Skocz do zawartości

[car-audio] Dodatkowy sub A6 C5 lub zmiana seryjnego


Rekomendowane odpowiedzi

Audi ma niezłe nagłośnienie. Dla mnie niezłe. Jestem jednak żądny czegoś więcej, jak i wiele osób. Fabryczny subwoofer w A6 coś tam puka basem, ale ja osobiście bardziej lubię bas czuć niż go słyszeć. Opcje są 2: wywalić fabrycznego suba i w jego miejsce dać "zewnętrzny" dopasowany do wnęki pod boczkiem, lub zrobić uzupełnienie fabrycznego audio.

Nie wiem jak gra BOSE bo nie słyszałem, ale mam normalny zestaw audio czyli fabryczny CONCERT + zmieniarka na 8CD PANASONIC + 4 głośniki średnio-niskotonowe + 4 głośniki wysokotonowe + subwoofer. W subie jest mały wzmacniacz, dzieki któremu grają tylne głośniki w drzwiach oraz puka sub. Radio jako tak ma 2-kanałową końcówkę mocy (swoją drogą moc i jakość jest naprawdę niezła - w mojej ocenie Pioneer jest słabszy jakościowo) i do tyłu leci jedynie sygnał do wzmacniacza w subie a od niego do tylnych głośników w drzwiach. Nie wiem jakiej mocy jest ten wzmacniacz, ale z nóg nie zwala mocą... Suma sumarum: wypięcie wtyczki z suba = brak dźwięku z tyłu. Nic.

 

Do rzeczy. Leży w garażu taki zdechlak ROADSTAR 2x40RMS na MOSFET-ach z możliwością mostkowania. Leży 25cm zdechlak LTC na fajnym, szerokim, gumowym resorze. Badziew, ale potrafi fajnie nisko schodzić basem. Ma malutką skrzynkę niespełna 20l closed. W tej skrzynce jest wystarczająco niski bas, a głośnik nie zamula czyli jest w miarę szybki.

 

Zaczynamy oczywiście od demontażu:

1. wyjąć roletę

2. położyć tylne oparcia

3. zdemontować boczek prawy, czyli:

 

Odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku trzymającym końcówkę rolety:

 

1.jpg

 

odkręcamy śrubkę (śrubokręt krzyżak) w plastiku osadzenia kasety rolety

 

2.jpg

 

Odkręcamy 2 śruby krzyżakowe z uchwytu do mocowania bagażu (prawy dolny region bagażnika na boczku):

 

3.jpg

 

Dobrze jest dla własnej wygody zdjąć chromowany próg bagażnika, zamocowany 4 wkrętami na torx (o ile pamiętam T25). Boczek na kilka mm wchodzi pod niego i przy zdejmowaniu boczka może i obleci, ale przy zakładaniu na pewno będzie kicha.

 

Odkręcamy imbusem 5 kołek zatrzasku oparcia kanapy tylnej i odchylamy tapicerkę do przodu:

 

4.jpg

 

Energicznie pociągamy do siebie górę boczka:

 

5.jpg

 

Potem pociągamy do góry boczek w rejonie wyprowadzenia pasa bezpieczeństwa i boczek można położyć w bagażniku... Jesli chcesz wyjąć suba, to trzeba odkręcić 3 śrubki na klucz 8:

 

6.jpg

 

I można wyszarpać suba do góry i gotowe:

 

8.jpg

 

Jesli dodatkowy sub ma uzupełniać seryjny, to oczywiście można sobie odpuścić wszystkie wyżej wymienione czynności i zaczynać od elektryki, czyli od tego momentu:

 

Ściągamy taśmę izolacyjną z wiązki suba. Potrzebne będą nastepujące rzeczy:

- stały plus - jest, czerwono-niebieski, PIN 1

- stała masa - jest, brązowy, PIN 4

- remote, czyli włączanie wzmacniacza po włączeniu radia - jest, biały, PIN 5

- sygnał lewego i prawego kanału - są, PIN 6 oraz 7

- masa wejściowa - jest, PIN 8

To wszystko co trzeba. Instalacja elektryczna jest wystarczająca na mały dodatkowy piecyk. Spokojnie uciągnie taki wzmacniacz, w razie czego można w skrzynce bezpieczników zmienić bezpiecznik na nieco większy. Obaw nie ma - przekrój przewodów wystarcza do przepływu prądu rzędu 30-40A więc spokojna głowa jeśli damy zamiast oryginalnego bezpiecznika 15A powiedzmy 20A. Doprowadzenie sygnału z pinów 6, 7 i 8 zrealizowałem przez kabelek chinch. Po prostu w krótkim, 50cm obciąłem z jednej strony wtyczki i dolutowałem do instalacji suba. Nie ma żadnych niepożądanych efektów.

 

Teraz rzezanie kabli... Ja zawsze oskubuję oryginalny przewód z izolacji na odcinku ok. 1c ale go nie przecinam. Po oskórowaniu cynuję i dolutowuję do niego dodatkowy przewód. Tak też zrobiłem i tu. Potem izolacja i to solidnie. Dla pewności dodatkowe dolutowane przewody złapałem niedaleko połączenia lutowanego trytytkami - zabezpieczenie przed przypadkowym wyrwaniem itp.

 

15.jpg

 

Włączamy sprzęcicho i testujemy. Ustawiamy gain żeby nie było przesteru albo zniekształceń i jazda... Obecnie mam to co najbardziej lubię: bas bardziej czuć niż słychać. I o to chodzi. Jeśli ktoś chciałby mocniejszy piecyk, to osobiście uważam, że można spokojnie pakować takiego, który ma na zabezpieczeniu 25-30A bezpiecznik. Fabryczna instalacja powinna dać radę.

 

Składamy całość do kupy. Jeśli piecyk gabarytowo nie jest za duży to spokojnie zmieści się obok fabrycznego suba i starczy wypuścić przewód do głośnika - właśnie tak zrobiłem ja.

 

16.jpg

 

Zamykamy klapkę i dajemy czadu... :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3589-car-audio-dodatkowy-sub-a6-c5-lub-zmiana-seryjnego/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania