ArKos Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Podnosimy auto, zabezpieczamy przed przetoczeniem i opadnięciem, zdejmujemy koła. Od strony komory silnika odkręcamy po 3 śruby kluczem 13 - trzymają poduszkę górną kolumny: Następnie bierzemy dwa klucze 18 i odkręcamy zwrotnicę od kolumny: Energicznie szarpiąc do siebie od siebie, powodujemy wysunięcie zwrotnicy z kolumny. Energiczne pociągnięcie w dół spowoduje, że kolumna zostanie nam w rękach. Następnie zakładamy ściągacze na sprężyny i skręcamy do momentu, aż palcem damy radę obracać poduszką górną kolumny. Bierzemy klucz 21 - najlepiej oczkowy i mocno odsadzony, oraz imbus 8. Odkręcamy nakrętkę amortyzatora: Teraz tak: jeśli wymieniamy amortyzator, to po prostu zdejmujemy sprężynę, wkładamy na nowy amor, przykręcamy nakrętkę amortyzatora, luzujemy ściągacze sprężyny i zdejmujemy, no i całość i skręcamy w odwrotnej kolejności. Jeśli natomiast wymieniamy sprężynę, bo pękła (tak było w tym wypadku) to kolej rzeczy jest taka: - Zdejmujemy sprężynę, odkręcamy ściągacze - Zakładamy ściągacze na nową sprężynę i skręcamy - Zakładamy na amortyzator i przykręcamy nakrętkę amortyzatora Reszta jak wyżej... A po skończonej pracy na nowych sprężynach, auto wyje jak koza   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi