Skocz do zawartości

TPS i czujnik halla - Opel


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

czujnik stuku i krokowiec sa na 2 piny, a TPS i wtyczka czujnika wału korbowego jest z drugiej strony silnika. Nawet jakbym chcial to fizycznie nie da rady :P

 

Co do zamiany krokowca z czujka stuku to tez niemozliwe bo dorabialem te wtyczki i wolne sa idealne (po wypieciu wtyki obroty w góre i blad krokowca 6... iles tam).

 

Wtyczki TPSa i czujnika walu ciezko pomylic, bo sa w zupelnie innym miejscu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość szymon 1587cm3
Jechałem od pinów ECU miernikiem i na tej podstawie zgodnie ze schematem identyfikowałem i opisywałem wtyczki.

 

Kazda wiazke przed włozeniem do auta sprawdzam w ten sposób...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jeszcze jedno... widze ze do c20xe sa 2 rodzaje czujników, o koncówkach 002 i 011. Wie ktos czym one sie różnią?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To wiem, 2.5 klikadlo, 2.8 potencjometr.

 

Chodzi o halla, byly 2 typy, wizualnie takie same, jeden ma kawalek przewodu z wtyczka, drugi ma wtyczke przy czujniku - tylko tym sie róznią?

 

EDIT:

 

Czujniki halla

0 232 103 011

0 232 103 002

 

Są zamienne, równica w tym ze 011 ma kawalek przewodu, 002 ma wtyczke przy samym czujniku - Róznica moze wynika z typu wiazki (rózne dlugosci do halla)

 

TPS powinien byc o numerach

 

0 280 122 004

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Znalazlem cos w necie;

 

"Low and high signals therefore alternate once every two crankshaft turns and specifically when cylinder no 4 is in compression phase 108* before TDC.

This signal, together with the rpm and TDC signal, allows the ECU to recognise the cylinders and determine the point of injection".

 

Co wy na to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wałek rozrządu to z tego opisu wynika że co drugi obrót wału daje sygnał do ECU na 108* przed GMP 4 cylindra po to by przygotowała się do tego że za chwilę dostanie sygnał z wału korbowego o tym że ma walić paliwo i iskrę. Tak myślę. :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania