Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Forum przegladam od pewnego czasu, wyczytalem wiele ciekawych info ale niestety dalej nie wiem co z moim autkiem. Carisma 1.8 GDI 125km, a wyprzedza mnie W124 2.0D, mul niesamowity na dwojce, wczoraj byla podpinana pod komputer, zadnych bledow, pompa przepustnica sonda lambda itd. poprawne. Czyli usterka mechaniczna. I tutaj problem. Cari nie dosc ze bierze duzo oleju (olej byl Valvoline 10W40 Max-life), to jeszcze nie ma kompresji na zimnym silniku (na cieplym juz jest). Obstawiam ze albo uszczelniacze zaworowe albo pierscienie, badz to i to. Jakies propozycje? Aha i juz 2 razy w ciagu 3 lat wydmuchala uszczelke pod pokrywa zaworow, katalizator byl zapchany wiec wstawilem zwykly przelot i bylo ok ale znowu masakra sie dzieje. Pomozcie blagam...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3393-carisma-gdi-zamulona/
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam ze albo uszczelniacze zaworowe albo pierscienie, badz to i to.

Wykluczam uszczelniacze, bo nie mają najmniejszego wpływu na kompresję, a tylko na spalanie oleju.

Jeśli na zimnym nie ma kompresji, to silnik do roboty, bo pierścienie chyba nie istnieją. Stąd też znikoma moc i muł. Ponadto spotęguje to cofanie zapłonu, bo z pewnością ECU będzie korygować na skutek spalania stukowego - olej "zuboży" mieszankę a ECU cofnie zapłon.

 

Jakies propozycje?

Zwalić górę i zobaczyć, jakie są luzy tłokcylinder. Może starczy wymienic pierścienie, a może trza bedzie robić szlif.

 

juz 2 razy w ciagu 3 lat wydmuchala uszczelke pod pokrywa zaworow

Albo uszczelka firmy kogucik, albo zatkana odma. Chyba że przedmuchy z cylindrów do skrzyni korbowej są. po wyjęciu bagnetu albo po odkręceniu korka oleju powinno być czuć wyraźnie spaliny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3393-carisma-gdi-zamulona/#findComment-19317
Udostępnij na innych stronach

Za 1 razem uszczelka zostala "naprawiona" silikonem, temu mechanikowi juz podziekowalem, za drugim razem kumpel robil i wstawil porzadna uszczelke, zalalem cerateca (ostatnia deska ratunku) i sie troche poprawilo, lepiej goni ale nie wiem cyz pali olej, sprawdze za 2-3 tygodnie dopiero. Cari tez miala z pare dni temu takie "fochy" ze przez pare sekund kopcila na niebiesko, a czasem na bialo, ale rosolu nie ma zbiorniku wyrownawczym, nie kopci po odkreceniu korka wlewu oleju. dodam ze poprzedni wlasciciel 2 lata wczesniej zamontowal hak, co mysle ze dobilo troche silnik....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3393-carisma-gdi-zamulona/#findComment-19319
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania