Skocz do zawartości

Mój Eskort stracił "kopa"


Gość fel=x

Rekomendowane odpowiedzi

Czy po naprawie pompy, wymiana uszczelek, może być tak, że może nie działać turbina, skoro wcześniej, działała. Do tej pory po naprawie nie jeździłam, dopiero niedawno pojechałem w trase i zauważyłem, że auto ma słabe przyspieszenie, pierw przy takim wciśnięciu gazu szło 160 a teraz 130 z trudem. Jak można sprawdzić turbinę, to mój pierwszy samochód TD. Dzisiaj zauważyłem, jak żona wyjeżdżała lekko niebieski, "dymek" z rury wydechowej, oraz to że przy zatrzymaniu i szybkim zdjęciu nogi z gazu, zmniejszają się na chwilę obroty. Tak samo przy, tsw. przegazówce. :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

1.8td ma pompe lucasa, a te nie maja bezposredniego polaczenia z turbina wiec nie tutaj lezy przyczyna. Lekko niebieski dym swiadczy o zbyt wczesnym wtrysku, nieprawidlowo rozpylajacych koncówkach, ewentualnie ktoras swieca.

 

Co do mula to jedz do pompiarza, prawdopodobnie ustawil za mala dawke majac pompe na stole. Chyba ze to poczatek wtrysku psuje wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8td ma pompe lucasa, a te nie maja bezposredniego polaczenia z turbina wiec nie tutaj lezy przyczyna. Lekko niebieski dym swiadczy o zbyt wczesnym wtrysku, nieprawidlowo rozpylajacych koncówkach, ewentualnie ktoras swieca.

 

Co do mula to jedz do pompiarza, prawdopodobnie ustawil za mala dawke majac pompe na

stole. Chyba ze to poczatek wtrysku psuje wszystko.

 

Wymieniając uszczelki w pompie nie wymontowywałem pompy (robiłem na samochodzie). A jeszcze jedno, wymieniałem od razu, pasek rozrządu. Błąd mój, że po uruchomieniu nie przejechałem się (jeździła żona) ale pomyślałem, skoro wcześniej samochód śmigał dobrze, i po uruchomieniu silnik, jak wcześniej równo pracował i nie dymił. Nie jestem całkowitym laikiem, wszystkie samochody jakie miałem, bez turbo i "komputera" naprawiałem, ustawiałem, regulowałem sam, chyba że coś wymagało specjalistycznych, przyrządów. Dlatego pisze o turbinie, bo tego nie znam, a nie mogę nigdzie znaleźć (nie bardzo umiem) budowy, i schematu i pracy takiej turbiny (foto. znalazłem) inne turbiny, nowsze tak, a inne ustawienia, posprawdzam jeszcze raz. :idea: Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę nigdzie znaleźć (nie bardzo umiem) budowy, i schematu i pracy takiej turbiny

 

http://www.youtube.com/results?search_query=how+turbo+works&oq=how+&aq=0p&aqi=p-p1g9&aql=&gs_l=youtube-psuggest.3.0.35i39j0l9.14321.15826.0.18624.4.4.0.0.0.0.83.290.4.4.0...0.0.qrfWoXp_jxk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
A jeszcze jedno, wymieniałem od razu, pasek rozrządu

 

No to juz wiesz co robic. Zdemontuj oslone rozrzadu i opóźnij wtrysk (niebieskie przykopcanie to ewidentnie zbyt wczesny wtrysk - odpalac bedzie super, jechac kiepsko).

 

Kółko powinno miec mozliwosc regulacji wyprzedzenia, zaznacz sobie stan obecny i opóznij o 1-2mm na obwodzie kółka (to dosc precyzyjna robota). Przejedz sie az sam wyczujesz kiedzy bedzie dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno, wymieniałem od razu, pasek rozrządu

 

No to juz wiesz co robic. Zdemontuj oslone rozrzadu i opóźnij wtrysk (niebieskie przykopcanie to ewidentnie zbyt wczesny wtrysk - odpalac bedzie super, jechac kiepsko).

 

Kółko powinno miec mozliwosc regulacji wyprzedzenia, zaznacz sobie stan obecny i opóznij o 1-2mm na obwodzie kółka (to dosc precyzyjna robota). Przejedz sie az sam wyczujesz kiedzy bedzie dobrze.

 

Dzięki - zrobię to. Przy wymianie starałem się nic nie zmieniać, ale jak to mówią, starsi - "milometr nie kilometr" - a jednak?? trzeba :crazy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
"milometr nie kilometr" - a jednak??

 

Niestety z pompami wtryskowymi tak juz jest, doswiadczeni zawsze doreguluja na sluch i jest dobrze, bardziej ambitni ustawiaja na czujnik zegarowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"milometr nie kilometr" - a jednak??

 

Niestety z pompami wtryskowymi tak juz jest, doswiadczeni zawsze doreguluja na sluch i jest dobrze, bardziej ambitni ustawiaja na czujnik zegarowy.

 

Przy wymianie paska rozrządu nie miałem, przyrządu do blokady wału, starałem się aby nic nie poruszyć ale??? Czy teraz jak piszesz regulować na "kółku" ?? Pompy? wałka rozrządu? i czy muszę blokować wał, czy muszę mieć ten przyrząd czy jest jakiś inny sposób, zablokowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jesli nie posiadasz blokad to reguluj kółkiem od pompy. Poprostu zgas silnik, zdemontuj oslone i przesun kolko od pompy (powinno byc regulowane).

 

Masz wersje z dwoma paskami, czy z jednym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie posiadasz blokad to reguluj kółkiem od pompy. Poprostu zgas silnik, zdemontuj oslone i przesun kolko od pompy (powinno byc regulowane).

 

Masz wersje z dwoma paskami, czy z jednym?

 

Z dwoma paskami - jak dorobię blokadę wału, to ustawiać wszystko od nowa, jak przy wymianie paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania