Skocz do zawartości

Opel Astra 1.4 MPI 8v C14SE silnik


Gość dominik9393

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dominik9393

Witam, poprzedni mój temat był o głowicy którą naprawiałem i...

 

D*PA!!! nie działa!! naprawa głowicy g**no dała! pieniądze w błoto poszły... ciągnie olej jak szalony!! :( tłoki do roboty ;( ale jeszcze mi się z miski olejowej leje więc tam też trochę ucieka... tłoki kosztowna sprawa więc chyba wymiana silnika taniej wyjdzie... komputer z mojej c14se podejdzie pod c16se?? Słyszałem gdzieś że te 1.6 to rozwiercone 1.4 reszta to samo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie:

po co kombinacje alpejskie z 1.6?

Najtaniej, najprościej i najszybciej jest kupić zdrowy dół lub cały silnik 1.4 8v i uzbroić go w głowicę i cały osprzęt ze swojego silnika. W porywach 8 godzin roboty dla 2 kolegów przy piwku. Dół silnika 200-300zł do tego materiały eksploatacyjne typu nowa uszczelka głowicy, misy olejowej, jakiś simmering jeśli się poci itepe. Zrobić na tip top i zapomnieć na wieki wieków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dominik9393

ale mi chodzi o cały silnik razem z głowicą... ale nie ważne bo ja mam na wielopunkcie a tam jest jednopunktowy... dzięki za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dominik9393, pasuje, jakby nie pasiło, to arek by o tym napisał :P

 

W sumie możesz i dół od 1.6 wsadzić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
W sumie możesz i dół od 1.6 wsadzić

 

Nie moze bo glowice byly inne, nawet zawory byly inne. Kolegi glowica moze zabardzo doprezyc 1.6 , zacznie stukac i bedzie znow to samo.

 

Szukaj zdrowego dołu najlepiej z c14nz, jest tego zatrzesienie a i ceny smieszne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegi glowica moze zabardzo doprezyc 1.6 , zacznie stukac i bedzie znow to samo.

Jeżeli wysokość ma zbliżoną do serii, to nie powinien stukać, głowice inne, ale przecież pasują i niejeden taki swap jeździ :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę sie.

1. mniejsze komory spalania = doprężenie = większa szansa na stukowe

2. mniejsza średnica komory spalania jest w 1.4

3. z tego co pamiętam, to średnice w kolektorach też są inne w 1.4/1.6

4. jestem na tak w momencie 1.4 z głowicą z 1.6 ale jestem na nie w sytuacji odwrotnej bo tu nie da sie uciec od stukowego (brak czujnika)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. mniejsze komory spalania = doprężenie = większa szansa na stukowe

Przy tym stopniu kompresji? W sławetnej corsie 150 konnym NE było na granicy, a wiesz jak tam było z komprechą :)

 

A co do reszty punktów - głowica jeżeli ma mniejsze przepływy, to tak, będzie wąskim gardłem, ale to nie znaczy, że taki silnik będzie miał gorsze osiągi od bloku z 1.4

 

Poza tym z tymi przepływami trzeba by było doczytać gdzieś, bo może być tak jak chyba w 18e i c20ne (to chyba te silniki mają przepływy odwrotne niż oczekiwane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania