Skocz do zawartości

Zarzucanie czwartej świecy w Fiat Punto I - 75 KM


Gość Lisio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z czwartym cylindrem w moim silniku Fiat Punto I 75 KM. Po przejechaniu ok. 50 km zostaje zabrudzona czwarta świeca (pojawia się czarny nagar), co powoduje nierównomierną pracę silnika. Najważniejszym objawem jest nadmierne zużycie paliwa...Po przeczyszczeniu świecy albo zamontowaniu innej (czystej) jest ok, ale tylko na krótki okres czasu, tj. na ok. 50 km....Co jest przyczyna tego zjawiska...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Po przejechaniu ok. 50 km zostaje zabrudzona czwarta świeca (pojawia się czarny nagar), co powoduje nierównomierną pracę silnika.

 

Czyli przestaje palic?

 

Co jest przyczyna tego zjawiska...?

 

Olej przedostaje sie do komory spalania. Zuzyte pierscienie, uszkodzona uszczelka glowicy lub sama glowica. Sprezanie warto sprawdzic na poczatek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość automux
Sprezanie warto sprawdzic na poczatek

Można sprawdzić ale jak olej uszczelnia może wynik sprężania wyjść dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężanie jest ok. Poza tym oleju prawie nie zużywa, a zatem pierścienie są raczej dobre.....Głowica też jest ok. Za to ciekawy jest inny objaw- na zimnym silniku auto odpala bez problemów. ale przy ciepłym silniku nie zawsze odpala za pierwszym razem.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz został wymieniony na nowy i niestety objawy są takie same.....Być może kluczem do rozwiązania zagadki jest to, że auto odpala bez problemu przy zimnym silniku, zaś przy ciepłym niejednokrotnie są problemy z odpalaniem.....Niestety, jak do tej pory nikt nie potrafi podać przyczyny......Każdy tylko zgaduje.....:).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak dla mnie pozostaje jedna kwestia.

Skoro silnik jest na SPI a tylko jedną świecę zarzuca nagarem, to przyjrzałbym się luzom zaworowym tego cylindra. W Punto używa się płytek regulacyjnych. Jesli będzie za ciasno, to po nagrzaniu metal rozszerzy się i może nie domykać zaworów, skutkiem czego będzie padlina na jałowym i zasysanie mieszanki z kolektora ssącego jeśli to będzie w wypadku zaworu ssącego.

Inna koncepcja nie przychodzi mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania