Skocz do zawartości

VAG - wymiana amortyzatora/sprężyny Polo, Fabia, Lupo inne


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Podnosimy auto, zabezpieczamy przed przetoczeniem i opadnięciem, zdejmujemy koła.

 

Od strony komory silnika odkręcamy po 3 śruby kluczem 13 - trzymają poduszkę górną kolumny:

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

Następnie bierzemy dwa klucze 18 i odkręcamy zwrotnicę od kolumny:

 

4.jpg

 

5.jpg

 

Energicznie szarpiąc do siebie od siebie, powodujemy wysunięcie zwrotnicy z kolumny. Energiczne pociągnięcie w dół spowoduje, że kolumna zostanie nam w rękach.

 

6.jpg

 

Następnie zakładamy ściągacze na sprężyny i skręcamy do momentu, aż palcem damy radę obracać poduszką górną kolumny.

 

7.jpg

 

Bierzemy klucz 21 - najlepiej oczkowy i mocno odsadzony, oraz imbus 8. Odkręcamy nakrętkę amortyzatora:

 

8.jpg

 

Teraz tak: jeśli wymieniamy amortyzator, to po prostu zdejmujemy sprężynę, wkładamy na nowy amor, przykręcamy nakrętkę amortyzatora, luzujemy ściągacze sprężyny i zdejmujemy, no i całość i skręcamy w odwrotnej kolejności.

Jeśli natomiast wymieniamy sprężynę, bo pękła (tak było w tym wypadku) to kolej rzeczy jest taka:

- Zdejmujemy sprężynę, odkręcamy ściągacze

- Zakładamy ściągacze na nową sprężynę i skręcamy

- Zakładamy na amortyzator i przykręcamy nakrętkę amortyzatora

Reszta jak wyżej...

 

A po skończonej pracy na nowych sprężynach, auto wyje jak koza :mrgreen:

 

9.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania