Gość Lisio Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Witam! Mam problem z czwartym cylindrem w moim silniku Fiat Punto I 75 KM. Po przejechaniu ok. 50 km zostaje zabrudzona czwarta świeca (pojawia się czarny nagar), co powoduje nierównomierną pracę silnika. Najważniejszym objawem jest nadmierne zużycie paliwa...Po przeczyszczeniu świecy albo zamontowaniu innej (czystej) jest ok, ale tylko na krótki okres czasu, tj. na ok. 50 km....Co jest przyczyna tego zjawiska...?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Po przejechaniu ok. 50 km zostaje zabrudzona czwarta świeca (pojawia się czarny nagar), co powoduje nierównomierną pracę silnika. Czyli przestaje palic? Co jest przyczyna tego zjawiska...? Olej przedostaje sie do komory spalania. Zuzyte pierscienie, uszkodzona uszczelka glowicy lub sama glowica. Sprezanie warto sprawdzic na poczatek   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Sprezanie warto sprawdzic na poczatek Można sprawdzić ale jak olej uszczelnia może wynik sprężania wyjść dobry.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20529 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lisio Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Sprężanie jest ok. Poza tym oleju prawie nie zużywa, a zatem pierścienie są raczej dobre.....Głowica też jest ok. Za to ciekawy jest inny objaw- na zimnym silniku auto odpala bez problemów. ale przy ciepłym silniku nie zawsze odpala za pierwszym razem.....   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Jeśli to jest wielopunktowy wtrysk to może lać wtryskiwacz.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lisio Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Wtryskiwacz został wymieniony na nowy i niestety objawy są takie same.....Być może kluczem do rozwiązania zagadki jest to, że auto odpala bez problemu przy zimnym silniku, zaś przy ciepłym niejednokrotnie są problemy z odpalaniem.....Niestety, jak do tej pory nikt nie potrafi podać przyczyny......Każdy tylko zgaduje......   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20542 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Teak Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 czujnik położenia wałka/wału może.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20543 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Przy kłopotach z odpaleniem na ciepłym albo jest to kwestia czujnika temperatury albo lewego powietrza w niewielkiej ilości.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lisio Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Czujnik położenia wału był sprawdzany- jest ok......   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 No to jak dla mnie pozostaje jedna kwestia. Skoro silnik jest na SPI a tylko jedną świecę zarzuca nagarem, to przyjrzałbym się luzom zaworowym tego cylindra. W Punto używa się płytek regulacyjnych. Jesli będzie za ciasno, to po nagrzaniu metal rozszerzy się i może nie domykać zaworów, skutkiem czego będzie padlina na jałowym i zasysanie mieszanki z kolektora ssącego jeśli to będzie w wypadku zaworu ssącego. Inna koncepcja nie przychodzi mi do głowy. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3586-zarzucanie-czwartej-%C5%9Bwiecy-w-fiat-punto-i-75-km/#findComment-20546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się