Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 czujnik stuku i krokowiec sa na 2 piny, a TPS i wtyczka czujnika wału korbowego jest z drugiej strony silnika. Nawet jakbym chcial to fizycznie nie da rady Co do zamiany krokowca z czujka stuku to tez niemozliwe bo dorabialem te wtyczki i wolne sa idealne (po wypieciu wtyki obroty w góre i blad krokowca 6... iles tam). Wtyczki TPSa i czujnika walu ciezko pomylic, bo sa w zupelnie innym miejscu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Pytam, bo nie zawsze jest ta dodatkowa wiazka do krokowca. Ja musiałem dorabiać po cięciu kabli i przez przypadek pomyliłem... Były jaja jak berety ale kapnąłem sie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 tez dorabialem ten kawalek, ale tam jest raptem 4 czy 5 przewodów   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 No moja wiązka była tragiczna i musiałem ją całą rozpruć z izolacji i peszli, i rzeźbić na nowo. Jechałem od pinów ECU miernikiem i na tej podstawie zgodnie ze schematem identyfikowałem i opisywałem wtyczki.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19876 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jechałem od pinów ECU miernikiem i na tej podstawie zgodnie ze schematem identyfikowałem i opisywałem wtyczki. Kazda wiazke przed włozeniem do auta sprawdzam w ten sposób...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Jeszcze jedno... widze ze do c20xe sa 2 rodzaje czujników, o koncówkach 002 i 011. Wie ktos czym one sie różnią?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 szymon 1587cm3, wydaje mi się, że w jednym motronicu był potencjometr, a w drugim klikacz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19917 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 To wiem, 2.5 klikadlo, 2.8 potencjometr. Chodzi o halla, byly 2 typy, wizualnie takie same, jeden ma kawalek przewodu z wtyczka, drugi ma wtyczke przy czujniku - tylko tym sie róznią? EDIT: Czujniki halla 0 232 103 011 0 232 103 002 Są zamienne, równica w tym ze 011 ma kawalek przewodu, 002 ma wtyczke przy samym czujniku - Róznica moze wynika z typu wiazki (rózne dlugosci do halla) TPS powinien byc o numerach 0 280 122 004   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-19932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Znalazlem cos w necie; "Low and high signals therefore alternate once every two crankshaft turns and specifically when cylinder no 4 is in compression phase 108* before TDC. This signal, together with the rpm and TDC signal, allows the ECU to recognise the cylinders and determine the point of injection". Co wy na to?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-20061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Jeżeli chodzi o wałek rozrządu to z tego opisu wynika że co drugi obrót wału daje sygnał do ECU na 108* przed GMP 4 cylindra po to by przygotowała się do tego że za chwilę dostanie sygnał z wału korbowego o tym że ma walić paliwo i iskrę. Tak myślę. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3439-tps-i-czujnik-halla-opel/page/3/#findComment-20066 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się