Gość mojlos Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Witam, Proszę o pomoc - liczę na Was, wierzę że macie odpowiednią wiedzę. Mam problem z Oplem Astra H, 2005r., 1.7 cdti. W mieście samochód spala 10-11 litrów ropy, trasa 7 - 7,5 litra. Spokojna jazda, bez szaleństw. Komputer nic nie wykazuje, żadnych błędów - sprawdzany w serwisie Opla. Samochód niby w pełni sprawny. Czy może ktoś miał podobny problem? Wtryski sprawne, nie leją, spaliny czyste (nie czarne). Pali od pierwszego przekręcenia kluczyka. Filtr powietrza wymieniany - czysty. Sam nie wiem co to może być. POMOCY Co mogę jeszcze sprawdzić - przepływomierz , ERG?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wielebny Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Przepływomierz powinien wyjść na komputerze (awaria). Najpierw polecam EGR wyczyścić i kolektor dolotowy bo jak zawór jest cały zapchany i czarny to na bank dolot też będzie w kiepskim stanie. Potem zainteresować się sondą lambda.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtekq Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 mojlos - czy ustaliłeś przyczynę nadmiernego spalania bo mam ten sam problem?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Czy te spalanie to bierzesz ze wskazań komputera pokładowego, czy obliczasz ręcznie na podstawie przebiegu i tankowań?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mai Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Witam, czy coś się wyjaśniło z tym nadmiernym spalaniem. U mnie sprawa wygląda tak: opony letnie-spalanie miasto 7,5/100; opony zimowe-spalanie miasto ok. 12/100 ! przy min. temp. -2*C. Chyba trochę dużo. Pzdr   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 opony letnie-spalanie miasto 7,5/100; opony zimowe-spalanie miasto ok. 12/100 ! przy min. temp. -2*C. Chyba trochę dużo. Na jakim dystansie masz takie spalanie? Silnik zdążył się w ogóle rozgrzać?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mai Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Codzienny dystans to: rano jazda ok. 12km obwodnica miasta + 4km -miasto (światła,skrzyżowania itp.) i po południu w odwrotnej kolejności. Pomiar był prowadzony bez użycia kompa (pewnie mało dokładne, ale na pewno zbliżone do rzeczywistej wartości). Astra osiągnęła temp. 84-87*C (według BC) po ok.11km. Maksymalna temp. silnika to 87*C. Taką samą trasę pokonywałem na oponach letnich(205/55/16-zimowe o takim samym rozmiarze).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 dystans to: rano jazda ok. 12km obwodnica miasta + 4km -miasto Masz przyczynę. Wiecznie zimny silnik, czyli zbyt krótkie dystanse pokonuje to auto. Diesel aby się naprawdę poprawnie zagrzać, musiałby pokonać co najmniej 20-30km. I to jest jego optymalna temperatura pracy, w której mało pali. Tu w tym wypadku to stanowczo za mało, bo raptem 16km. Mam propozycje, aby wykluczyć nieprawidłowości: zatankuj do pełna, poświęć trochę czasu i przejedź w mieście 100km za jednym zamachem i znów zatankuj. Chyba byłbym w stanie założyć się, że wyjdzie 8-8,5l nie więcej, a tym samym potwierdzi się moje domniemanie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mai Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Ok, tak pewnie zrobię. Tylko zastanawia mnie ta zmiana z 7,5/100 na 12/100. Spodziewałem się wzrostu spalania, ale nie aż takiego (biorąc pod uwagę komentarze innych użytkowników takiego auta-krótkie dystanse i tylko w mieście-stwierdzali przyrost spalania średnio o ok. 2L).   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zimny silnik MUSI mieć wzbogaconą mieszankę. Common rail działa na podobnej zasadzie jak benzyniak - odczyt temperatury i wydłużenie czasu wtrysku w wypadku zimna. Nic nadzwyczajnego. Stare golfy z cięgnem do wzbogacania mieszanki (tak jak ssanie w gaźniku) można było oszukać wsuwając wajchę. Elektroniki (common rail) czyli tak jak wtrysku benzyny się nie oszuka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się