Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Regulacja zaworów Escort 1,3


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi.

 

01_106.jpg

 

* klucz oczkowy 11 (do regulacji zaworów)

* klucz nasadowy z przedłużką 10 i 8 (do odkręcenia "krokowca" i pokrywy zaworów)

* klucz oczkowy 19 do kręcenia kołem pasowym

* szczelinomierz 0,20 mm i 0,30 mm

* nowa uszczelka pod pokrywę zaworów

 

 

 

Otwieramy maskę.

 

 

 

Następnie odczepiamy przewody wysokiego napięcia, kluczem 8 odkręcamy "krokowca" od kolektora dolotowego, żeby było wygodniej (dotyczy ENDURA-E), wypinamy wtyczkę i wyciągamy "krokowca", oraz korek wlewu oleju do silnika.

 

02_107.jpg

 

Ukazują się nam śruby, którymi jest przymocowana pokrywa zaworów.

 

Odkręcamy je kluczem 10 z przedłużką.

 

03_119.jpg

 

Lekko podważamy pokrywę śrubokrętem i wyciągamy ją.

 

Następnie bierzemy klucz 19 i zakładamy na koło pasowe, kręcimy nim tak aby znacznik na bloku pokrywał się z wcięciem na kole pasowym.

 

04_105.jpg

 

Kolejny krok to lekkie ruszanie kołem w przód i w tył, interesują nas cylindry 1 i 4. Patrzymy, na którym z cylindrów przy ruszaniu zawory się zamykają i otwierają, jeśli na 1 to regulujemy na 4, a jeśli na 4 to na 1 (tzn. regulujemy na tym cylindrze, na którym zawory się nie ruszają).

 

Regulacja polega na wsadzeniu szczelinomierza między trzonek zawora a jego dźwignię, szczelinomierz powinien wchodzić w miarę lekko (lekko dotykać trzonka i dźwigni) nie może być za ciasny ani za luźny, w razie nieprawidłowości kluczem oczkowym 11 regulujemy śrubę, która jest po przeciwnej stronie zaworu (zgodnie z ruchem wskazówek zmniejszamy przeciwnie zwiększamy luz).

 

05_99.jpg

 

Jeśli już wyregulowaliśmy, to obracamy koło pasowe o 360 stopni i bierzemy się za przeciwny cylinder (jeśli regulowaliśmy 1 to bierzemy się za 4 jeśli 4 to za 1) następnie obracamy koło pasowe o 180 stopni i teraz interesują nas cylindry 2 i 3. Zasada ta sama co poprzednio (regulujemy zawory na cylindrze, na którym są nieruchome) przekręcamy koło o 360 stopni i na drugim z cylindrów.

 

Czyścimy pokrywę zaworów, wkładamy nową uszczelkę.

 

Przed założeniem uszczelki proponuję jeszcze raz sprawdzić luzy (dla pewności), następnie skręcamy wszystko i cieszymy się cichą pracą naszego silniczka.

 

 

 

Autor: fryszard

 

Źródło: http://www.fordescort.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania