Gość sk1200 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Witam Mam problem z załączeniem wiatraka od chłodnicy w moim oplu corsa B silnik 1,2 94r. Po nagrzaniu się silnika powinien załączyć się wiatrak ten przy chłodnicy . Wymieniłem czujnik termiczny ten który jest w chłodnicy ,sprawdziłem bezpieczniki są całe . Na wtyczce czujnika jest napięcie jak sprawdziłem próbnikiem, a w wtyczce od wiatraka nie ma napięcia . Czy napięcie dostaje wiatrak jak się ma załączyć czy powinien mieć napięcie cały czas w tej wtyczce ? Jak sprawdzałem wiatrak podłączając go bezpośrednio do akumulatora to się obracał . Dlaczego nie ma prądu w wtyczce od wiatraka ? A może przyczyna jest gdzie indziej ? Proszę o pomoc w tej sprawie ,albo jakąś poradę.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Sprawdź kable połączeniowe, dodatkowo możesz wyjąć wtyczkę z czujnika temperatury w chłodnicy i zrobić tam zwarcie silnik wentylatora musi kręcić jeśli nie kręci mimo że masz tam napięcie to będzie brakowało masy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk1200 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Sprawdź kable połączeniowe, dodatkowo możesz wyjąć wtyczkę z czujnika temperatury w chłodnicy i zrobić tam zwarcie silnik wentylatora musi kręcić jeśli nie kręci mimo że masz tam napięcie to będzie brakowało masy. Po zwarciu w wtyczce wiatrak się nie kręci . A jak sprawdzić tą masę ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Skoro piszesz że na wtyczce czujnika temperatury masz napięcie to po zwarciu napięcie musi się pokazać na wtyczce silnika, mierząc względem masy czyli jeden przewód miernika do minusa akumulatora a drugim szukasz napięcia na wtyczce jeśli znajdziesz to przekładasz ten kabel z miernika co miałeś na minusie do drugiego przewodu we wtyczce silnika jeśli nie pokaże się napięcie znaczy że gdzieś masa się urwała, pierwsze napięcia robisz względem akumulatora.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk1200 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Skoro piszesz że na wtyczce czujnika temperatury masz napięcie to po zwarciu napięcie musi się pokazać na wtyczce silnika, mierząc względem masy czyli jeden przewód miernika do minusa akumulatora a drugim szukasz napięcia na wtyczce jeśli znajdziesz to przekładasz ten kabel z miernika co miałeś na minusie do drugiego przewodu we wtyczce silnika jeśli nie pokaże się napięcie znaczy że gdzieś masa się urwała, pierwsze napięcia robisz względem akumulatora. Robiłem tak jak piszesz i nadal nie ma napięcia w wtyczce . A który kolor to masa czarny czy biało brązowy ? Czy kable od masy to te przykręcone śrubką pod maską . ? Przykręcone są na śrubkę ,a śrubka i nakrętka są lekko przerdzewiałe może nie ma przejścia i to jest ta przyczyna? . Bo po oględzinach kabli nic nie stwierdziłem .   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Dobra od początku. Szukamy na dzień dobry masy, jeden kabel miernika do plusa akumulatora, drugi przykładasz do wtyczki wypiętej z silnika, na jednym z kabli musi pokazać coś miernik czy czym tam mierzysz najlepiej żarówka z dwoma kabelkami wtedy się oświeci co oznacza że masa jest na wtyczce bo plus dostajesz z akumulatora. Teraz szukamy plusa, jeden kabel miernika lub żarówki do minusa akumulatora i włączasz zapłon, wyjmujesz wtyk z czujnika temperatury tam na jednym musi pokazać się napięcie jeśli jest to w tej wtyczce robisz zwarcie miedzy dwoma kablami inaczej pisząc przesyłasz to napięcie na wtyk silnika, jeśli na wtyku silnika pokazało się napięcie to znaczy że wszystko jest ok ale u Ciebie tak nie jest, wiemy że na wtyczce czujnika masz napięcie więc usterka jest albo w połączeniu czujnika z silnikiem albo braku masy, wszystkie masy są przykręcane śrubkami do karoserii i muszą być czyste wolne od rdzy. Bardziej prosto CI tego już nie potrafię wytłumaczyć   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sk1200 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Dobra od początku.Szukamy na dzień dobry masy, jeden kabel miernika do plusa akumulatora, drugi przykładasz do wtyczki wypiętej z silnika, na jednym z kabli musi pokazać coś miernik czy czym tam mierzysz najlepiej żarówka z dwoma kabelkami wtedy się oświeci co oznacza że masa jest na wtyczce bo plus dostajesz z akumulatora. Teraz szukamy plusa, jeden kabel miernika lub żarówki do minusa akumulatora i włączasz zapłon, wyjmujesz wtyk z czujnika temperatury tam na jednym musi pokazać się napięcie jeśli jest to w tej wtyczce robisz zwarcie miedzy dwoma kablami inaczej pisząc przesyłasz to napięcie na wtyk silnika, jeśli na wtyku silnika pokazało się napięcie to znaczy że wszystko jest ok ale u Ciebie tak nie jest, wiemy że na wtyczce czujnika masz napięcie więc usterka jest albo w połączeniu czujnika z silnikiem albo braku masy, wszystkie masy są przykręcane śrubkami do karoserii i muszą być czyste wolne od rdzy. Bardziej prosto CI tego już nie potrafię wytłumaczyć Dzisiaj sprawdzę jeszcze raz wszystko od początku tak jak piszesz. Wybacz za moją niewiedzę ,ale dopiero co zacząłem wchodzić w świat czterech kółek i nie zawsze kumam o co chodzi .Dzięki za wyrozumiałość i cierpliwość . Jak znajdę przyczynę to dam znać . Pozdrawiam sk 1200 [ Dodano: 2012-04-21, 19:50 ] Dobra od początku.Szukamy na dzień dobry masy, jeden kabel miernika do plusa akumulatora, drugi przykładasz do wtyczki wypiętej z silnika, na jednym z kabli musi pokazać coś miernik czy czym tam mierzysz najlepiej żarówka z dwoma kabelkami wtedy się oświeci co oznacza że masa jest na wtyczce bo plus dostajesz z akumulatora. Teraz szukamy plusa, jeden kabel miernika lub żarówki do minusa akumulatora i włączasz zapłon, wyjmujesz wtyk z czujnika temperatury tam na jednym musi pokazać się napięcie jeśli jest to w tej wtyczce robisz zwarcie miedzy dwoma kablami inaczej pisząc przesyłasz to napięcie na wtyk silnika, jeśli na wtyku silnika pokazało się napięcie to znaczy że wszystko jest ok ale u Ciebie tak nie jest, wiemy że na wtyczce czujnika masz napięcie więc usterka jest albo w połączeniu czujnika z silnikiem albo braku masy, wszystkie masy są przykręcane śrubkami do karoserii i muszą być czyste wolne od rdzy. Bardziej prosto CI tego już nie potrafię wytłumaczyć Dzisiaj sprawdzę jeszcze raz wszystko od początku tak jak piszesz. Wybacz za moją niewiedzę ,ale dopiero co zacząłem wchodzić w świat czterech kółek i nie zawsze kumam o co chodzi .Dzięki za wyrozumiałość i cierpliwość . Jak znajdę przyczynę to dam znać . Pozdrawiam sk 1200 Po ponownym sprawdzeniu okazało się że kabelek jest uszkodzony . Poprowadziłem nowy i wiatrak zaczął się załączać tak jak powinien . Dzięki za pomoc i poradę w tym temacie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się