ArKos Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Zaczynamy od zebrania potrzebnych narzędzi. * klucz oczkowy 11 (do regulacji zaworów) * klucz nasadowy z przedłużką 10 i 8 (do odkręcenia "krokowca" i pokrywy zaworów) * klucz oczkowy 19 do kręcenia kołem pasowym * szczelinomierz 0,20 mm i 0,30 mm * nowa uszczelka pod pokrywę zaworów Otwieramy maskę. Następnie odczepiamy przewody wysokiego napięcia, kluczem 8 odkręcamy "krokowca" od kolektora dolotowego, żeby było wygodniej (dotyczy ENDURA-E), wypinamy wtyczkę i wyciągamy "krokowca", oraz korek wlewu oleju do silnika. Ukazują się nam śruby, którymi jest przymocowana pokrywa zaworów. Odkręcamy je kluczem 10 z przedłużką. Lekko podważamy pokrywę śrubokrętem i wyciągamy ją. Następnie bierzemy klucz 19 i zakładamy na koło pasowe, kręcimy nim tak aby znacznik na bloku pokrywał się z wcięciem na kole pasowym. Kolejny krok to lekkie ruszanie kołem w przód i w tył, interesują nas cylindry 1 i 4. Patrzymy, na którym z cylindrów przy ruszaniu zawory się zamykają i otwierają, jeśli na 1 to regulujemy na 4, a jeśli na 4 to na 1 (tzn. regulujemy na tym cylindrze, na którym zawory się nie ruszają). Regulacja polega na wsadzeniu szczelinomierza między trzonek zawora a jego dźwignię, szczelinomierz powinien wchodzić w miarę lekko (lekko dotykać trzonka i dźwigni) nie może być za ciasny ani za luźny, w razie nieprawidłowości kluczem oczkowym 11 regulujemy śrubę, która jest po przeciwnej stronie zaworu (zgodnie z ruchem wskazówek zmniejszamy przeciwnie zwiększamy luz). Jeśli już wyregulowaliśmy, to obracamy koło pasowe o 360 stopni i bierzemy się za przeciwny cylinder (jeśli regulowaliśmy 1 to bierzemy się za 4 jeśli 4 to za 1) następnie obracamy koło pasowe o 180 stopni i teraz interesują nas cylindry 2 i 3. Zasada ta sama co poprzednio (regulujemy zawory na cylindrze, na którym są nieruchome) przekręcamy koło o 360 stopni i na drugim z cylindrów. Czyścimy pokrywę zaworów, wkładamy nową uszczelkę. Przed założeniem uszczelki proponuję jeszcze raz sprawdzić luzy (dla pewności), następnie skręcamy wszystko i cieszymy się cichą pracą naszego silniczka. Autor: fryszard Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/358-silnik-benzyna-regulacja-zawor%C3%B3w-escort-13/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi