Skocz do zawartości

Zasada działania sprężarki


Gość em1L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kupiłem niedawno vectre b 1.7 td isuzu, klima niesprawna, bo podobno sprężarka zatarta, więc bez paska, kołem pasowym nie dało rady ruszyć.

Wczoraj postanowiłem ją wykręcić i rozbroić.

Odkręcam śrubke na klucz 10mm i podważam ten talerzyk i środek (wirnik) się kręci. Myśle sobie, że sprawna.

Rozbieram dalej, ściągaczem koło pasowe zeszło, łożysko bez luzów, ale wszystko zardzewiałem, zaśniedziałe.

Dobra odkręciłem, odbezpieczyłem wszystko, szczotka druciana, papier ścierny i jedziemy.

Poskładałem wszystko spowrotem i kręci się tak jak trzeba, ale teraz mam pytanie.

Czy ten talerzyk na wierzchu koła pasowego powinien kręcić się cały czas, czy załączać się na zasadzie jakiegoś magnesu?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak właśnie myślałem, że to działa na zasadzie elektromagnesu. Tylko, że u mnie to koło ze sprzęgłem się cały czas kręci.

Łożysko wymienie, bo i tak wszystko na wierzchu jest.

 

[ Dodano: 2012-05-28, 19:37 ]

Sorki, że tak post pod postem, ale mam jeszcze jedno pytanie.

Czy włączając klimę guzikiem na konsoli środkowej powinien się włączać wentylator od strony silnika, czy te dwa zewnętrzne za zderzakiem ?

Bo włącza mi się ten od strony silnika i nie wiem czy nikt tam nic nie pokombinował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania