Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana amortyzatorów tył Escort mk5


ArKos

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana tylnych amortyzatorów (MK5) Ford Escort

 

01_98.jpg

 

1. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło oraz popuszczamy śruby zaznaczone na obrazku:

 

02_100.jpg

 

2. Po zdjęciu koła może ukazać się nam taki widok (śruba bardzo mocno zabrudzona i skorodowana):

 

03_112.jpg

 

3. Bierzemy szczotkę drucianą oraz jakiś środek penetrujący (np. WD40):

 

04_98.jpg

 

4. Jeśli mimo naszych usilnych starań śruba nie będzie miała zamiaru ruszyć lub, co bardziej prawdopodobne zacznie się obracać nakrętka trzymająca tą śrubę, to bierzemy do rąk bardzo przydatne narzędzie, jakim jest piła do metalu lub gumówka. Następnie odcinamy główkę naszej zbuntowanej śrubie:

 

05_92.jpg

 

5. Po odcięciu główki wybijamy pozostałość śruby w ten sposób uwalniając amortyzator od wahacza. W następnej kolejności odkręcamy już popuszczone wcześniej górne śruby i wyjmujemy stary amortyzator. Nowy amortyzator montujemy w miejsce starego a odciętą śrubę zastępujemy nową z nakrętką samo-kontrująca:

 

06_84.jpg

07_72.jpg

 

6. Dokręcamy górne śruby mocujące oraz zakładamy i przykręcamy koło. W taki sam sposób zabieramy się za drugą stronę:

 

08_69.jpg

 

Autor: Zero

 

Źródło: http://www.fordescort.org

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania