością) to uszkodzenie cewki sprzęgła kompresora Cewki nie występują jako osobna część, tylko kompletne sprzęgło za 1200zł + 140zł robota. Cewka zamiennik kosztuje na szczęście 125zł. Czy to ta przyczyna czy może przyczyną jest uszkodzenie przekaźnika klimatyzacji? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Pablos   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Może być cewka choć prędzej się przepali zabezpieczenie termiczne w samej cewce, ja bym się doświadczalnie pokusił o zwiększenie bezpiecznika 5 A to stanowczo za mało na klimatyzację.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/#findComment-22038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablos11 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Dzięki za radę ale 5A to fabryczny bezpiecznik, zgodny z instrukcją, wentylator chłodnicy ma chyba ze 30A natomiast cewka sprzęgła, o ile wiem pracuje na prądzie nominalnym 3,5A więc 5A wystarcza. Niemniej parokrotnie zamieniłem ten bezpiecznik najpierw na 7,5A potem na 10A i dalej się przepala. Ludzie w zakładzie, którzy napełniali klimę w maju br. twierdzili, że po uruchomieniu klimatyzacji nie uruchamia się wentylator, z tym, że według mnie nie odczekali na nagrzanie chłodnicy klimy odpowiednio długo. Jak jadę szybko wentylator jest niepotrzebny a klima działa przez pewien czas, jak stoję w korku bez włączonej klimy, wentylator - sterowany przez silnik - działa ok - włącza się kiedy trzeba i nie przegrzewa się silnik. Z tego co mi powiedzieli w Oplu rozumiem, że w cewce jest zwarcie i dlatego prąd jest wyższy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/#findComment-22043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Z tego co mi powiedzieli w Oplu rozumiem, że w cewce jest zwarcie i dlatego prąd jest wyższy. Cewkę można zmierzyć i porównać do nowej jaką ma oporność, by to zrobić starczy zdjąć wtyk z cewk i dokonać pomiaru.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3843-przepalanie-bezpiecznika-klimatyzacji-w-astrze-g/#findComment-22044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się