Skocz do zawartości

TPS i czujnik halla - Opel


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko ten wykres halla mnie martwi

A jak wygląda ten wykres?

Powinien mieć ok. 1V/1ms

 

Czujnik 500-600om, przerwa powietrzna jak Arek pisał sprawdź a czy nie jest za nisko na zdjęciu trudno mi powiedzieć ja osobiście fizycznie nie zaglądałem tam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość szymon 1587cm3
A jak wygląda ten wykres?

Powinien mieć ok. 1V/1ms

 

Ma dziwaczne przerwy w pracy, wyglada to w ten sposób

 

/\/\/\/\____/\/\/\__/\/\____/\/\/\/\_/\/\/\/\/\/\____/\/\/\/\....

 

 

Czujnik 500-600om

 

Ma, i dziala, bo błedu nie ma, tylko czy takie dzialanie jest poprawne.

 

Przerwa jest ok, bo wszystko jest fabrycznie poskrecane, pasuje do siebie idealnie. W wałku jest otwór ustalajacy "palec" wiec ciezko to zepsuc. Jedyne co to moze nie przesłania calego czujnika i na wysokich obrotach przestaje reagowac jak powinien i tylko to moge jakos zmienic - odsadzic dalej od wałka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dziwaczne przerwy w pracy, wyglada to w ten sposób

 

/\/\/\/\____/\/\/\__/\/\____/\/\/\/\_/\/\/\/\/\/\____/\/\/\/\....

 

Powinno to być sinusoida regularna i z jedna przerwą

/\/\/\/\/\/\__/\/\/\/\/\/\__/\/\/\/\/\/\__/\/\/\/\/\

 

może nie jest sztywno osadzony lata albo coś na kablach

a sam czujnik tez może być uwalony jak masz skąd wykręcić to podmień

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Dzisiaj troszke podzialałem w temacie...

 

Palec jest 8mm od konca scianki, wiec musze wyrzeźbic jakas podkladke kolo 6mm...

Ale cos mi nie pasuje...

 

Ustawilem wał w GMP (kolo pasowe bolec - malo profesjonalnie wiem) i.... palec jest dobre 25stopni przed czujnikiem :-o To za co on odpowiada w koncu?

 

Jeszcze cos zauwazylem, doł ma jak turbodiesel przekroczy 2 tys i rwie do przodu jak wsciekly, potem przy 3500 (na srednim gazie przerywa - jakby brak paliwa bo nie strzela ani nic) i jak dodepne do podłogi to mu przejdzie przy 4500 i ciagnie do odcinki :shock:

 

Teraz pytanie za punkta

W jakim momencie pracy silnika czujnik halla powinien widziec palec? (latwo sprawdzi ten kto ma/mial c20xe M2.8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Powiedz mi, ty masz c20xe czy jakąś hybryde popełniłeś?

 

SEH sterowany m2.8

 

Według mnie powinien widzieć przed GMP 1 tłoka - zapłon jest przecież wyprzedzony.

 

Na 100%?

 

Te 25* to masz na pewno PO a nie PRZED?

 

Silnik kreci sie w prawo wiec palec jest 25* ZA czujnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po kolei:

 

1. To hybryda więc na pewno trzeba będzie poeksperymentować

2. Na 100% pewien nie jestem. Tak na 99%. Hall podaje do ECU informację o położeniu I tłoka, a ECU wali potem iskrę po kolei - masz DISa więc mechanicznie nie da się tego zrobić i po to jest hall.

3. ustaw wałek kilka stopni przed GMP i wtedy grzybek niech bedzie nad hallem - jesli poprawi sie praca silnika to trop jest dobry i trzeba by mniej więcej ok. 10-15* wyprzedzić GMP bo tak naprawdę te okolice jest wyprzedzony zapłon.

4. Na razie olej podkładki. Po prostu weź i obróć łapke nad halla - cokolwiek będzie wiadomo już po samym wchodzeniu na obroty z jałowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Troche podzialałem w temacie...

Czujnik jest 1.5mm od palca, sam czujnik ma niecale 800om, zasilanie 12.14V

 

Przekrecalem go w rózne pozycje i w sumie dalo sie nim krecic o PÓŁ OBROTU i bledu nie bylo, a pracowal jak zwykle - do dupy

 

Ustawilem walek w GMP idealnie na znak po czym postawke z czujnikiem dalem idealnie nad palcem - skutek, pali na dotyk ale check wali ciagle "94" i silnik prycha kicha jechac sie nie da. Nawet na jalowych wali w filtr. Opózniajac jeszcze bardziej przygasal, przyspieszajac w pewnym momencie trafilem na obszar w ktorym check zgasl i nie swiecil. Wkreca sie nawet nawet, jedzie ladnie do 3tys, pozyzej 3tys na kazdym biegu blad 94 i mul, zmieniam bieg na wyzszy, obroty spadaja i check gasnie. Znow przekreczam 3 tys - check,mul i tak w kółko...

 

Trzeba bedzie podmienic czujnik, bo wyglada na to ze jak jest zle ustawiony to sterownik go calkowicie olewa (pol obrotu podstawki i prawie zadnej roznicy w jezdzie). No i ten wykres.... mam nagrane jak wymysle jak to zgrac na kompa to wkleje, kabla oczywiscie nie mam.

 

No i wiecej pali o jakies 2l

 

Jest film, nagrywane telefonem wiec jakosc nie poraza, ale widac o co biega;

Tutaj tylko jalowe obroty, cieply silnik

 

0596107bf597a179m.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ten wykres.... mam nagrane jak wymysle jak to zgrac na kompa to wkleje

No wklej zobaczymy ale to może być on uwalony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania