Gość fel=x Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Czy po naprawie pompy, wymiana uszczelek, może być tak, że może nie działać turbina, skoro wcześniej, działała. Do tej pory po naprawie nie jeździłam, dopiero niedawno pojechałem w trase i zauważyłem, że auto ma słabe przyspieszenie, pierw przy takim wciśnięciu gazu szło 160 a teraz 130 z trudem. Jak można sprawdzić turbinę, to mój pierwszy samochód TD. Dzisiaj zauważyłem, jak żona wyjeżdżała lekko niebieski, "dymek" z rury wydechowej, oraz to że przy zatrzymaniu i szybkim zdjęciu nogi z gazu, zmniejszają się na chwilę obroty. Tak samo przy, tsw. przegazówce.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 1.8td ma pompe lucasa, a te nie maja bezposredniego polaczenia z turbina wiec nie tutaj lezy przyczyna. Lekko niebieski dym swiadczy o zbyt wczesnym wtrysku, nieprawidlowo rozpylajacych koncówkach, ewentualnie ktoras swieca. Co do mula to jedz do pompiarza, prawdopodobnie ustawil za mala dawke majac pompe na stole. Chyba ze to poczatek wtrysku psuje wszystko.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fel=x Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 1.8td ma pompe lucasa, a te nie maja bezposredniego polaczenia z turbina wiec nie tutaj lezy przyczyna. Lekko niebieski dym swiadczy o zbyt wczesnym wtrysku, nieprawidlowo rozpylajacych koncówkach, ewentualnie ktoras swieca. Co do mula to jedz do pompiarza, prawdopodobnie ustawil za mala dawke majac pompe na stole. Chyba ze to poczatek wtrysku psuje wszystko. Wymieniając uszczelki w pompie nie wymontowywałem pompy (robiłem na samochodzie). A jeszcze jedno, wymieniałem od razu, pasek rozrządu. Błąd mój, że po uruchomieniu nie przejechałem się (jeździła żona) ale pomyślałem, skoro wcześniej samochód śmigał dobrze, i po uruchomieniu silnik, jak wcześniej równo pracował i nie dymił. Nie jestem całkowitym laikiem, wszystkie samochody jakie miałem, bez turbo i "komputera" naprawiałem, ustawiałem, regulowałem sam, chyba że coś wymagało specjalistycznych, przyrządów. Dlatego pisze o turbinie, bo tego nie znam, a nie mogę nigdzie znaleźć (nie bardzo umiem) budowy, i schematu i pracy takiej turbiny (foto. znalazłem) inne turbiny, nowsze tak, a inne ustawienia, posprawdzam jeszcze raz. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 nie mogę nigdzie znaleźć (nie bardzo umiem) budowy, i schematu i pracy takiej turbiny http://www.youtube.com/results?search_query=how+turbo+works&oq=how+&aq=0p&aqi=p-p1g9&aql=&gs_l=youtube-psuggest.3.0.35i39j0l9.14321.15826.0.18624.4.4.0.0.0.0.83.290.4.4.0...0.0.qrfWoXp_jxk   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 A jeszcze jedno, wymieniałem od razu, pasek rozrządu No to juz wiesz co robic. Zdemontuj oslone rozrzadu i opóźnij wtrysk (niebieskie przykopcanie to ewidentnie zbyt wczesny wtrysk - odpalac bedzie super, jechac kiepsko). Kółko powinno miec mozliwosc regulacji wyprzedzenia, zaznacz sobie stan obecny i opóznij o 1-2mm na obwodzie kółka (to dosc precyzyjna robota). Przejedz sie az sam wyczujesz kiedzy bedzie dobrze.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fel=x Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 A jeszcze jedno, wymieniałem od razu, pasek rozrządu No to juz wiesz co robic. Zdemontuj oslone rozrzadu i opóźnij wtrysk (niebieskie przykopcanie to ewidentnie zbyt wczesny wtrysk - odpalac bedzie super, jechac kiepsko). Kółko powinno miec mozliwosc regulacji wyprzedzenia, zaznacz sobie stan obecny i opóznij o 1-2mm na obwodzie kółka (to dosc precyzyjna robota). Przejedz sie az sam wyczujesz kiedzy bedzie dobrze. Dzięki - zrobię to. Przy wymianie starałem się nic nie zmieniać, ale jak to mówią, starsi - "milometr nie kilometr" - a jednak?? trzeba   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 "milometr nie kilometr" - a jednak?? Niestety z pompami wtryskowymi tak juz jest, doswiadczeni zawsze doreguluja na sluch i jest dobrze, bardziej ambitni ustawiaja na czujnik zegarowy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fel=x Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 "milometr nie kilometr" - a jednak?? Niestety z pompami wtryskowymi tak juz jest, doswiadczeni zawsze doreguluja na sluch i jest dobrze, bardziej ambitni ustawiaja na czujnik zegarowy. Przy wymianie paska rozrządu nie miałem, przyrządu do blokady wału, starałem się aby nic nie poruszyć ale??? Czy teraz jak piszesz regulować na "kółku" ?? Pompy? wałka rozrządu? i czy muszę blokować wał, czy muszę mieć ten przyrząd czy jest jakiś inny sposób, zablokowania.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Jesli nie posiadasz blokad to reguluj kółkiem od pompy. Poprostu zgas silnik, zdemontuj oslone i przesun kolko od pompy (powinno byc regulowane). Masz wersje z dwoma paskami, czy z jednym?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fel=x Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Jesli nie posiadasz blokad to reguluj kółkiem od pompy. Poprostu zgas silnik, zdemontuj oslone i przesun kolko od pompy (powinno byc regulowane). Masz wersje z dwoma paskami, czy z jednym? Z dwoma paskami - jak dorobię blokadę wału, to ustawiać wszystko od nowa, jak przy wymianie paska? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się