Skocz do zawartości

TPS i czujnik halla - Opel


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Witam,

 

TPS do c20xe mot 2.8 i do c20ne 1.5/ 20seh mot 1.5 sa identyczne? (wszystko potencjometry) - jak ktos numerami dysponuje to poprosze.

 

Zamknieta przepustnica - opelscanner widzi niespełna 5V i TPS load signal 100%. A zdaje sie powinno byc max 0,5V i 0%?

 

Zalewa motor, ciagnie w zakresie 2.5-3.5tys pozniej szarpie i przerywa. Sonda na wolnych non stop wali 0.7-0.9V. podczas przyspieszania faluje (0,15-0,85V).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zamknieta przepustnica - opelscanner widzi niespełna 5V i TPS load signal 100%. A zdaje sie powinno byc max 0,5V i 0%?

Bieg jałowy zapis mam z X 20 XEV

TPS signal - o,51V

TPS load signal - 9%

Masz przyczynę przelewania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Przełozyłem TPS na druga strone (dorobilem mocowanie) i jest 0.31V i 9%, sonda pracuje idealnie.

 

Jednak problem dalej mam, na wyzszych obrotach ciagnie na pół gwizdka, tak jakby mu paliwa brakowalo... Zauwazylem jeszcze kilka rzeczy;

- czujnik wałka nie daje sygnalów ciagle, sa przerwy tak jakby nierówno łapał?!

Paluch jest dokrecony do walka 8V i patrzac w otwór po czujniku widac ze wychodzi tylko do polowy czujnika - nie wiem jak to wyglada w 16V. i ciagle przelacza sie z aktywnego na nieaktywny i spowrotem.

- jadac 60km/h komp widzi ponad 200km/h - wiadomo impulsator

- przeplywka pracuje normalnie, miesci sie w zakresach

- Wszystkie teperatury pokazuje prawidlowo

- stuków zadnych nie ma.

 

Pompa raczej odpada bo na SEHowej wiazce bylo ok (leja po dwa) tu kazdy osobno.

 

Za co odpowiada czujnik wałka?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co odpowiada czujnik wałka?

Za identyfikację GMP tłoka pierwszego cylindra. Czyli tak naprawdę określa kiedy następuje zapłon.

W 16v jest z tym "palcem" tak, że to poziome zgrubienie w kształcie łódki jest tuż nad czujnikiem halla w pokrywce, a ok. 3-4mm od denka tej pokrywki. Możesz sobie pomierzyć "na sucho" jaką głębokość ma ta kopułka halla i ile ten paluch będzie od denka. W razie czego podkładkę czy cuś zapodać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Reset byl. 15stominutowy :P

 

Jak jade normalnie to wszystko miód, jak daje w palnik to do 3500obr/min ciagnie jak wsciekly i powyzej poszarpuje jakbym przyczepe ciagnał. I na jalowych jak otworze przepustnice momentalnie to sie zdlawi i wkreci, jak mala otwieram powoli i duza szybko to ok.

 

Mam fotke jak stoi palec w otworze po czujniku, pozniej wkleje.

Sam palec na srubce tez ma troche luzu, ale nie probowalem go przesuwac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Jest fotka

 

2a49c85aa978a308m.jpg

 

Tak to wyglada.

 

Spróbuje jutro z selektorem, ale watpie bo przypuszczam ze opelscaner jest na tyle dobry ze wywaliloby ze stuka. A knock retard ciagle 0*CA, zaplon wyprzedza do okolo 25*

 

Tylko ten wykres halla mnie martwi :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania